PC på plasma?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PC på plasma?

Hei.

Vi har planer om kjøp av 42" flatskjerm. Da vi også kommer til å bruke den med PC, har vi bestemt oss for LCD. Men vi har problemer med å finne en vi er fornøyd med.
    Hvordan er egentlig plasmaen når den brukes med PC? Er det så dårlig som vi har hørt?
    Panasonic TH42PV62E er et interessant alternativ. Noen som bruker denne med PC?
    PC'en vil bli brukt til internett og litt spill. Ellers vil TV'en bli mye brukt til film.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper du deg en høyoppløst plasma ala th42pv62e er den super på pc og spill, bare hold deg unna mye statiske bilder i de første par tre hundre driftstimene for å unngå midlertidig innbrenning! Jeg bruker min pioneer plasma til masse internett og spill og det fungerer helt utmerket!

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode HD-ready plasmaer som f.eks Pioneer og Panasonic fungerer glimrende til PC. De fungerer dessuten bedre til film enn en LCD siden de bl.a. har bedre kontrast. De nye modellene til Panasonic (PV60/P600) virker foreløpig ut som de er nesten immune mot innbrenning, men det er greit å utøve forsiktighet.

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha i bakhodet at plasma har avlange piksler, slik at bildet blir strukket i bredden. Dette kan være plagsomt i desktop/surf/spill osv, men ved filmavspilling kan man som regel justere aspect ratio i avspillerprogrammet. Selv gjør jeg dette i Theatertek 2.3 og Media Portal. 50" skjermer har kvadratiske piksler, og har således ikke dette problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjørte Snatch 720p fra en laptop med 2.8 Ghz P4,512mb minne og radeon 9600 grafikk i går.
    Koblet vga til hdmi og satt plasmaen (42" phillips) som skjerm 2.
    Bildet ble rett og slett fantastisk.
    Jeg kan mao anbefale plasma som en videoskjerm fra pc.

Thriz

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skvaldre
    Kjøper du deg en høyoppløst plasma ala th42pv62e er den super på pc og spill, bare hold deg unna mye statiske bilder i de første par tre hundre driftstimene for å unngå midlertidig innbrenning! Jeg bruker min pioneer plasma til masse internett og spill og det fungerer helt utmerket!

Hvilken Oppløsning kjører du?

Jeg har en Hitatchi 42PD7A10 jeg finner ikke helt ut hva jeg skal bruke. Alt fungerer bra når jeg ser film fra pcen, men sliter litt med nettlesing osv. Det flimerer ganske mye

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører 1280 x 768, men jeg har 50". Hitachi kjører vel stort sett alis på sine hd-skjermer og dermed blir det lett flimring på pc pga panelet interlacer(skiftende linjevisning). Panelet er vel på papiret 1024x1024.. men siden den kun viser annenhver linje, blir den "ekte" oppløsningen 1024x512.. men spørs om du blir kvitt flimringen om du tvinger pc'n i den oppløsningen... men kan jo prøve!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldinger.
    Dette var jo egentlig de svarene jeg håpet på
    Hører gjerne fra flere som erfaringer med PC og plasma.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skvaldre
    Jeg kjører 1280 x 768, men jeg har 50". Hitachi kjører vel stort sett alis på sine hd-skjermer og dermed blir det lett flimring på pc pga panelet interlacer(skiftende linjevisning). Panelet er vel på papiret 1024x1024.. men siden den kun viser annenhver linje, blir den "ekte" oppløsningen 1024x512.. men spørs om du blir kvitt flimringen om du tvinger pc'n i den oppløsningen... men kan jo prøve!
    Hvordan tvinger jeg til den oppløsninga? får ikke valg om den oppløsninga ihvertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med et program som heter Powerstrip kan du gjøre det!

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1024x1024 oppløsning til Hitachi og andre plasmaer med Alis panel (Philips?) kan også prøves.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •