Lovlige måter å få tv-signaler inn i HTPC på - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    En ting jeg savner på DVB-C standarden er en dual-tuner løsning hvor begge tuner'ene bruker samme CAM/Smartkort. Slik det er nå må man ha 2 kort + 2 Smartkort fra CD.

Noen som vet hvordan CD forholder seg til en kunde med 2 Smartkort ? Er jo ikke helt ulogisk at man ønsker digitale tunere på 2 TV'er. Må man da betale avgift for 2 kort ? Eller er det et eller annet argument man kan bruke for å få 2 kort ?

Er noe jeg har tenkt på lenge. For da kan jeg se på en kanal mens en annen tar opp.

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Eneste jeg vet er at de som bruker fire kortene med DVB-S fint får inn HD sendingene til CD. Dette har jeg sett demonstrert på MCE maskin iallefall.
    C+HD sender i MPEG2 og bruker ikke S2, så der grunnen til det. Resten av kanalene og C+HD bruker/går over til S2 og en eller annen form for Mpeg4 etter hvert, slik har i alle fall jeg forstått det

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sveinan: Jeg har sett at CD kjører et tilbud til de som har kabel dekoder, og ønsker digital dekoder i flere rom, du får den andre dekoderen/kortet billig, hør med dem.
    Eller gjentar jeg at Happyhouse(??) kommer med et kort og leser i løpet av vinteren, dette kan i følge en annen post på forumet her, takle 2 kanaler med ett kort.

Jeg snakket forresten med en god kompis av meg i kveld. Han jobber hos Viasat, han fortalte at deres dekodere er låst til et kort, men det er ingen problem for dem og registrere om kort til annen dekoder/CA-Modul. Han hørte på det jeg hadde å fortelle og svarte med at om jeg valgte og gå for en Viasat løsning, med HTPC prosjektet mitt, så kommer ikke Viasat til å være vanskelige med å ordne så det løser seg, noe bedre service en det jeg har møtt hos CD.
    Problemet da er vel at jeg ikke får inn TV2 eller TVN?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @robefa

Takk for svar. Skal nok se etter Haupp...(klarer aldri å skrive det riktig) kortet. Spennende å se om det blir en dual-tuner. Så får jeg ta en tlf til CD i morgen og se hva de svarer.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når CD nå klarer å selge en kabeltv boks med DVB-C og kun en kortleser som har 3 mottakere hvor du kan se på en kanal og ta opp 2 andre må det jo snart komme løsninger til pc verdenen også.

Det er noe slikt jeg vil ha. HD er flott men vil ha det helst på film, økningen i kvalitet på digital Mpeg2 i forhold til RF er bra nok med linjedoblerne og filtrene jeg kjører alt gjennom. Faktisk overaskende bra idag også med analogt.

Robefa: Spørs om kompisen din her ga deg et tilbud om noe han egentlig ikke har lov til bak ryggen på sjefene. Ikke direkte uvanlig. Kodesystemet som Viasat bruker, også kjent som NDS Videoguard er rene nazier. Det var overgangen til dette systemet som velta hele muligheten for normale folk å kunne ha viasat og cd i samme boks. De er regnet for å være noe av det hardeste av systemer å knekke og nekter å la folk bruke kortene i ikke godkjente tunere. For øyeblikket driver de og jobber med å endre oppdateringsprosedyrene for å sabotere for de som bruker DragonCAM for å kunne lese viasat kort i dekodere som ikke er godkjente. De ønsker også å ødelegge for de systemene som sender kortinformasjon trådløst i huset til andre tunere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Når CD nå klarer å selge en kabeltv boks med DVB-C og kun en kortleser som har 3 mottakere hvor du kan se på en kanal og ta opp 2 andre må det jo snart komme løsninger til pc verdenen også.

Det er noe slikt jeg vil ha. HD er flott men vil ha det helst på film, økningen i kvalitet på digital Mpeg2 i forhold til RF er bra nok med linjedoblerne og filtrene jeg kjører alt gjennom. Faktisk overaskende bra idag også med analogt.
    Det finnes 2 varianter:
    1. du må ha en CAM som støtter å dekode flere kanaler samtidig.
    2. sendingen blir lagret koded, og dekodes idet du ser på opptaket.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    n0stra: jeg tror nok du har rett :-D , jeg misstenker han ikke helt vet hva han snakker om, uansett så dropper jeg Viasat.
    Synd dem skal være så vanskelige her i landet, disse kanal leverandørene.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •