Annbefaling av tv/plasma/LCD til 6000 kr:)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Annbefaling av tv/plasma/LCD til 6000 kr:)

Heisann.

Har 6000 kr å bruke på en ny tv. Lurte litt på denne:
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=...&view=detailed

Kan den være grei for meg? Stiller ikke enorme krav til bilde

Tar gjerne imot andre forslag, men kan ikke strekke meg lengre enn til 6000 kr.

Mvh Gunnar

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    20" Høres greit ut... Strekker du deg til 6495-6995,- kan du få 20" HD-Ready Philips: 20PF5320

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å ha kjennskap til akkurat den TV'en, vil jeg tro du vil bli like fornøyd med å kaste pengene ut av vinduet. Skal du først kjøpe en TV bør du bruke litt penger og kjøpe et skikkelig kvalitetsmerke.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvis du ikke stiller krav til at TVén skal være HD Ready, så får du en topp CRT 32" for 6K fra f.eks.JVC/Panasonic/Philips. Du får dog ikke noen bra flat TV for dette beløpet.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 123sub
    Men hvis du ikke stiller krav til at TVén skal være HD Ready, så får du en topp CRT 32" for 6K fra f.eks.JVC/Panasonic/Philips. Du får dog ikke noen bra flat TV for dette beløpet.
    Den lcd'en var noe jeg bare kom over som så interresangt ut
    Må ikke være HD-ready, men det er jo et pluss. Og må heller ikke være lcd. Ønsker bare annbefalinger av skjermer til max 6000 kr

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 26PF4310, HD ready sak fra philips. Fungerer bra den, koster under 6K. Dog er den litt mindre enn den du har kikket på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du ikke har HD Ready som noen krav og heller ikke at den skal være LCD, ville jeg kikket på denne 32" Philips CRT tv'en som er HD Prepared. Den nedskalerer HD signaler altså. Ut ifra tester og erfaringer jeg lest på diverse forum så virker denne tv'en meget bra. Skal nok ha denne tven selv, da min mening er at dagens LCD tver ikke er gode nok til den prisen de har. Verdt å mekre seg at den har HDMI inngang og komponent.

Du finner info om tv'en her

Prisen er iaffall 6500kr, frakten er visst gratis så lenge man handler over 2000kr.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Telcontar
    Den nedskalerer HD signaler altså.
    Nei det gjør den slett ikke. Dette er et hardnakket og helt feilaktig rykte som visstnok skyldes en krangel mellom Philips og EISA vedrørende HD-Ready sertifisering for TV'er som ikke støtter 720p (eller høyere) native. 32PW9551 er 1080i native, den nedskalerer kun 720p (til 1080i).

Det ville jo vært helt meningsløst å lage et CRT TV som nedskalerer HD oppløsninger, da alle HD kilder både i dag og i uoverskuelig fremtid jo allerede tilbyr 480i/p nedskalering.

De som fortsatt nekter å tro at Philips TV'et er ekte HD bør snarest ta seg en tur til nærmeste Philips forhandler og se med egne øyne. Sammenlign gjerne med butikkens dyreste HD-Ready 32" LCD med XBOX 360 som HD kilde.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •