Fujitsu Siemens PQ42-1 bør jeg kjøpe denne?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 45
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fujitsu Siemens PQ42-1 bør jeg kjøpe denne?

Hei, fikk et tilbud i dag som var på Fujitsu Siemens PQ42-1, jeg kunne få denne til ca 9000... Det er en god pris, men er det verdt det, kommer jeg til å angre etterpå, den er litt for stor for min del, trenger heller en 37", og har regnet med ca 15 lapper. Men er det noen som har noe forhold til Fujitsu Siemens...prøvde å finne noe på nettet men fant inte. Er det noen som selger dette så en kan kikke på TV-en får en kjøper? Får evt Fujitsu Siemens PQ42-1 gjennom en nettside, så jeg kan ikke sjekke den ut får jeg evt kjøper den der. Dyr å sende frem og tilbake vet dere.

Hilsen
    Steinar F

Newcomer bonniemarino sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Har anskaffet meg denne. På netshop til 10750,-

Kvaliteten på byggverket ser solid ut, kraftig ståfot medfølger.
    Tv`en gir overraskende nok bra bilder på analog kabel. Dvd med komponent utgang og progressiv scan gir klare bilder(ingen ekspert jeg).

Tv`en har de fleste aktuelle inganger, hdmi,dvi,2 ganger scart,komponent, s-vhs og kompositt. Har vel det meste av spesifikasjonene. 1024-768 piksler, 10000:1 kontrast M.M. Men bildeprosessoren er nok ikke i høyeste kvalitet i forhold til tv`ene til 25000. Produsert i tyskland.

Tv`et er også ganske nytt, kom ut i februar og er den nye modellen til fujitsu siemens. Da den kom kostet den 20000 i sverige og koster rundt 15000 der i gjennomsnitt ennå.

Du gjør ihvertfall ikke et dårlig kjøp.

(får også 50 tommer av samme merke til 18000 på netshop, tviler litt på tilbudet da netshop alltid ser seg gode til å gi tilbud på produkter som akkurat er kommet inn i butikken. Blir for dumt med avslag på 7000 tusen på en skjerm som akkurat har kommet inn i butikken, dette blir vel mer fast pris etter hvert tenker jeg)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fujitsu Siemens MYRICA PQ42-1: Stor, billig og bra.

http://prisguide.hardware.no/product...685#userReview

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steiforb
    Hei, fikk et tilbud i dag som var på Fujitsu Siemens PQ42-1, jeg kunne få denne til ca 9000... Det er en god pris, men er det verdt det, kommer jeg til å angre etterpå, den er litt for stor for min del, trenger heller en 37", og har regnet med ca 15 lapper. Men er det noen som har noe forhold til Fujitsu Siemens...prøvde å finne noe på nettet men fant inte. Er det noen som selger dette så en kan kikke på TV-en får en kjøper? Får evt Fujitsu Siemens PQ42-1 gjennom en nettside, så jeg kan ikke sjekke den ut får jeg evt kjøper den der. Dyr å sende frem og tilbake vet dere.

Hilsen
    Steinar F
    Jeg var og så på denne på Siba. der sto den ved sidn av en Panasonic PV60E, og desverrre ser det ut som om F-S'n faller fullstendig igjennom på svartnivå i forhold til Panny'n.
    F-S'n virka nesten grå der Panny'n var svart. Dette var med standardinnstillinger på analoge signaler. Mulig det går å justere seg ut av det, og PV60 koster jo nesten dobbelt så mye. Ellers så den lekker ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Vurderer denne plasma'en jeg også. Har dere oppdaget noe negativt med den? Selges den hos Siba enda? Finner den ikke på Siba.no

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var plasma'en bestilt. Bestilte hos stretto.no til 10744,-kr. Time will show om det er et godt kjøp. Har lest litt på engelske forum, og der er de flest godt fornøyd i forhold til prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow. Bestilte i går, fikk plasma'en levert i stad, på døren. 95,-kr i frakt. Nå blir det å pakke ut å prøve...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Famous_CFC
    Nå blir det å pakke ut å prøve...
    Ja, hvordan gikk dette? Jeg kunne gjerne tenke meg å høre hvor fornøyd du er med denne skjermen...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget fornøyd hittil. Eneste minus er vel lyden og at svart blir litt gråaktig.

Laget selv et slikt feste : http://www.minhembio.com/TWB/51874.
    Bestilte kabelkanal i dag : http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.asp...721&plid=68721.
    Skal prøve å få tatt noen bilder når den er på plass. Total pris på tv, veggfeste og kabelkanal ble 11400,-kr. Godt fornøyd med både tv og pris:-D

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Jeg var også på Siba og så på denne, og den så litt grå ut i forhold til billig-Sony-LCDen som hang over, så det jeg tenker da er at den ser grå ut i det kraftige lyset hos Siba, og at det er fordi den reflekterer en del lys. I teorien, iallefall om kontrasten som blir oppgitt faktisk er 10000:1, og ikke 100:1, skal denne TVen bli svart når man skrur ned lyset, mens en LCD har det med å bli mer grå da. Det er jo tross alt en plasmaskjerm.

Er det noen som kan si noe om dette? Enten teoretisk eller av erfaring fra en som har en slik?

Lysstyrken fra denne når den viser sort i et mørkt rom burde være 1200cd/m2 / 10000 = 0,12 cd/m2, mot en LCDs typiske 500cd/m2 / 1200 = 0,4167 cd/m2.

Med forbehold om at ting måles på samme måte da.

For jeg bryr meg ikke allverdens om den er litt grå i dagslys, jeg ser film, og da liker jeg å ha det litt mørkere..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer basement sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke den horisontale oppløsningen på denne tven litt lav? 1024 er jo lite i forhold til 1366 som er vanlig på dagens HD-tver. Vil det medføre nedskalering når man ser materiale i 720? Er 1024 det samme som en SD widescreen tv har i horisontal oppløsning?

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av basement
    Er ikke den horisontale oppløsningen på denne tven litt lav? 1024 er jo lite i forhold til 1366 som er vanlig på dagens HD-tver. Vil det medføre nedskalering når man ser materiale i 720? Er 1024 det samme som en SD widescreen tv har i horisontal oppløsning?

Jo, og det er det som er det kjipe med 42"-plasma-HD-skjermer, at de en 4:3-oppløsning. Viser du 1280x720-signaler på en slik skjerm vil du miste horisontal informasjon. Dette gjelder ikke 50" Plasma.

En av grunnene til at det er vanskelig å kjøpe TV..

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobby

Der lå svaret og ventet på oss gitt.

Se for eksempel på disse bildene mot hverandre:
    http://www.minhembio.com/forum/index...=post&id=23662
    og http://www.minhembio.com/forum/index...=post&id=23663

eller

http://www.minhembio.com/forum/index...=post&id=23666
    og
    http://www.minhembio.com/forum/index...=post&id=23667

Selv om bildet ser grått ut når man tar bilde med blits eller ser den i et veldig opplyst rom, så blir det akkurat som om det var en prosjektor det var snakk om. Jo mørkere rommet er, jo svartere blir det svarte.

Noen som har tilsvarende bilder fra en LCD-skjerm?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, det er visstnok tomt nå i alle Siba-sjappene for denne plasmaen. Jeg fikk ikke lov til å kjøpe utstillingsmodellen. Dro hjem og bestilte på web'n til Siba i stedet - 395,- i frakt ekstra, men skitt au. En kollega kjøpte denne TV'n i forrige uke og er meget godt fornøyd (han kjører forøvrig kun scart på det han har...)

Kommer tilbake med synspunkter når jeg har fått kjørt den opp. Kommer til å koble min HX710 med komponent, og digital dekoderen (CD) via scart. Receiveren min (AVR 335) skalerer ikke opp s-video/kompositt,

Nå er det bare å vente på levering. Samt begynne letingen etter en WAF-vennlig sub som passer i en betongbunker av et OBOS-bygg, og som dessuten ikke plager vettet av naboene rundt omkring

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay, har nå fått FS PQ42-1 i hus, koblet opp og gjort en "grov-kalibrering" vha THX Optimizer på SW Ep 3-plata. Forandret omtrent ikke på noenting, særdeles fornuftig satt opp rett ut fra boksen. Koblet Sony HX710 via komponent, digtal dekoder (CD) via RGB scart og tunet inn også analoge kanaler via vanlig tuner i TV'n.

Jeg er meget godt fornøyd. Minst like bra bilde på denne her i mine øyne som på min fars Pioneer 503XDE. HX710 gir bare 576i/576p via komponent, mulig jeg har noe å hente på å koble på en standalone DVD-spiller på HDMI- eller DVI-inngangen som gir 720p/1080i? Synes dog at det ble ganske snertne farger og meget bra sortnivå som det er nå da. HX710 via rgb-scart gav også meget godt bilde.

Dekoder via RGB-scart gir et par hakk bedre bilde enn vanlige analoge signaler, selv om FS gjør en for meg meget god jobb på disse også.

Har til nå hatt Sony 32FX66E - bedre bilde på FS'en synes nå jeg, Trinitron-rør eller ei. Alt i alt særdeles godt fornøyd med mitt første plasmakjøp. Skal henges på veggen i morgen. Rack til plassering av diverse komponenter diskret borte i et hjørne skal også kjøpes inn, gjemming av ymse kabler i kabelkanaler samt lage selv et opplegg for plassering av center på ei hylle under FS'en - alt burde være ferdig i løpet av helgen.

Til rett under 10.000,- så mener jeg dette er et særdeles godt kjøp. Jeg har ingen innvendinger mot å anbefale FS Myrica PQ42-1. Skal og se 40M71 i morgen hos en venn, så får jeg litt sammenligningsmuligheter.

Nå er det SW Ep 3 som står på menyen, har sett litt på RH: To Tårn før i dag. Fryder meg over billedkvaliteten

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ang strøm til denne tv'en

Hei,

Vurdere denne tven selv nå, men så et sted at tv'en krevde 15 amp se linken under

http://prisguide.hardware.no/product...697#userReview

Stemmer dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tviler på det gitt. Har 10 amp kurs i stua (bor i betongbunker). På samme stikket har jeg en h/k 335, min sub, dvd recorder, dig.dekoder og tv'n. Har ikke akkurat flagret noen sikringer her gitt. Min Harmony 885 starter f.eks receiver, dekoder og tv samtidig (vel, praktisk talt) og det går så fint så.

En kollega av meg sier at hans automatsikring smeller over av og til når han skrur på TV'n dog.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tv

Er det den tven over han kameraten din har?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jups. Men jeg tror han har litt generelt trøbbel med ting og tang i stua. Mener at han måtte skru på ting i en bestemt rekkefølge tidligere også, ellers gikk automatsikringa.

Jeg har uansett ikke dette problemet - og har 10A kurs i stua. Har heller ikke lest andre steder at dette er noe problem.

(sitter nå i sofaen og skriver dette opp mot FS'n på laptopen min )

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •