Erstatter for 37LB1?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erstatter for 37LB1?

Hei

Har denne tvn i dag, men lurer på å bytte den inn igjen pga støy.
    Noen som vet om noen i denne prisklassen som kan erstatte den?
    37"-40", helst sort, liker veldig godt utseende på LB1, så kan godt
    være lik den. Noen forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Post Hør nå her...

Tror du vil angre på det hvis du bytter denne... Sliter du med støy har du mest sannsynelig analoge tv-signaler og/eller dårlige kabler. Invester i en digital dekoder (1500,- hos Can. Dig.) - kjøp så en god scart-kabel (3-400,-). Bytt ut den gamle VHS-scarten med en skikkelig komponent-kabel til DVD-spilleren. Du vil garantert bli overasket hvor mye det vil gjøre med bildet. Grunnen til at det er mye støy i bildet er fordi TV'n har en enormt bra skarphet i bildet, men dette klarer ikke et analogt signal å utnytte. Støy kommer også ofte fra dårlige kabler, da disse har for dårlig isolering slik at de "drar med seg" støy utenifra på vei til apparatet. Du har mye å glede deg til når HD-signalene kommer for fullt - på DVD allerede til høsten! Da snakker vi høy oppløsning, digitale signaler gjennom HDMI - minimalt med støy. Da er det mange som vil klage på uskarpe, slørete bilder fordi TV'n ikke leverer god nok skarphet. De som da sitter med en LB1R kan bare nyte!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med kusken her.

Men om du absolutt bytter så blir det vel Jvc LT37E70BU eller f.eks samsung som blir neste på lista. Om de blir noe bedre tviler jeg på.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kusken
    Tror du vil angre på det hvis du bytter denne... Sliter du med støy har du mest sannsynelig analoge tv-signaler og/eller dårlige kabler. Invester i en digital dekoder (1500,- hos Can. Dig.) - kjøp så en god scart-kabel (3-400,-). Bytt ut den gamle VHS-scarten med en skikkelig komponent-kabel til DVD-spilleren. Du vil garantert bli overasket hvor mye det vil gjøre med bildet. Grunnen til at det er mye støy i bildet er fordi TV'n har en enormt bra skarphet i bildet, men dette klarer ikke et analogt signal å utnytte. Støy kommer også ofte fra dårlige kabler, da disse har for dårlig isolering slik at de "drar med seg" støy utenifra på vei til apparatet. Du har mye å glede deg til når HD-signalene kommer for fullt - på DVD allerede til høsten! Da snakker vi høy oppløsning, digitale signaler gjennom HDMI - minimalt med støy. Da er det mange som vil klage på uskarpe, slørete bilder fordi TV'n ikke leverer god nok skarphet. De som da sitter med en LB1R kan bare nyte!
    Han mener støy fra selve apparatet, ikke bildestøy. Beklager men jeg synes ikke denne støyer mer enn andre modeller jeg har sett på. Det var begrenset hva jeg fikk hørt selv om jeg la øret inntill pga butikkstøy

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har denne selv og har ikke merket noe støy fra den i det heletatt. Den har ikke vifte eller andre bevegelige deler. Vet det er en på forumet her som får en summelyd når han skifter kanal men har aldri merket dette på min. En svak svak summelyd er det fra tv'en men det er ikke til å ungå når en tv trekker nærmere 300watt fra nettet. Skal like å se et bilderørs app eller projektor som støyer betraktelig mindre, ihvertfall plasma som i 90% av tilfellene er viftekjølt. Så om du har sjenerende støy fra apperatet ville jeg tro det er noe som ikke stemmer med det. Muligens er det dårlige lakkerte spoler eller no?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •