bestemt meg for plasma....?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

bestemt meg for plasma....?

Etter 3 år med lovnader til meg selv om at NÅ skal jeg kjøpe meg prosjektor, har jeg nå til slutt skrinlagt planene, og "bestemt" meg for å kjøpe plasma-Tv istedenfor.

Men såklart er jeg enda ikke helt sikker... så jeg håper da på litt hjelp fra dere der ute som er mer kompetente

Grunnen til at jeg slo fra meg planene om prosjektør er at den må henge i dagligstuen, med dertil store vinduer (og derfor vanskelig å blende) og driftsutgiftene denne vil komme til å ha. (har ikke råd til plutselige utgifter med å skifte pære, da jeg skal begynne på skole igjen i 3 år..)

Da avstanden fra sofa og tv er ca 4,5-5m må jeg ha en skjerm som er minst 42" til en pris under 25000kr
    (dere kan vell skjønne at det er meget deprimerende å se på min nåværende 28" 4:3 skjerm!!)

Har sett litt på forumene her og sitter igjen med at Panasonic, Pioneer og Samsung er nokså bra skjermer. Pioneer er vell litt for dyrt, så jeg har da sett på disse

Samsung ps-42q7h til ca 23000,-
    Samsung ps-50q7h til ca 25000,-
    Panasonic TH-42PV60E til ca 19000,-

Tvene skal brukes mest til parabol, en del filmtitting og litt X-box (blir vell litt eksprimentering med HD fra pc også,, når dama er ute av huset
    Ellers så spiller det ikke noen rolle om lyden fra høytallerne er dårlig da lyd kun skal kjøres gjennom Recieveren.

noen som har noe for og mot på disse 3? kom gjerne med innlegg på andre skjermer også!

Hvordan kan det ha seg at det er så liten prisforskjell på 42" og 50" samsung?

Takker for alle innlegg...
    (håper jeg nå snart får sett en film hjemme med både bra lyd og BILDE!)

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvordan det er med de nye plasmaskjermene til Samsung, men fjorårets modeller fikk lunken/dårlig kritikk i bl.a svenske Hemmabio og ikke minst her på forumet. I Hemmabio fikk 50" til Samsung närmest slakt.

Jeg kan anbefale Panasonic på det sterkeste, da både jeg og bekjente er meget fornöyde eiere.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo.Jeg ville uten tvil gått for Panasonic'n.Også er den på tilbud på Elkjøp til 17000,- :razz:

Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut LG 42PC3R også :grin: Fikk min på mandag. Knall bilde!! :grin: :grin: :grin:

Ga 20'000,- for den.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sitter såpass i langt ifra at du nesten bør ha 50". Hører mye bra om de nye plasmaene fra Samsung på det svenske forumet. Var riktig nok en del tull med forrige modell, men forhåpentligvis rettet opp nå. Ville ha lest litt om bruker erfaringer på det svenske og engelske forumet før du tar et valg.
    Du vil også kunne få Panasonic 42PV600 til under 24k med litt pruting (har selv fått den til 24500 kr inkl. veggfeste).
    http://www.minhembio.com/forum/
    http://www.avforums.com/forums/index.php

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med så lang sitteavstand kan du trygt kjøpe 50-tommeren, det har jeg gjort, og på 4-5 meter ser alt bra ut. På tre meter derimot er ikke alle bilder perfekte.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung PS-42Q7H

Hei Øystein!

Har nettop kjøpt meg en samsung PS-42Q7H på epxert, er veldig fornøyd. Sylskarpe bilder å gode kontrastforhold gjør at skjermen blir en perfekt tv til både spilling og parabol, å ikke minst pc. Samsung har også en funksjon som heter game mode som de har utviklet med Microsoft xbox. denne funksjonen optimerer bilde- og lydinnstillingene. Tror dette vill være det rette tv for deg!

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som deg har også jeg gått lenge og ønsket meg en plasma, og bestemte meg at i år skulle det handles inn. etter at jeg leste testene i siste hjemmekino bladet var jeg ganske sikker på at Panasonic PV60 skulle i hus. og enda mer sikker var jeg når tilbudet fra elkjøp kom. ble litt mer usikker da jeg i helgen var i Svinesund og så en LG PC1RR til samme pris. så dro jeg til nærmeste butikk som hadde PV60 inne for å sjekke den ut, og butikken var Expert i Sarpsborg. etter noen runder hjemme bestemte jeg meg for PV60'n, og nå står den på hedersplassen i stua er veldig godt fornøyd med bildet fra digital parabol og bildene er heller ikke så verst på kabel-tv.

så et lite tips; Panasonic'n er aller billigst på expert..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var på den lokale expert sjappa og kikket litt i dag.. der hang både

Panasonic th42pv60e
    og
    42" samsungen

de kjørte vanlig analoge signaler inn på tv'ene og jeg må si at jeg syntest bilde på samsungen var bedre en på Panasonicen.... greit nok at fargene var mer blasse på panaen, for det er vell bare noen enkle tastetrykk for å stille på. men jeg syntest bildet var mer kornete og "uggent" på den en på Samsungen..

Ble litt lysten på 50" også når jeg så størrelsen på 42", men jeg vet ikke noe sted i nærheten der de har de utstilt så jeg får sett litt på den også

jaja, får se til helgen.. men foreløpig holder jeg en knapp på Samsung

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i samme situasjon som deg, men det blir en 42" plasma på meg. Drev lenge og vurderte Pv60 men har forkastet den pga utseendet. Dette er nok en veldig bra tv hvis du kan leve med designen. Mitt førstevalg nå er Samsung PS-42Q7H. Denne er bortimot like bra som Pv60 etter mitt skjønn, men har en langt finere finish. Fikk forresten demonstrert HD-sending på Samsungen, helt vanvittig bra bilde. Har nesten bestemt meg for PS-42Q7H, men har også Pv600 i bakhodet. Skal vurdere den også hvis prisen faller til PS-42Q7H-nivå. Det skal ikke være lett å velge TV, men du blir garantert fornøyd med Samsungen. Det er en kanon-TV 8)

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du råd til de extra høvdingene det koster å kjøpe en 50" så GJØR DET! Kjøpte selv en 42" for snart et år siden, og har angret siden på at jeg ikke la litt extra i en større plasma...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •