Samsung - modell betegnelse

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung - modell betegnelse

Kan noen svare meg på hva modell betegnelsen til Samsung LCD tv'ene betyr?

EKS: LE-27T51B

Vet at 27 er antall tommer, men hva betyr resten? :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lucas5
    Kan noen svare meg på hva modell betegnelsen til Samsung LCD tv'ene betyr?

EKS: LE-27T51B

Vet at 27 er antall tommer, men hva betyr resten? :-P
    Etter grundig analyse av Samsung's modellsystem de siste dagene er jeg kommet frem til følgende:
    * LE- - betyr at det er LCD tv.
    * 27 - størrelsen i tommer som du sier.
    * T - modellbetegnelse. Finnes i T, R og M. M er toppmodellen og T er billigmodellen. R er noe midt i mellom virker det som.
    * 51 - modellserie. Såvidt jeg har skjønt øker dette tallet med nyere modeller. Så 61 er nyere enn 51. 71-76 er de nyeste nå.
    * B - fargen. B står for Black som er vanligst. De har også noen modeller som er W (White). Også ser jeg noen som er BX, BHX, CP etc. Usikker på om dette sier noe annet enn forskjellige fargesammensetninger.

Jeg har fortsatt ikke skjønt forskjellen på LE-32R71B, LE-32R72B, LE-32R75B og LE-32R76B. Teorien foreløpig er at det er noe jævelskap Samsung har funnet på for å tilfredsstille butikkene (lettere for Elkjøp å gi prisgaranti på LE-32R72B når alle de andre selger LE-32R71B - enda det er akkurat samme tv). Også er jeg usikker på hva som er best av LE-32M61B ("gammel" toppmodell) eller LE-32R71B (nyere mellomsjikt-modell). Ofte putter man jo den gamle toppmodell-teknologien inn i de nye billigere tv'ene. Dukker vel snart opp en LE-32M71B som da inntar Samsung-tronen (i 32" størrelsen, som jeg er interessert i ) Ser forsåvidt at det diskuteres en LE-40M71B her på forumet:
    http://avforum.no/forum/tv-apparater/36092-samsung-le-40m71b.html

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strøkent svar!

Det er for jævlig at de må lage et modellbetegnelse hellvete for å forvirre forbrukerene. At ikke samsung på sine egne hjemmesider forklarer betegnelsene sier sitt.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lucas5
    Strøkent svar!

Det er for jævlig at de må lage et modellbetegnelse hellvete for å forvirre forbrukerene. At ikke samsung på sine egne hjemmesider forklarer betegnelsene sier sitt.
    Nå er jo ikke dette et Samsung spesifikt problem da. Har vært borti en del kryptiske modellbetegnelser fra mange andre, men som regel lar de seg til dels meget lett dekode.

Eivindw ser ut til å være meget nærme i sin tolkning.

Men jeg tror 7 tallet i f.eks. LE32R71B angir hvilken generasjon panel som er i bruk mens tallet etter er selve modell betegnelsen. Siden både 71B og 72B er nøyaktig samme TV'en bortsett fra fargen nederst er det faktisk litt fornuftig å bytte tallet i steden for å kalle dem for BB (Black Blue) eller BS/BX (Black Silver), det er mange utsalgssteder som ikke henger seg så nøye opp i modellbetegnelsen, fordi kundene demmes handler TV ut fra hvordan den ser ut i butikken fremfor dette. Modell betegnelsen på min TV er faktisk LE40R72BX/XEC, men de fleste webshoper betegner den bare som LE40R72B, da er det jo bra at de skiller på fargevariantene med et tall også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •