Problem med min LE40R71B

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med min LE40R71B

Jeg har ett problem med min LE40R71B, jeg har spilt en del med del nu og jeg syns at den noen gang er treg i bildet responsen, kan dette være sant eller er det bare meg ??? :-|

Mener at etter at jeg har spilt så såppas mye på min Xbox 360 med Hitman som jeg har gjordt nu så syns jeg bildet begynner å bli litt mere blurret aktig, ghosting, ser lett på mørke ting at den gir ikke respons så fort...

Trenger TVen bare en liten pause fra spillinga eller hva er det, har spilt en del i dag...

Får se senere om det er blidd bedre, muligens det er bare Hitman som er sånn eller det var fordi det eneste som jeg så på som ble "meget" ghostet var helt svart, det var en PC skjerm og en stol inne i spillet så når jeg snudde meg så ble det en del ghosting, skal teste senere på dagen om det fortsatt er slik, det var iallefall ikke slik på demoen av Lost Planet, den gikk smooth, får teste med noe annet, vil jo ikke ha noe feil med denne TVen så tidlig har jo nylig fådd den og slike feil dekkes ikke på garantien...

Newcomer Revelation NOR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke kommet til skade i å ha aktivert støyreduksjon, ;-) noe du ikke trenger på gode signal kilder (som feks 360) går utifra at du kjører med component kabler i HD evt. vga og har satt opp 360 deretter.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo muligens Dnie står på på Xbox 360en min og muligens Ps2 også,
    til PS2 kanskje det er passelig, men til 360 er det vel ikke nødvendig ???

Kjører 360 via VGA for å få best mulig bilde 1366 x 768 "MAX Oppløsning" for minst mulig "ghosting"

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da_znake

Mener at etter at jeg har spilt så såppas mye på min Xbox 360 med Hitman som jeg har gjordt nu så syns jeg bildet begynner å bli litt mere blurret aktig, ghosting, ser lett på mørke ting at den gir ikke respons så fort...

Trenger TVen bare en liten pause fra spillinga eller hva er det, har spilt en del i dag...

Sikker på at det ikke er øya dine som burde ta ei pause da? :lol: :twisted:

Kunne ikke dy meg.... :grin:

Newcomer Revelation NOR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da_znake
    Kjører 360 via VGA for å få best mulig bilde 1366 x 768 "MAX Oppløsning" for minst mulig "ghosting"
    Prøv å sette opp 360 med 720p fremfor 1366x768, spillene er jo kodet mot 480p (ntsc), 720p (HD) & 1080i (HD), 720p bør jo bli det optimale for skjermen din.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av en " :grin: " Snodig grunn så støtter ikke 360en med VGA 1280x720 på denne TVen, strange, nærmeste er 1280x768, kan jo gå tilbake til å bruke Komponent kabel igjen, men da blir jo det litt sløs å investert i en VGA kabel, kjøpe jo den fordi den sku være bedre enn komponent kabel så...

Kan godt også være øyna mine, satt oppe da i går til 06.20 å spilte Hitman :grin: Går strax til sengs nu æ og dama, ca 05.10 nettopp ferdig å se Apocalypse Now, hehe. dadada dada dadada dada dadada dada, osv, musikken var knall... hev opp lyden strax

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revelation NOR
    Prøv å sette opp 360 med 720p fremfor 1366x768, spillene er jo kodet mot 480p (ntsc), 720p (HD) & 1080i (HD), 720p bør jo bli det optimale for skjermen din.
    Spillene er ikke "kodet" inn mot noen av kringkastings standard oppløsningene du nevner. Hvert skjermbilde blir tegnet opp ut fra de innstillingene du gjør i setup'en på 360. Siden 1360x768p ikke er en standard oppløsning, vil de fleste TV'er ikke støtte dette over component inngangen. Den nærmest liggende støttede standarden er 1280x720p, og det er derfor den blir best over component kabel. Min erfaring er imidlertid at frekvensen på 720p signalet er mer utsatt for støy slik at man om man bor i blokk med mye elektronisk støy, kanskje heller bør velge 1080i pga. at den sender på en frekvens som ikke er like utsatt for typisk elektronisk støy. Valg av oppløsning over component kabelen vil uansett kunne sies å være avhengig av kvaliteten på TV'ens interne scaler siden ingen av oppløsningene passer direkte på skjermen.

Mot nevnte Samsung er det ikke tvil om at du vil få det beste resultatet med en VGA kabel som sender 1360x768p.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •