Er LCD skjermer virkelig så dårlig i forhold til crt? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 63 av 63
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Du svarer jo ikke på spørsmålet vedrørende bakprojeksjons-TV. Min erfaring er at den type teknologi gir et betydelig smalt optisk sweetspot i forhold til de øvrige løsningene, og er dermed kun en reel løsning for de ivrigste ungkarene.
    Innsynsvinkel (?) er i bredden ikke noe dårligere på dagens bakprosjektører en på LCD/Plasma. Med andre ord ikke noe problem i praksis. Generelt står bildekvaliteten på dagens bakprosjektører ikke noe nevneverdig tilbake for direct-view TV'er av samme teknologi.

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i det meste (helt jevnt og "perfekt" parabol bilde på hele skjermen her...) men det er nok litt dårligere innsynsvinkel enn på de beste flatskjermene.. På den andre side... hvem sitter 140 grader ut på siden av tv`en og ser ? hvis du har ei så teit stue at du MÅ det, så velg noe annet... men du skal LANGT ut, før det blir annet enn BRA bildekvalitet.. 178 grader ? WHO CARES !?? 140 er MER enn nok .. (og det er helt greit bilde MYE lenger ut på siden enn det... og lysstyrken på hele skjermen er jevn og fin, så der har det skjedd mye på r.proj de siste 3 åra!)

Sitat Opprinnelig postet av OEM
    Innsynsvinkel (?) er i bredden ikke noe dårligere på dagens bakprosjektører en på LCD/Plasma. Med andre ord ikke noe problem i praksis. Generelt står bildekvaliteten på dagens bakprosjektører ikke noe nevneverdig tilbake for direct-view TV'er av samme teknologi.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boly
    Like morro som i barnehagen, min er best, nei MIN er best......

Samme surret som med SVS subber og CV høytalere. LOL
    Det blir vel ikke helt riktig å sammenligne såpass like dynamiske bassrefleks konstruksjoner som du gjør her, i en tråd som handler om ganske så forskjellige bilde produserende teknologier som CRT vs LCD vs Plasma vs Bakproj DLP osv.
    Hadde du sammenlignet Elektostater eller f.els horn høytalere med Dynamiske bass refleks høytalere, hadde vel tingene blitt litt anderledes og ikke bare en min er bedre enn din barnehage diskusjon hvor det vel ofte er andre voksne som har valgt ut de tingene som diskuteres, eller som kankje er blandt de ting som omtales som sterkere enn osv..;-)

Har aldri gått i barnehage selv, så hva som egentlig skjer der vet jeg ikke så mye sikkert om. (har vært i millitæret da, kankje det kan telle litt...;-))
    Den største fordelen med å gå i barnehager er vel at man kan kanskje ganske tidlig kan få opplært en god form for sosial inteligens da man har ganske mange forskjellige jevnaldrene rundt seg å bryne seg på, men er ikke sikker om f.eks det kan gå litt på bekostning av tidlige hørsel skader, mer voksen styrt aktivering og grense setting som igjen kan gå utover egen kreativitet og det å ta selvstendige valg osv, finne ut om det er farlig å klatre i trær, skjære av seg hode osv.....( den siste er noe som Kjell Aukrust vistnokk spurte sine foreldre om i barndommen)

Ellers er det litt utenkelig for meg å spørre på et forum som dette om hva slags (hvem;-) ) projektor jeg børr kjøpe til meg selv. Da faller det mer naturlig å bruke litt tid på å forske litt og lese om de modellene jeg lurte på, og ville fått dem demonstrert og valgt ut i fra det. Sier ikka at man ikke skal spørre andre om slike ting på forumet, men synes mange viser en litt tafatt holdning til å finne ut ting på egenhånd før de regner med at andre nermest skal ta valgene for dem. (kanskje tegn på enkelte bivirkninger fra barnehage?)

Tar man slike avgjørelser selv, er det helt klart at MIN skjerm alltid er best for meg i slike skjerm diskusjoner, da man jo har sett litt hva konkurerende skjermer og teknologier kan tilby og ellers hadde man jo ikke valgt den eventuelle skjermen.
    Det at man får med seg de skjerm kvaliteter man er ute etter, og vet at andre begrensninger og neggative aspekter som det også alltid vil være i alle slike teknologier, og det er tatt med det i valget, så er det vel ikke så mye å dikutere.

Ellers litt merkelig kanskje med tanke på hvordan det billedlig talt, stadig er grønnere gress på andre siden av gjærdet når det gjelder andre nyervervelser og oppgraderinger, det er nokk ikke bare sauene som strekker seg så langt de kan for å få med seg gresset på den andre siden av gjerdet.;-)

Skal jeg si litt om egene erfaring for valg av skjem, så har jeg foreløpig endt opp med en 32" 16:9 Phillips CRT TV til NRK TV2 TVN osv i stua, en 19" data monitor til PCen, og en BarcoGraphics 808s som projektor for avspilleng av DVD og Div HD materiale i hjemmekinoen.

Bruker 21" LCD skjerm til blandt annet Autocad på jobb, noe som jeg synes fungerer utmerket og vell så bra som 21" CRT gjorde tidligere. Fordelen og kankje bakdelen med LCD til slikt bruk, er at man har en native oppløsning som desidert gir det mest nøyaktig opptegnede bilde på skjermen. Det at man ofte kan bruke DVI-D tilkobbling mot en PC, der jo også meget praktisk. Bakdelen kan i denne forbindelse nevnes er at enkelte brukere ikke ser godt nokk til et oppsett som bruker den native oppløsningen, og jeg synes det er litt frustrerende at noen foretrekker ståkeskjemer med 1280x1024 på 1600x1200 native oppløst LCD.

Når en gang 32" TVen er utslitt eller tar kvelden, kan det hende det vil komme en flatere og større skjerm på plass i stedet, men den tid den sorg, og finnes det CRT skjermer tilgengelig til gode priser på det tidspunktet, vil de selfølgelig bli vurdert sammen med de andre....;-)

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •