DVI to VGA Adapter til Samsung HDTV uten DVI input ???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVI to VGA Adapter til Samsung HDTV uten DVI input ???

Min Samsung LE40R71B har ikke DVI input så jeg lurte på om det funker å bruke en DVI to VGA Adapter slik at jeg kan bruke en kort DVI ledning inn i en adapter og så resten bruke den lange 10 meters VGA ledninga som jeg allerede har og koble den inn i HDTVen...

vil dette funke slik at jeg da kan ha den "kombi" ledninga kobla i HDTVen til enhver tid og i tillegg bruke den "vanlige" VGA porten på PCen med vanlig kort VGA kabel til PC skjermen ?

Jeg lurer bare på dette slik at jeg kan sette opp ett system slik at jeg slippe å bytte mellom PC skjerm og HDTV hele tiden og heller ha begge 2 koblet til...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo det burde funke helt greit det, er jo med såndre overganger når du kjøper skjermkort til PC'n.
    Men VGA gir ofte mye dårligere bilde en DVI, spesielt på LCD

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det kan stemme, men her er mine valgmuligheter isåfall...

Kjøpe meg i ny TV i fremtiden med flere innganger blandt annet DVI...
    Blir vel heller å kjøpe en HD Projektor

Husk denne LCDen som jeg har nå har jo ikke DVI inngang bare PCen som har utgang så derfor jeg tenkte å bruke den istedet for å switche mellom PC skjerm og HDTV...

Men iallefall muligheter da er jo enten DVI to VGA adapter eller Skippe den Ledninga som æ har helt og kjøpe en ny og Dyr DVI ledning i tillegg til en DVI to HDMI adapter, men problemet der ligger i at jeg har bare en HDMI inngang på TVen og den skal jeg bruke på PS3 når den kommer så jeg prøver å tenke ikke bare nå, men også langsiktig...

Må vel få tak i forsterker eller noe i fremtiden med flere HDMI innganger, eneste jeg har sedd akkurat nu som var interesang var denne, men den koster jo da litt VELL mye, men får håpe HDMI nu snart blir mere vanlig så det ikke blir så dyrt lenger...

http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...iver_Soelv.htm
    ALTFOR DYR, iallefall til å være at det er kun HDMI inngangene og muligens flere Komponent innganger som intereserer meg :grin:

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stusser også litt på dette..
    Synes Samsung er veldig sløve ang DVI..
    Jeg skulle gjerne likt og kjøre DVI mellom PC og LCD skjerm, men må i steden nøye meg med VGA. -Litt kjipt mtp kvalitetstapet dette innebærer.

For hvis man kjører DVI-VGA kabel, så vil man vel fortsatt ikke få noe mer kvalitet en det VGA'en kan gi?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvet faktisk ikke hvor mye kvalitetstap det er snakk om ettersom jeg kun har testet med VGA, må vel en dag prøve med DVI + HDMI adapter, men den samme dagen som jeg gjør det da skal jeg også ha en forsterker eller noe så jeg kan koble PS3 også til uten å måtte bytte.

Og gjerne en 3JE HDMI port til TV også...

Likte hjemme kinoen din kanskje godt faktisk foresten, hva betalte du for de høytaleran pluss Subben ??, litt Lei av lyden min så hvist jeg hadde skaffa meg litt mere cash en det jeg har nå så er det vel Lyden som hadde blidd oppgradert...
    Med det lille jeg har nå prøver jeg bare litt etter litt å oppgradere DVD Samlinga mi :grin:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •