joav
Fersking

Norway
2 Innlegg Sendt - 25/11/2002 : 06:24:18
--------------------------------------------------------------------------------
Tenker på importere en plasma. Blir vel en panasonic PW5. Er det noen som vet om noen nettsted/butikker i USA som kan eksportere til Norge?

Lygren
Forum Admin

Norway
278 Innlegg Sendt - 25/11/2002 : 09:42:06
--------------------------------------------------------------------------------
Hei

De fleste, inkludert Dell og mange andre som opererer via Ebay (f.eks [www.1800plasmas.com] gjør et søk på e-bay), eksporterer til Europa.

Enig i at 3000-3500 USD for en PW5 er svært fristende... Husk imidlertid at de benytter 120v der borte. Jeg har hørt rykter om at PW5'en støtter 220v ved å switche en intern bryter, men dette er ikke bekreftet.

Et annet potensielt problem er defekte pixler og/eller andre defekter. Det koster minst 2000 NOK per vei å sende en slik TV. Du bør også forsikre enheten hos fraktselskapet. Da de fleste fraktselskap har klausul mot frakt av plasma, må du forsikre deg om at innholdet er korrekt beskrevet når den forsikres.

Kom tilbake når/hvis du bestemmer deg for å importere, OK?

joav
Fersking

Norway
2 Innlegg Sendt - 29/11/2002 : 22:15:57
Fikk et tilbud fra UK. Er det noen ting jeg bør passe på når jeg handler fra UK?, Spenning?, signaltilkoblinger?

Dette er tilbudet:

Dear Sir - tax-free price of Panasonic TH42PW5 - is, £3000.00, media
receiver - £400.00 and shipping to Norway - £195.00.

Please advise if you wish to order.

Regards - John/ KRISH AV SALES

Lygren
Forum Admin

Norway
278 Innlegg Sendt - 29/11/2002 : 23:03:29
Hei

Dette er samme, 220v enhet som vil selges i Norge...

Annet enn hva jeg har nevnt tidligere, kan jeg ikke komme på noe spesielt...

For øvrig en god pris, ca. 36.500 inkl. frakt eks mva er jo en meget god pris på denne flotte plasma skjermen!