På jakt etter 37" LCD tv.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

På jakt etter 37" LCD tv.

Nå har det kommet så langt at jeg må gi tilbake den gamle tven jeg lånte og må kjøpe meg en ny en.
    Har bestemt meg at jeg vil gå for en 37" LCD tv, men merke/type er jeg usikker på.
    Helst under 15.000. Har kikket litt på Deal da jeg har konto der og syns betalingsmetodene der har fungert meget bra.

Da blant annet på :
    Atec AV370D
    http://www.deal.no/produkt.cfm?kid=324&id=97856

QPVision QPV37 LCD-HD05 - HD Ready
    http://www.deal.no/produkt.cfm?id=78859

Har lest litt om disse tv'ene og virker som at QP sin kommer best ut etter noen firmware oppgraderinger.

Årsakene til LCD er at bildet er somregel skarpere og ingen sjans til å brenne bilder (på jobb svei vi av 5 42" Plasma skjermer), og med håp om mindre vitestøy.

Tv'en skal brukes til Xbox360, pc og analog UPC kabeltv. Forslag til andre skjermer i tilsvarende prisklasse eller eventuelle kommentarer til de over mottas med stooor takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Wabby

Jeg har ikke erfaring av med noen LCD tv'er, men har hørt mye bra om LG sine, om de finnes i de prisklasse er jo en annen sak.

Ellers så har jo elkjøp en Hitachi 37" som er ganske bra til ca. 14000kr. Den har jeg sett i butikken dems og den ser meget bra, ikke så langt unna LG tv'en som står rett ved siden av.

Telcontar

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Telcontar
    Hei Wabby

Jeg har ikke erfaring av med noen LCD tv'er, men har hørt mye bra om LG sine, om de finnes i de prisklasse er jo en annen sak.

Ellers så har jo elkjøp en Hitachi 37" som er ganske bra til ca. 14000kr. Den har jeg sett i butikken dems og den ser meget bra, ikke så langt unna LG tv'en som står rett ved siden av.

Telcontar
    Takk,
    kikket litt på den og så meget bra ut, men fant ikke den på elkjøp sin hjemmesiden. Men får stikke innom dem og se.
    Fant den på en annen side, men da til 19.999,- :S

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du finner den her hos Elkjøp. De har disse i butikkene, da koster den 13995,-. Typisk fraktkostnaden som er forskjellen her.

Tror ikke Elkjøp kaller LG sin LB1R det samme, sånt sett er det litt vanskelig å orientere seg hos Elkjøp.

Telcontar

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk , skal ta å sjekke dette asap
    Virket som en god tv for liten penge. Må bare sette den på mor med tanke på NRK lisensen

Litt sleipt av elkjøp å operere med andre artikkelnavn og si "finner du produktet billigere hos andre så får du samme pris her"

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg reservert en på El-kjøp.
    Testet den litt på vanlig kanaler, menybruk og sammenlignet med et merke de også kjørte relativt billig der, Amoi.
    Amoi like egentlig svært dårlig da de har brukt en glassplate forran som speilet veldig når det var lyst. Men den var meget rask i responsen på fjernkontrollen.
    Hitachi sin derimot var bedre i bilde og design, men kontrollen var noe klumpete, uoversiktelig og responsen ved kanalskifte var treg. Kanaler via tuner var også bedre behandlet på Hitachi sin enn Amoi sin.

Da de ikke hadde noen i butikken som var for salg så må jeg desverre vente en ukes tid, men ser virkelig frem til dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wabby
    Da har jeg reservert en på El-kjøp.
    Testet den litt på vanlig kanaler, menybruk og sammenlignet med et merke de også kjørte relativt billig der, Amoi.
    Amoi like egentlig svært dårlig da de har brukt en glassplate forran som speilet veldig når det var lyst. Men den var meget rask i responsen på fjernkontrollen.
    Hitachi sin derimot var bedre i bilde og design, men kontrollen var noe klumpete, uoversiktelig og responsen ved kanalskifte var treg. Kanaler via tuner var også bedre behandlet på Hitachi sin enn Amoi sin.

Da de ikke hadde noen i butikken som var for salg så må jeg desverre vente en ukes tid, men ser virkelig frem til dette.

Alltid kjedelig å vente, venter selv på at Sony sin nye dslr skal dukke opp i butikkene om en månedstid. Vil ikke kjøpe før jeg kan sjekke hvordan den er i hånds.

LCD tv venter jeg med, kanskje om 3-4 år. Håper du blir fornøyd med Hitachi tv'en.

Telcontar

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki , har blitt litt fan av LCD etter å ha vært på Cebit messer og hatt dårlige erfaringer med Plasma Tv'er.
    En ting jeg glemte å sjekke, er det ofte vifter i LCD tv'er som kjøling? Ved at flere plasma tv'er har det og noen bråker utrolig mye.
    Men Angrefristen skal brukes dersom jeg ikke er fornøyd. Men signalet fra UPC er bra her og mye går gjennom xbox og DVD. =)

Full rapport kommer når den er i hus

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite peil på hva støyd og vifter angående LCD tver. Er til og med noen plasma tver som ikke har nevneverdig med støy. Ellers så kan også strømforsyningen være en kilde til støy.

Telcontar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •