Peil på denne TV`en? Hyundai 32" LCD-TV HLT-3272 16:9 (1366x768)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Peil på denne TV`en? Hyundai 32" LCD-TV HLT-3272 16:9 (1366x768)

Halla Folkens!

Kjøpte en Hyundai 32" LCD-TV HLT-3272 16:9 (1366x768,8ms,DVI-D,Text-tv,HD-ready som jeg hentet i går. Har testet den litt og har sett at det er et veldig kornete og litt mye støy man ser nesten ikke annsiktet på mennesker langt unna engang.. Det er like dårlig når man ser på TV som ved DVD avspilling... Noen som har denne modellen og vet om det skal være sån eller ei? Kjøpte denne fordi det sto mye godt om bilde og at det var sylskarpt osv... men jeg opplever det ikke så sylskarpt. Jeg får heller ikke TV opp i 1366x768. Instillingene på farger og sånt er også litt rart.. Enten så er personene solbrendte eller så blir fargen litt matt. Noen som har noe tips til alt dette??

Hvis du har Denne tv! Hva er Kontrast og fargeinstilillingene dine?

Å hvordan stiller jeg inn 1366*768 i VGA??

MVH Alexander

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send den tilbake så FORT å EFFEKTIVT som mulig, det gjorde jeg...
    Jeg hadde den en helg, prøvde ALT av innstillinger jeg kunne, men den ville bare ikke samarbeide...

Den har rett og slett for dårlig Kontrast til å kunne brukes til DVD avspilling, til PC Browsing som en stor monitor var den grei, men ikke noe mer...

Jeg kjøpte den jeg og fordi jeg syns at designen var grei og specsen så grei ut iforhold til prisen og ville ha HD som ikke kosta Sjorta, men etterhvert så bynte jeg å slutte å bry meg om prisen, så den andre TVen jeg bestilte ble en Samsung LE32M51B, en absolutt bra TV, men jeg angret bare altfor mye at jeg ikke tok den nyere modellen M61B så jeg sendte den tilbake...

Så derifra så bestemte jeg meg for å vente, så jeg bestemte meg for å oppgradere og gå for en 40 tommer og det er jeg glad for, 32 er altfor lite...

Jeg sku vente på LE40M71B, men den er enda ikke kommet og på grunn av pris som den sku ligge på så bestemte jeg meg for å kjøpe en LE40R71B istedet...

Lyden som en del sier er kanskje ikke like bra og den har bare en HDMI istedet for 2, men man klarer seg med det hvist man bare vil...
    Hvist æ trenger 2 STK HDMI i fremtiden så kjøper æ enten en forsterker som har flere HDMI inntak eller så blir æ vel muligens å spare til en nye TV i fremtiden som kommer...

Men iallefall send den tilbake...

Spar opp 4000 kr til bestill en LE32R71B du blir garantert fornøyd, den er mye penere også...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sende tilbake!

Hmm.. Sende tilbake? Funker det hvis man har kastet pappesken og sånt? :???: huff

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var ikke helt lurt og det var jeg glad for begge gangene jeg sente TV tilbake at jeg beholdte eskene...

Men jeg hvet ikke hvordan du skal helt gjøre det da, det skal muligens gå ann hvist du hører med Komplett da, sku kanskje ikke ha kasta den i søpla.

Er den helt trødd i søpla eller er det bare å tørke litt av den ???

Jeg Ville gjordt alt som var mulig for å få sendt tilbake den TVen omså du får 2-300 kr mindre tilbake for den omså 500 kr mindre PGA eska, men jeg syns den var så søppel at den var ikke verd 500 KR totalt engang...

Den Reviewen som jeg ga på Komplett var muligens altfor grei til og med...
    Burde nesten bare Stå: SØPPEL SØPPEL SØPPEL, FOR NOE DRIT... :!:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har esken og det... men måtte rive den opp får å få den ut :P Ja det er noe dritt... driit dårlig kvalitet på bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne kanskje tenkt meg denne?? Koster bare 1000 mer? Ka syns ni?

http://netonnet.no/Product/Product.aspx?Iid=113472

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var også litt nervøs på det fordi jeg hadde også revet opp eska for å klare å få it TVen, selvsagt, JEG HADDE JO FÅDD NY TV, det var det eneste jeg brydde meg om da, men jeg tenkte ikke om at jeg kunne bli å sende den tilbake...

Men iallefall, det gjorde ingenting at den var litt ødelagt, tok bare å teipa den litt godt 8)

Iallefall vil heller annbefale den nyere LE32R71B / 72B / 75B slik som jeg har, alt ettersom hvilken Underdel du vil ha av Farge, jeg har iallefall 71B som er BLÅ, men ser egentlig Svart ut i dempet belysning...

Den har bedre Farger, Kontrast og penere design...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes du skall besøke sidene til komplett,og få se alle anbefallingene denne tv en får,selv kjøpte jeg denne like før jul,og har ikke angrett et sekund.Denne tv en vant også testen i lyd og bilde får 3 mnd siden,over de tv er som hadde det beste bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns den hadde "OK" farger så hvist man hadde testet med å sedd på vanlig TV innstillt med Full kontrast og passe høy brightness og mye farger greit, men mørke scener, bare glem det, greit, LCD er ikke noe expert på mørkhet, men når det gjelder mørke og spilling så er denne TVen søppel...

Prøv f.eks å spille noen mørke kontrastede spill på den.
    F.eks Splinter Cell eller nattebrettene på Call of Duty 2 på 360, de ble ikke akkurat Pen å se på på den TVen, tvert imot meget stygg...

Prøv også Doom 3 eller Quake 4, da ser du mengang at den ikke duger til slikt, derfor var jeg nødt til å kjøpe noe bedre og samsung var ett logisk valg...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns denne tven fungerer supert jeg.. Spiller nattbanene på COD så det suser. Litt ujevnt baklys ja.. Og ikke så bra på antenneinngangen. Men med Digital tuner fra canal digital er det finfint

Har fått mange kommentarer fra venner om at tven er stilig. Og de blir bare sittende å måpe når jeg starter et hd-klipp fra ice age2 som jeg lasta ned fra xbox-live.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forsjell på å "kunne" spille Nattbrettene på COD2, selvsagt så kunne jeg det også, men det var ikke mye kontrast detaljer akkurat...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da_znake ikke alle stiller like store krav til tv'ne som du gjør heller da =) husk det. hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda greit nokk, men jeg er vant med å spille før den samsung jeg har nå på en 28" widescreen TV som faktisk hadde ganske bra bilde, men selvsagt da ikke HD selvsagt, men iallefall at Sorthetsnivået på LCD ikke er så bra som CRT TV er greit og det har jeg lært meg å leve med, men men at man skal miste alt for mye detaljer det går ikke greit, noen ting som er absolutt av mørkeste laget i detaljer greit, men sett den Hyandai TVen opp rett ved siden av en 32 tommers Samsung R71B, still begge 2 da optimert slik at bilde skal være pent på både detaljer i sorthet så man skal kunne se og tyde mørke ting i mørke scener og i tillegg at fargene skal være pene...

Samsungen allerede M51B modellen så jeg hadde 1000 Gang mere detaljer enn Hyundai, eneste få grunn at jeg sendte den tilbake var at jeg angret på å ikke tadd M61B istedet så derfor tok jeg 40" tomms istedet plus i tillegg..

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har flott bilde på denne tven med parabol,har sammenlignet med mange som har dyrere tv og har ennå ikke sett noen jeg ville bytte med.Du får så klart ikke samme sortnivå og kontrast på hyundaien som ett tv til dobbel pris men etter å ha gått i ukesvis å studert skjermer fant jeg ut at dette måtte være det beste kjøpet i prisklassen.Det er mange som føler seg lurt når de leser en test og kjøper tv på grunn av testresultatet,undersøk først tv bilde kvaliteten hos andre så finner du ut at tven egentlig var brukbar likevel.Jeg er storfornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda TV bildet var bra, det var nesten det eneste jeg syns var bra også, fargene der var også fin, men til spilling så var den ikke helt bra syns jeg...

Til Condemned og slike spill trur jeg heller det duger med en Samsung, Piooner eller hva som helst, men jeg kan godt innrømme jeg er kresen, men jeg liker å ha veldig fine farger og godt med kontrast i tillegg til fin responstid.

Responstid fikk jeg av den, men fargene og alt var jeg ikke fornøyd med før jeg fikk denne samsung som jeg har nå...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har nå koblet tven til vanlig antenne for første gang, og bildet ble brukbart, men ikke mer. Verre er at når det sendes i 16:9 får jeg sorte (grå..) striper oppe og nede på skjermen. Finner ingen mulighet for å zoome bildet til å fylle skjermen vertikalt. Skal virkelig TVen være slik?

Gunnar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •