avstand til 50 " TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

avstand til 50 " TV

Heisann har lenge gått om planer om Plasma tv men så kom jeg over denne sonyen KDFE50A11E og syns den ga mye mer for pengene en noen plasma jeg har sett på.
    Dessuten synes jeg ikke den sto noe tilbake bildemessig til Plasma Tv er til over det dobbelte av prisen . Så nå får jeg en sånn på døra onsdag .

Men til spørsmålet . driver og skal ommøblere litt til den nye tv en kommer . Det jeg lurer på da er hva den optimale avstanden til en 50 " er etter deres mening . Setter pris på alle innspill .

Vil også høre hva dere mener om kjøpet av denne tv en . Om det kansje hadde vært lurere og kjøpe plasma eller om dette er et godt alternativ.?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av osoevik
    Heisann har lenge gått om planer om Plasma tv men så kom jeg over denne sonyen KDFE50A11E og syns den ga mye mer for pengene en noen plasma jeg har sett på.
    Dessuten synes jeg ikke den sto noe tilbake bildemessig til Plasma Tv er til over det dobbelte av prisen . Så nå får jeg en sånn på døra onsdag .

Men til spørsmålet . driver og skal ommøblere litt til den nye tv en kommer . Det jeg lurer på da er hva den optimale avstanden til en 50 " er etter deres mening . Setter pris på alle innspill .

Vil også høre hva dere mener om kjøpet av denne tv en . Om det kansje hadde vært lurere og kjøpe plasma eller om dette er et godt alternativ.?
    Jeg sitter mellom 2.7 og 3m. Syntes det fungerer helt perfekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3 meter er ikke det litt vel nærme da ? trodde kansje pixlene ville bli synlige så nært jeg ? kansje jeg tar feil der ?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, men jo nærmere du sitter, jo "dårligere" blir bilder. Dvs du ser feil mye lettere

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av osoevik
    3 meter er ikke det litt vel nærme da ? trodde kansje pixlene ville bli synlige så nært jeg ? kansje jeg tar feil der ?
    Det kommer helt an på kvaliteten på TV'en. Å sitte 3 m i fra en 50" plasma av bra kvalitet bør ikke være noe problem.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Det kommer helt an på kvaliteten på TV'en. Å sitte 3 m i fra en 50" plasma av bra kvalitet bør ikke være noe problem.
    hjelper ikke at tv'en er av bra kvalitet hvis signalet er dårlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    burde kansje fått med meg at det er en 50 " lcd bakproseksjons Tv

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superprice
    hjelper ikke at tv'en er av bra kvalitet hvis signalet er dårlig.
    Jo. Enkelte TV'er behandler signalet bedre/dårligere enn andre.

Edith:
    Men har man dårlig signal, så har man dårlig signal. Men da vil man også ha en TV som behandler det dårlige signalet best mulig. En lavkvalitets-TV forringer det dårlige signalet ytterligere.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har denne TVen selv nå. Jeg vil anbefale deg å sitte 4 meter fra eller mer. Jeg sitter ca. fire meter fra, men tror det hadde vært en fordel å sitte enda litt lenger fra. Ikke fordi bildet er dårlig fra fire meter, men fordi det er en 'flekk' i midten av bildet som kommer av iris-fokusering (tror jeg - dette kan dog være en feil på min TV) som jeg tror ville bli borte dersom jeg kunne sitte lenger fra.

På tre meter og nærmere er ikke bildet så verst heller, men da får du litt av de typiske LCD problemene, som 'sølvskimring' og screen door. I tillegg er det lettere å få problemer med innsynsvinkel spesiellt vertikalt dersom du sitter nærme TVen.

Sitter du på ca. fire meter, er bildet til tider meget bra.

Husk å justere bildet når du får den, for bildet fra fabrikk er ikke så mye å skryte av. Gå inn og velg 'Bildemodus - Egendefinert', så justerer du ned fargen noe, pluss skrur ned Sharpness og slår av Støy reduksjon. Sett gjerne Blender til 'Midt' eller lavere også.

Dette vil jo være litt individuellt, og det kommer jo også litt an på kilden du har, men jeg fant at dette hjalp betraktelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jo. Enkelte TV'er behandler signalet bedre/dårligere enn andre.

Edith:
    Men har man dårlig signal, så har man dårlig signal. Men da vil man også ha en TV som behandler det dårlige signalet best mulig. En lavkvalitets-TV forringer det dårlige signalet ytterligere.
    Det jeg mente med det var at hvis signalet er for dårlig så hjelper det ikke med aldri så god tv for det går fremdeles ikke ann å lage gull ut av gråstein. Er signalet dårlig vil bildet se bedre ut på større avstand.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •