Ikke sentrert bilde på PV60 via HDMI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry Ikke sentrert bilde på PV60 via HDMI

Når jeg ser på DVD via HDMI så er bilde altfor langt til venstre på min PV60.
    Jeg får en sort kant på høyre side av bilde i 16:9 format.
    Hvordan kan dette justeres(Det går ikke på tven),og er det flere som har hatt lignende problem?
    Bruker kabelen som fulgte med anlegget, Samsung HT-p1200,(10.000kr) så ledningen BURDE jo være god nok.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er vel ikke så mye du får gjort med dette dersom TVen ikke lar deg forandre på plassering av bildet, men:

-Nå kjenner jeg ikke systemet du bruker, men dersom DVD-spilleren oppskalerer, bør du isteden gå tilbake til normal oppløsning på den og heller la TVen ta seg av oppskaleringen. Dette fordi det er en del DVD-spillere som plasserer bildet feil ved oppskalering.

Ganske horribelt at slike ting ikke blir fanget opp før produkter slippes på markedet, men det er vel en annen diskusjon...

Dersom du ikke oppskalerer i DVD-spilleren, har jeg ikke så mange andre råd å gi egentelig. Da bør du vel kanskje si ifra til Samsung og/eller Panasonic, for det skal jo ikke være sånn - du skal jo kunne se 16:9 materiale over HDMI uten tull. Kanskje det kan rettes med en firmware oppgradering.

-Eller du kan kjøpe deg ut av problemet med en videoprosessor til 20.000,-

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •