Viewpia og dvd opptagere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Viewpia og dvd opptagere

Heisann.

Har en Viewpia 32" LCD fra Elprice. Har nettopp investert i en Samsung DVD-HR725 DVD-opptager. Dette har vist seg å være enklere sagt enn gjort.

Har kabeltv fra Lyse - kobler dekoder til dvd-opptager med scart - kobler dvd-opptager til TV med scart. Begge scart-kablene er gullbelagte og skjermet.

Skrur på TV og dekoder (dvd-opptager er i stand-by modus). Bildekvaliteten er nå betydelig redusert i forhold til når jeg har dekoder koblet direkte til TV. Bildet er utrolig lyst og detaljer viskes ut i alt det lyse.

I tillegg kan jeg ikke lenger benytte tekst-tv - denne knappen er helt "død".

Dersom jeg skrur på dvd-opptageren, får jeg bilde på TV som er slik det skal være. Tekst-tv knappen virker ikke nå heller.

Har testet dvd-opptageren på mine foreldres tv - her fungerer det utmerket!

Har prøvd begge AV-inngangene på TVen, men til ingen nytte. Har også benyttet både DVI og komponent.

Noen som har gode råd til hva jeg kan gjøre med dette? For meg virker det å være TVen som ikke takler dette...noen tips anyone?

Takk

Mvh Runar

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony RDR-HX 510 funger greit på Viewpia

Har også Viewpia men størrelse 37". Til denne har jeg koblen en Sony RDR-HX510 DVD/HD opptaker. Denne fungere som bare det - ingen problemer med scart eller Component.

Nå skal det sies at jeg "bare" har analog linje fra UPC og ingen dekoder. Bildet fra opptakeren er nesten like bra som TV'n noe som er normalt med DVD/HD optakere. Mye elektronikk pakket inne disse som har sa mannen på Serviceavdelingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du se TV bilder uten å ha dvd-opptageren i på-modus? Både via scart og komponent?

Runar

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV-kabelen går inn og ut av DVD opptakeren slik at jeg kan se TV uten at den er på eller når den står i standby. Når jeg bruker Scart eller Component bruker jeg enten DVD spiller eller HD eller TV tuner i spilleren. Har som sagt ikke ekstern dekoder/tuner så det er intet signal å vise når den ikke er på.

Tror forøvrig scart går rett igjennom uten at den er på da jeg får bilde på TV'n hvis jeg kobler til en DVD spiller til Scart inn på DVD opptakeren og velger scart utgangen fra DVD opptakeren som input på TV'n. Sony'n er en meget god spiller, med god DVD spiller så den kan jeg anbefale. Har hatt den noen mnd nå uten at det har opstått problemer av noe slag.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •