Hvordan velge den perfekte soveroms-LCD'en?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan velge den perfekte soveroms-LCD'en?

Hjelp, jeg er mildt sagt forvirret i denne store store verden av muligheter når det kommer til valg av LCD-skjerm.
    Kunne tenkt meg en skjerm til å ha på soverommet (av en eller annen grunn er tv'en i stua alltid i full gang med fotball, dart, snooker, formel1 eller hva det måtte være).....
    Så for å få litt fred i forholdet så har jeg funnet ut at kjærringa får gå på byen og skaffe seg noe selv... :grin:

Jeg hadde i grunn bestemt meg for at Samsung LE-26R51B var den jeg ville kjøpe, inntil jeg ble litt skeptisk med lyden ut, kun 2 x 5 watt... dette kan ikke være all verden? Samt at jeg i grunn ikke er helt fortrolig med designet.... uansett så kan jeg få skaffet denne via jobben til kr 7.000,- inkl. veggfeste, det var derfor denne fristet litt.

Ellers har jeg også tittet litt på QPVision sin 32'' med integrert dvd.
    Men synes de tekniske spesifikasjonene som er på web-siden er alt for dårlig, vet ikke helt hvordan den dynamiske kontrasten er, samt usikker på lyden og hvorvidt det er tekst-tv på den eller ikke? Samtidig så er jeg egentlig imot produkter som har integrerte enheter, som feks en dvd... men samtidig så synes jeg dette er en god ide når det kommer til soveroms-tv. For vi har ikke akkurat plass til flere enheter på veggen....

Sett også litt på Elprice.no sin Viewpia, men med veggfeste kommer man fort opp i underkanten av 10.000 kr og da kjøper jeg meg heller en bedre vare om jeg først skal bruke så mye penger. Hadde i grunn ikke tenkt å bruke mer enn rundt kr 6.000 for selve skjermen, da uten veggfeste... men kan evt. strekke meg til 8.000, men ikke så mye mer...

Forøvrig kommer jeg ALDRI til å kjøpe meg noen LCD eller plasma fra Philips, så det blir helt uaktuelt, alt for dårlig erfaring med deres synkronisering av lyd og bilde...

Så i bunn og grunn er jeg på jakt etter gode tips til en LCD-skjerm som kun skal brukes som TV i første omgang, kanskje koble på en spillkonsoll i ny og ne :-P (Gubben er ikke like stor tilhenger av Mariocart) :wink:
    Ønsker ikke bruke stort mer enn kr 8.000,- vil ha bra bilde og lyd. Ikke noe mindre enn 26''.

Anyone?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg nettopp en LCD-TV, hvor jeg så og si var i samme posisjon som deg. TVen brukes nemlig på et soverom, hvor jeg sitter forholdsvis nær, og den brukes primært til film/spilling. Skal ha meg Xbox 360 etterhvert, så da er det et must med 720p. Valgte derfor nesten samme TV som du har sett deg ut, LE26R72B som koster 7990,- de fleste steder nå. Den er i pianolakk, og utseendet er mildt sagt lekkert spør du meg.

Er rimelig fornøyd. Den er lyssterk(god kontrast), og passer godt til film/spill. Som du nevner er høyttalerdelen svak, med sine 2x5 W. Men i praksis var det ikke så hakkende gale faktisk. Hadde ekstremt lave forventninger, så det er kanskje noe av grunnen til at jeg ble overrasket. Til normalt bruk, skal det nok holde. ta deg en tur til nærmeste HiFi-klubb oh hør selv om du er i tvil. Selv har jeg et lite anlegg som jeg bruker når jeg ser film/spiller.
    Hadde jo vært fint med et diskret lite anlegg på soveromet, men kjerringen liker vel kanskje ikke den idéen?

Gir den terningkast 5.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Mongis
    Diskre anlegg hadde ikke vært meg i mot så lenge lyden blir bra nok... problemet er plassmangel på dagens soverom. Ikke stort mer enn en tv festet på veggen vi har plass til i grunn.
    Får prøve å ta turen innom Hi-Fi Klubben i løpet av de neste dagene. Evt. har jeg kontakt med importøren av Samsung som tipset om noen helt nye modeller, som han venter å få inn prisen på. Husker ikke akkukrat nå hvilke han nevnte.

Mulig jeg kommer til å spytte inn par tusen kr til på en skjerm, selv om jeg ikke har så veldig lyst til å bruke så mye penger til en skjerm som skal på soverommet :smile: Men vil man ha full pakke får man heller bla opp... :-P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •