Bra 32" LCD kjøp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bra 32" LCD kjøp

Jeg skal kjøpe en ny 32" tv. Har kommet frem til følgende hotlist så langt:

- Philips 32PF9830 - ca. 18000,-
    - Panasonic TX-32LX500 - ca. 15500,-
    - Sony KDL-32V2000 - ca. 14500,-
    - Samsung LE32M61B - ca. 11000,-

Jeg tror Philips'en stiller litt i en klasse for seg selv. Problemet er prisen, samt at den er så jævlig bred (100cm). Noe av poenget med 32" er at den ikke skal ta opp så sinnsykt med plass..

Noen som har innspill rundt dette? Ser ut som alle modellene får gode skussmål her på forumet. Er Sony og Panasonic verdt de ekstra pengene? Ser ut som Samsung nettopp har hatt et skikkelig prisfall, og akkurat nå heller jeg kanskje mot denne som beste kjøp forhold til prisen. Samsung har så mange modeller, er M61 toppmodellen?

Evt. andre modeller jeg burde vurdere?

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville gått for Samsung'en om jeg var deg.. :-)
    Flott/solid tv.

Vurderer å bytte ut min R51 med denne.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt samsung. Der får du nok mest design og bang for your buck.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville kanskje lagt til Samsung LE32R72B på den lista også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Ville kanskje lagt til Samsung LE32R72B på den lista også.
    Noen spesiell grunn til dette? Hva er forskjellen? Jeg synes egentlig M61B ser finere ut, vet ikke om jeg liker den trekanten nederst på de andre modellene.

Når vi er inne på dette. Hva f*** er forskjellen på de Samsung modellene? er LE32R72B bedre enn LE32R76B for eksempel? Og hva med LE32R75B og LE32R71B?? Gjør de dette bare for å tulle med oss? Står jo samme på alle sammen også. Arg.

Ut fra websidene til Samsung synes jeg nesten det virker som LE32M61B er toppmodellen. Den har flest artige bokser på feature siden :-)

Newcomer colgol sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    32LB1R fra LG burde kanskje vurderes?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eivindw
    Noen spesiell grunn til dette? Hva er forskjellen? Jeg synes egentlig M61B ser finere ut, vet ikke om jeg liker den trekanten nederst på de andre modellene.

Når vi er inne på dette. Hva f*** er forskjellen på de Samsung modellene? er LE32R72B bedre enn LE32R76B for eksempel? Og hva med LE32R75B og LE32R71B?? Gjør de dette bare for å tulle med oss? Står jo samme på alle sammen også. Arg.

Ut fra websidene til Samsung synes jeg nesten det virker som LE32M61B er toppmodellen. Den har flest artige bokser på feature siden :-)
    Skjønner frusterasjonen, tror nesten av og til at Samsung har hatt seg et heftig julebord når de skulle lage produktnr. på sine skjermer

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnetic85
    Skjønner frusterasjonen, tror nesten av og til at Samsung har hatt seg et heftig julebord når de skulle lage produktnr. på sine skjermer
    Ikke sant? Noen som vet forskjellen på LE-32M61B og LE-32R7xB? Er det bare designet? Prisen er jo veldig lik. For noen dager siden var M61 dyrest, nå er R71 dyrest (på prisguide.no). Jeg holder fortsatt en knapp på M61..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eivindw
    Ikke sant? Noen som vet forskjellen på LE-32M61B og LE-32R7xB? Er det bare designet? Prisen er jo veldig lik. For noen dager siden var M61 dyrest, nå er R71 dyrest (på prisguide.no). Jeg holder fortsatt en knapp på M61..
    R7 serien har samme lcd panel som M61, men dobbelt så mange farger, game mode, litt dårligere lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ove H
    R7 serien har samme lcd panel som M61, men dobbelt så mange farger, game mode, litt dårligere lyd.
    Til gjengjeld har R serien fått blandete kritikker

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Du skrev til å begynne med at du hadde funnet LE-32M61B til kr 11 000,- Hvor får du kjøpt tv'n til den prisen... jeg finner den bare til ca kr 14 500.

Vurdere selv å kjøpe denne tv'n, men etter å ha sett den i butikk så ble jeg litt i tvil. Syntes bildet ble veldig mørkt når jeg det var mørke scener, sammenlignet med en annen tv så var svartnyansene dårlige, det ble bare svart, men det kan ha noe med innstillingene å gjøre?

Ut fra det innlegget ang LE-32R72B, er dette ett bedre valg? Den er på tilbud nå hos elkjøp til kr 12 000,- Hvis denne har bedre farger, samme panel, dårligere lyd (uvesentlig da jeg ikke skal kjøre med lyden fra tv'n) må vel dette være en bedre tv? Hva har gjort at denne får blandet kritikker, noe konkret?

Jammen ikke lett å kjøpe tv nå om dagen....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SD
    Du skrev til å begynne med at du hadde funnet LE-32M61B til kr 11 000,- Hvor får du kjøpt tv'n til den prisen... jeg finner den bare til ca kr 14 500.
    Sorry. Jeg tok feil. Dvs. prisguide.no oppgav pris rundt 11k fra mpx, men det var uten moms. Beste pris nå er 12300,- hos sgh.no. Virker som ei jallasjappe synes jeg, så er litt usikker om jeg tør bestille derfra:
    http://www.prisguide.no/product.php?productId=38376

Angående M61 mot R71 er jeg sannelig ikke sikker. Mannen på expert-butikken jeg var innom i går mente også at de var omtrent like. Det er jo utseende (jeg synes M61 ser finere ut). Usikker på om de har samme funksjoner osv. Samsung har skikkelig lite konsistente sider, så vanskelig å sammenligne produktene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svarer litt til meg selv her jeg

Kom over denne tråden på hjemmekino.no sitt forum:
    http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=6366

Forklarer vel litt forskjellen mellom M61 og R71. R71 er nyere, og i påvente av neste toppmodell (M71?) kanskje like grei som M61?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •