46" LCD generelt + Ny Samsung 46" LCD snart?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

46" LCD generelt + Ny Samsung 46" LCD snart?

Ser at dagens modell koster 24999kr på Siba, fin pris det.

Har en 37" LCD (Viewpia) nå som jeg er rimelig fornøyd med faktisk, (bra på alle inganger utenom vanlig antennekabel, og scart 2 som ikke har RGB=dårlig svartnivå), og hvis jeg skal oppgradere så tenkte jeg 46" ville være bra hvis jeg skulle merke noe spesielt forskjell i størrelse i tillegg til kvalitetshevingen selvfølgelig.

Men jeg så for meg at hvis jeg kjøpte en så stor/dyr TV så vil jeg ha den fremtidssikker, dvs:

- 1920x1080px oppløsning, samt
    - Nyeste versjon av HDMI (nettopp spikret?) som støtter den oppløsningen (med nok hz)

Når kom den 46", og når lanserer Samsung nye TV'er?

Andre synspunkter? Sony sine er litt dyre enda og har ikke det jeg spesifiserer over.

Edit: Ser forresten at Elprice nettopp har kuttet 37" viewpia ned til 10990, fra 15500kr eller noe. Skulle si at den hadde holdt seg bra i pris, men altså ikke nå lengre.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal vistnok være samsung M91 på gang, vi kan jo tenke oss til at dette blir en 46" på 1920x1080p, men det blir bare gjettninger.

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før jeg slutta i Samsung så snakket de om en 1080p modell som skulle komme til høsten, lurer på om det var i M serien, men husker ikke helt. størrelsen var iallefall 46"... Jeg vil tro at dette ikke blir en 19.999,- skjerm i år, så du må ha VELDIG lyst på 1080p for at det skal være verdt det... personlig så hadde jeg tenkt meg om 2 ganger.. jeg har 50" DLP selv, og sitter litt for nært, og når jeg kjører 720p via VGA på denne, så kan jeg ikke se noen artifakter som plager meg... ikke se deg blind på 1080 med mindre du skal sitte mindre en 2 meter fra en mindre TV, og bare se HD i 1080

kanskje det er en europeisk versjon av denne ? http://www.samsung.com/Products/TV/L...4696_final.pdf

dette er, however, modellen for "folket" (me wanna) http://www.hdtvsolutions.com/Samsung-LN-S4096D.htm

Sitat Opprinnelig postet av ksundnes
    Ser at dagens modell koster 24999kr på Siba, fin pris det.

Har en 37" LCD (Viewpia) nå som jeg er rimelig fornøyd med faktisk, (bra på alle inganger utenom vanlig antennekabel, og scart 2 som ikke har RGB=dårlig svartnivå), og hvis jeg skal oppgradere så tenkte jeg 46" ville være bra hvis jeg skulle merke noe spesielt forskjell i størrelse i tillegg til kvalitetshevingen selvfølgelig.

Men jeg så for meg at hvis jeg kjøpte en så stor/dyr TV så vil jeg ha den fremtidssikker, dvs:

- 1920x1080px oppløsning, samt
    - Nyeste versjon av HDMI (nettopp spikret?) som støtter den oppløsningen (med nok hz)

Når kom den 46", og når lanserer Samsung nye TV'er?

Andre synspunkter? Sony sine er litt dyre enda og har ikke det jeg spesifiserer over.

Edit: Ser forresten at Elprice nettopp har kuttet 37" viewpia ned til 10990, fra 15500kr eller noe. Skulle si at den hadde holdt seg bra i pris, men altså ikke nå lengre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •