Noen med innstilings tips til Samsung LE40R51B

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen med innstilings tips til Samsung LE40R51B

Har nett fått en flett ny Samsung LE40R51B. I samband med dette har jeg et par spørsmål som jeg håper noen kan belyse for meg.

1. Kan lcd få innbrenninger på lik linje med plasma? Eller er dette et plasma problem?

2. Har koblet Denon 2910 til gjennom HDMI. Skal jeg velge RGB HDMI eller YRP?

3. Noen som har noen tips til innstillinger? Hva de har på når de ser fra parabol og hva de har på når de ser dvd?

4. Har en Kreatel tuner vil scart, sånn gul enkel videokabel, eller s video kabel være beste måte og koble denne til? (for best mulig bilde)

5. Tv en har en rekke funksjoner for å forbedre bilde, er disse anbefalt å ha på når en ser på dvd? Den har Dynamisk Kontrast forbedring? Lysstyrkesensor og Den har også en Digital Natural image engine, som kan endres på , pluss Digital Noise reduction. Så bør disse være på under dvd? Eller bør de være av?

Håper noen i alle fall kan svare meg på noe :=) På forhånd takk!

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bump!

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teigas
    Har nett fått en flett ny Samsung LE40R51B. I samband med dette har jeg et par spørsmål som jeg håper noen kan belyse for meg.

1. Kan lcd få innbrenninger på lik linje med plasma? Eller er dette et plasma problem?

2. Har koblet Denon 2910 til gjennom HDMI. Skal jeg velge RGB HDMI eller YRP?

3. Noen som har noen tips til innstillinger? Hva de har på når de ser fra parabol og hva de har på når de ser dvd?

4. Har en Kreatel tuner vil scart, sånn gul enkel videokabel, eller s video kabel være beste måte og koble denne til? (for best mulig bilde)

5. Tv en har en rekke funksjoner for å forbedre bilde, er disse anbefalt å ha på når en ser på dvd? Den har Dynamisk Kontrast forbedring? Lysstyrkesensor og Den har også en Digital Natural image engine, som kan endres på , pluss Digital Noise reduction. Så bør disse være på under dvd? Eller bør de være av?

Håper noen i alle fall kan svare meg på noe :=) På forhånd takk!
    1) LCD TV'er får ikke innbrenning. Dette (var) et problem med Plasma-TVer.
    2) Da velger du HDMI.. Dette gir klart best bilde / lyd.
    3) Innstillinger kan du bla.a finne her, prøv disse, men husk alltid at det du mener er best - er best.
    4) Her vil det vel omtrent være hipp som happ. Mulig at S-video gir litt bedre bilde enn kompositt (gul), men det er lite å forbedre her, dessverre.
    5) Dette ser du litt på punkt 3, men dynamisk kontrast må alltid være avslått. Bildet blir dårligere med det på - selv om sortnivået forbedres. Jeg har dessuten DNR av og brightness sensor på.

Her er mitt oppsett:
    Size: Wide (Ikke auto-wide, da bildet strekkes mer enn nødvendig
    Kontrast 80
    Lysstyrke 64
    Sharpness, farge og tint på 50. Fargetone: Cool1.

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker og bukker. Dersom andre har innspill motas også de med stor takk!

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva bruker du på parabol signal da?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lcd tv kan fint få innbrenning, dette kan jeg skrive under på, å hevde noe annet blir feil. Det skal derimot utrolig mye til for å klare å få det til, i likhet med hva man må på en plasma idag. Alt som heter noe med NR (noise reduction) og "dynamic" bør slås av! Dette er crappy juksegreier. Den tv'en har en ganske god individuell RGB fargejustering som du bør utnytte.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teigas
    Hva bruker du på parabol signal da?
    Dessverre. Jeg bruker ikke parabol, men jeg bruker settingen jeg nevnte tidligere til alt av kilder. Brightness er det eneste jeg kanskje justerer noen hakk ettersom hva jeg synes ser bra ut.

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet litt med tweaking nå. Mye å hente på innstillinger jah. Tror det står mange tv er i de tusen hjem som ikke leverer på langt nær det de er gode for

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •