Pioneer PDP-436XDE/506XDE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer PDP-436XDE/506XDE

Går med planer om å kjøpe en Pioneer PDP-436XDE eller PDP-506XDE (altså modellen med digital tv-tuner). Selve Plasma-tv`en skulle vel ut fra diverse tester ikke trenge noen nærmere presentasjon!

Men nå er det jo som kjent andre ting en tv`en i seg selv, som avgjør om bilde og lyd blir bra (les perfekt). Vet at NRK begynner sendinger i 16:9 formatet fra nettopp 16.09.06. Er det noen som vet om selve sendingene er digitale? Eller må man vente på dette til det digitale bakkenett kommer fra neste år og utover? Evt går det an å abonnere på digital-tv, slik at signalene blir digitale på alle sendinger, gjennom UPC eller andre tilbydere?

Et spørsmål til, - hvilke type kabel eller kabler trenger jeg i tillegg til de som medfølger Plasma tv`n? Og er det noen spesielle kabler som anbefales, type, navn?

På forhånd takk!

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NRK sender veldig mye i 16:9 allerede. MEN du må ha digital kabel eller satellitt for å dra full nytte av dette. Det nye digitale bakkenettet vil også motta ekte 16:9 signaler.

Hvis du skal kjøpe den beste tv-en (har en 436-XDE selv), så MÅ du også ha digitale signaler. Selv om den også takler analoge signaler, fortjener den digitalt inn!!! Det blir som å kjøpe Mercedes for å kun kjøre den i 40 på grusvei, når du vet den takler 200 på motorveien....

Kabler.....:
    - God Scart, komponent eller HDMI mellom digital dekoder/tuner og tv (alt etter hva den kan gi ut av signaler)
    - SR+ kabler hvis du har andre Pioneer komponenter f.eks. receiver og DVD-spiller

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du bor i Oslo eller nær svenskegrensa, er det bare å plugge i en vanlig bordantenne i DVB-T tuneren i XDE-modellen. Du får da den samme digitale strømmen som sendes over parabol (Canal Digital), og det er vel det beste måten å få sett NRK og TV2 på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kjøper ikke XDE fordi den har digital dekoder. Den innebygde dekoderen er en mpeg2 dekoder du ikke vil få bruk for.
    Noen mener prisforskjellen mellom fde og xde likevel kan forsvares pga ekstra hdmi inngang, annen fjernkontroll, annen farge på mediareceiver og vga inngang. Selv valgte jeg fde'en og er fornøyd med den. Men ser at jeg kunne tenkt meg vga inngang.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffen
    Du kjøper ikke XDE fordi den har digital dekoder. Den innebygde dekoderen er en mpeg2 dekoder du ikke vil få bruk for.
    Noen mener prisforskjellen mellom fde og xde likevel kan forsvares pga ekstra hdmi inngang, annen fjernkontroll, annen farge på mediareceiver og vga inngang. Selv valgte jeg fde'en og er fornøyd med den. Men ser at jeg kunne tenkt meg vga inngang.
    Mediareciever og tuner er i aluminium. Videre har XDE også SR+ og PIP. Den har også PCMCIA inngang for minnekort. Egentlig en rekke funksjoner som går på luksus, og er av ingen praktisk betydning for bildekvaliteten. Ekstra HDMI inngang og VGA-inngang er vel det største savnet for folk flest på FDE som du sier....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •