lurer elkjøp kundene

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

lurer elkjøp kundene

har en kammerat som handlet seg en THOMSON 42PB040B5

i butikken så var det vesentlig bedre bilde enn det han får hjemme med digital parabol og kvalitets kabler som han handla på hifi klubben . så det han lurer på er om elkjøp har koblet på noen form for billed forbedrer for å "lure" kundene .

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på at de driver med "lureri", men det er lov å fore tven med f.eks hd-signal. På den måten kan man jo se hva tven kan yte under nærmest optimale forhold.
    Problemet oppstår dersom de forer noen tver med hd-signal og andre ikke.
    Min anbefaling er å sjekke selv hva TVen fores med. Og kjøp TV av en forhandler med returrett derom du ikke er helt sikker på hva du vil ha.

Newcomer Oyfinn sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro at butikkene har bedre bilde enn hva man få hjemme ja... Bare se på hvor mange TV'er som står utstilt, alle med samme program på. Tenk deg hvor godt signal butikkene må ha for å fordele sendingen på 30-100 apparater.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eh... Vanligvis er jo bildet på TV-apparatene i butikker helt råttent; glorete farger p.g.a. altfor høy fargeinnstilling, "oljemaleri"-effekt p.g.a. støyreduksjonskrets på, "fnidder" og hvit støy rundt objekter p.g.a. at skarpheten er skrudd høyt opp, graderinger p.g.a. dårlig signal etc.

Mesteparten av dette satt slik fra fabrikk for at hvert enkelt apparat skal fange oppmerksomheten fremfor det andre.

Som nevnt over - dersom det faktisk så bedre ut i butikken vil jeg tro de hadde koblet den opp til en HD-kilde. Eller det kan være at de faktisk hadde tatt seg bryet med å kalibrere litt i butikken ( :shock: ), og det bare er justeringer som skal til på kameraten din sin TV.

Newcomer nutts sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke bare avstanden til bildet som er kortere hjemme hos kompisen enn det som var tilfelle i butikken da ? Hvis kompisen din også tar ned digitale signaler via parabol, så tviler jeg på att han har noe dårligere kvalitet enn det butikken hadde. ( på signalene iværtfall )

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I flere Elkjøp-forretninger jeg har besøkt har de ofte foret TVene med DVD-filmer, og da gjerne animasjonsfilmer. Dette viser jo de fleste flatskjermer på en redelig måte, problemet kommer når samme TVen skal motta "vanlige" TV-signaler, da kommer problemene til synet. Så om de ikke lurer, så er det en liten grad av villedning ute og går. De viser potensialet, men ikke hva det vil vise i det daglige....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på at de lurer, men det er lov å spørre om hva det mates med

Min efaring er at tv signalet som brukes er dårligere enn hjemme da det deles mellom mange skjermer

Det jeg ikke synes er bra, er high res animasjonsfilmer. Disse er kjemisk rensket for problem områder for skjermbildet

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

THOMSON 42PB040B5

Dette er jo en tv som er i en lav pris gruppe, har sett litt på denne selv, er nok ikke lett å bli kjempefornøyd med bilde på denne , men ut i fra pris er den jo ok.

Når det kommer til bilde så er jo HD kvalitet det beste en butikk kan vise i dag , dette er jo langt bedre en animasjonsfilmer og vil tvinge frem de forskjellige plasma og lcd tvèr til å kjøre det beste bildet de klarer (dette ville jo jeg vært intr i om jeg skulle kjøpe meg en ny tv siden vi vet HD kommer om noen få år.

Kjipt å se en god tv i butikken på dårlig signal, desverre alt for mange butikker som viser kjipt signal på gode tv`r , dette er trist å se.

Kjøp en god kabel på billig kjedene, ikke kjøp de på hifiklubben....alt for dyre der.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg jobber på elkjøp, og hos oss fores tv'ene med svideo fra en helt standard dvd-spiller. Svideo hele veien. Eneste som ligger mellom er slike fordelere. Vi kjører en demo-dvd fra philips og en fra samsung. Disse filmene viser for det meste vanlige opptak. Tror vi heller mer mot råtne bilder enn mot jukse-bilder. Kundene er iallefall fornøyde med det bildet de får med parabol hjemme i forhold til det de ser i butikken.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått et mye bedre bilde på min Samsung HDTV hjemme enn når bilder ble vist på den på Hifiklubben. Jeg tror man kan klare å tweake frem et rimelig godt bilde bare man har tid og et par gode øyne. ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg mener nå fortsatt at butikker som elkjøp,etc ikke bør gå foran som et dårlig eksempel å gi kundene dårlig kvalitet i butikken, bedre å gi de bra bilde og forklare om hvordan de selv kan få det like bra via parabol osv....ingen er tjent med kabel tv på en 42" god plasma, ikke butikken og ikke kundene.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Min observasjon lørdag da jeg skulle kjøpe PV60.
    PV60 til 16.995,- er en veldig god pris. Muligens så god at Elkjøp nesten går i 0,- avanse på den. Ikke vet jeg. Men jeg vet at de tjener fett på vegg og bordstativ samt annet ekstramateriale.

Uansett. En kamerat av meg skulle kjøpe en Sony CRT for noen år siden. Det var 32" FX68 som var på tilbud. Den gang også til en pris som tilsa omkring 0,- i avanse.
    (Muligens tap til og med). Uansett. Vi gikk til elkjøp med KUN den tv i tankene. En Sony 32" FX68 til sinnsykt god pris.
    Selger prøvde selvsagt å selge opp tv til andre modeller. Men fast bestemt som vi var, var det en FX68 vi fikk med oss etter mye om og men om de i det hele tatt hadde flere. Da vi var villige til å ta med oss den utstilte, fant de plutselig en ny i eske på lageret likevel.
    Den dag i dag har vi aldri sett denne tilbudsprisen igjen. Vi har til og med sett elkjøp selge sin demo FX68 til en pris 1.500,- over prisen han fikk på en ny tv for 2 år siden.

Tilbake til min PV60. Jeg var klar over sinnsykt bra pris, og gikk inn på Elkjøp med kun den i tankene.
    På veggen var PV60 med en rekke skjermer rundt. Skjermer som lå typisk 5-7.000,- høyere i prisklasse. Samboer var rask med å bemerke at PV60 var veldig grå, dunkel og blass i bildet.
    Jeg vet ikke om Elkjøp bevisst har justert ned skjermens lys og kontrast, samt farge på demoen. Men den PV60 vi satte opp her hjemme i dag viser en helt annen kontrast, farge og lys enn det inntrykket vi fikk i butikken.
    Jeg bemerket meg i alle fall hvor mye "dårligere" denne tv-en så ut blant de andre på Elkjøp veggen. Og dette til tross for at PV60 er en testvinner.
    Så, for alt jeg vet, så er Elkjøp sitt tilbud for godt, for de prøver garrantert å selge opp til en av de andre modellene rundt.
    Selger ville også prakke på meg den ovale foten til 2.495,-. Men jeg sa jeg hadde sett meg ut H-foten Elprice har til 495,- og han innrømte det var en pris han aldri kunne matche.

Uansett. Et helt annet bilde her hjemme enn hva vi så på veggen i butikken. Og da snakker vi et mye bedre bilde rett ut av eske, så det skulle ikke forundre meg om de justerer ned tv-er ved siden av dyrere merker, eller tv-er med bedre avanse.

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ærlig El-Kjøp selger:Min bror(som også har en Sony 36 CRT) ble kontaktet av en selger når han kikket på noen flat TVér (slutten av 2004/begynnelsen av 2005).Er disse TV apparatene noe bra spurte min bror? Ja, dette er bra TV apparater. OK svarte min bror, men de har jo et elendig bilde kontra min nyinnkjøpte CRT. Etter en stund stillhet sier selgeren. Det er noen dritt TV. Men jeg er selger, og det er flatTV folk vil ha, og da må jeg selge dem. Jeg har selv CRT hjemme og ville ikke byttet den ut med noen av disse. Så pekte han på noen CRT apparater som stod for seg selv, og sa at det var en grunn til at de ikke stod ved siden av noen flatTV.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den TV'n er ikke bra i butikken vår i vært fall, men det er ikke noe tvil om at en DVD-animasjonsfilm vil se bedre ut enn parabol (med mindre du ser på cartoon network)... Til eget forsvar: Grunnen til at det ofte blir brukt slike filmer i butikk er: ja, helt klart for å få frem et best mulig bilde, men også fordi det er enkelere å se forskjellene på de forskjellige apparatene.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg heller også mer mot tanken at kompisen din ikke har justert tv`n sin skikkelig. Hadde elkjøp hatt en slik "bildeforbedrer" vil jeg da også tro at den ville vært mulig å kjøpe. Tilbehør er god butikk :wink:

Elkjøp har uansett 30 dagers full retur, så med mindre kompisen din har brukt 1mnd på å oppdage at bildet var dårlig er det vel bare å levere den tilbake.

Newcomer SunZeeker sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp har gjerne noen tv'er de forer direkte fra pc som hd kilde. Har selv sett de samme hd klippene fra microsoft sine nettsider i formatet de kaller wmvhd, da ser selv de rimeligste tvene meget gode ut med klare bilder. Problemet med de rimeligste flatskjermene er at formatomformeren som skal fylle de ledige pixlene fra analog tv, ikke er blant de bedre. Gi de digitale signaler i god oppløsning så blomstrer de såfremst kilden er av god kvalitet.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    I flere Elkjøp-forretninger jeg har besøkt har de ofte foret TVene med DVD-filmer, og da gjerne animasjonsfilmer. Dette viser jo de fleste flatskjermer på en redelig måte, problemet kommer når samme TVen skal motta "vanlige" TV-signaler, da kommer problemene til synet. Så om de ikke lurer, så er det en liten grad av villedning ute og går. De viser potensialet, men ikke hva det vil vise i det daglige....
    Det er vel potensialet som er interessant. Hva kunden forer tven med hjemme er da ikke butikkens sak. Det blir isåfall opp til hver og en av oss å prøve å oppnå best mulig bilde hjemme
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man søker litt på forumet vil man finne at folk klager på at signalet enten er for dårlig eller for bra. Noen ønsker A, andre ønsker B. I de fleste butikker er det mulighet både for A og B, bare til å skifte inngang

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superprice
    Hvis man søker litt på forumet vil man finne at folk klager på at signalet enten er for dårlig eller for bra. Noen ønsker A, andre ønsker B. I de fleste butikker er det mulighet både for A og B, bare til å skifte inngang
    Yup. Jobber på lefdal og der forer vi flatskjermene med tv bilder fra satelitt via en splitter. Kundene får da muligheten til og se hvordan tven takkler det de fleste bruker den til. Nemlig til og se 'vanlig' fjernsynsbilder. En god dvd spiller med prog.scann, via hdmi ville være og lure kunder som kanskje ikke har så greie på tver i utganspunktet.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp butikken som besøker oftest bruker signalere fra en PC. Bildene er helt ordinære.
    El-Price som ligger ved siden av har alltid vist HD, de gangene jeg har vært innom. Spurte engang om de kunne vise vanlige TV bilder og det kunnne de ikke. Fikk derimot se DVD, og Viewpia skjermen viste elendige bilder selv på DVD. El-Price selger jo en del ukjente merker og tipper de må fore disse med HD for å få bra bilder. Dette er helt klart å lure kundene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •