NÅ trenger jeg litt hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer KristianP sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arrow NÅ trenger jeg litt hjelp!

Hei!

Har virkelig lett meg ihjel gjennom alle slags forum, internett butikker og en del fysiske butikker i Oslo og omegn etter en tv som passer mitt bruk!

Jeg er kravstor når det gjelder kvalitet, design og diverse funksjoner:

Var egentlig fast bestemt på at LCD er greia nå grunnet senere bruk av PS3 f.eks. og også mulighet for tilkobling av PC gjennom VGA.

MEN; Etter å ha lest om alle de negative funksjonene (ramser opp: sortnivå, bildekvalitet på analog linje, "summing/svak lyd fra tv'en når lyden er av og standby" - dukker liksom hele tiden opp negative erfaringer som jeg ville irritert meg over dersom jeg skulle kjøpt meg ny tv nå.

Trodde lenge at plasma var på vei ut, men kanskje det er akkurat det jeg trenger? Er jo faktisk på mange måter billigere i forhold til hva du får igjen eller?

Okei - Hva har jeg lyst på?

Først budsjettet: Ca 20 000,- +/- 2K inkl. veggfeste

Størrelse: 37-43" (jo større jo bedre)

Skal henge den opp på et soverom og er forsåvidt mørkt der mesteparten av tida, men kan jo hende jeg flytter på den senere.

Farge: Sort
    HDMI: Gjerne 2
    Tunere: Gjerne 2 (PIP)
    HD Ready
    txt-tv minne

Irriterende momenter som helst bør unngås (på tv'en):

Treg "surfing" (swapping av kanaler) (og ja vet upc er treeeeeeig på dette)

Blir å bruke digital dekoder på denne fra UPC, kommer til å se en del filmer både fra DVD og fra PC så trenger tilkoblinger!

Har utrolig store problemer med å finne ut om LCD eller Plasma er tingen! Vil helst i tv'en i går, men drar på ferie om en ukes tid, så jeg overlever vel en stund til hvis jeg må vente på noe nytt.

Håper noen har noen anbefalinger, gjerne med link/test/omtale.

Dersom jeg må legge ved mer utfyllende kriterier, er det bare å spørre!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du er krav stor når det kommer til kvalitet, design og funksjoner ville jeg heller vurdert en litt mindre sice en 37 til 42 tommer. Hvis du tenker deg at budsjettet ligger på 20k. Vi har 32 tommer her hjemme. Den ligger på 70k, da får du hele pakken! En 37-42tommer til 20k tviler jeg på at jeg selv ville vurdert, om jeg var krav stor da...

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Om du er krav stor når det kommer til kvalitet, design og funksjoner ville jeg heller vurdert en litt mindre sice en 37 til 42 tommer. Hvis du tenker deg at budsjettet ligger på 20k. Vi har 32 tommer her hjemme. Den ligger på 70k, da får du hele pakken! En 37-42tommer til 20k tviler jeg på at jeg selv ville vurdert, om jeg var krav stor da...
    32" til 70K? Bare av nysgjerrighet - hvilken?

Er det virkelig ikke mulig å få en 40" tv til 20 lapper i disse dager?
    Har vært en del innom utenlandske sider å lett litt også og finner blant annet lcd skjermer til halve prisen av det vi betaler - Eks. Amazon

Noen som har håp om enda større priskrig her i Norge eller er det bare å bla opp gjennom billigste søkemotor?

Men tilbake til spørsmålet mitt;

Er ikke så kravstor at jeg trenger en tv til 70 høvdinger - skjønner at det er for entusiaster. Krever bare at den ikke skal ha spesielle svakheter som er så irriterende at en må levere tv'en tilbake etter 13 1/2 dag.

Vil også gjerne ha litt mer rådgivning i forhold til plasma vs LCD. Kan det forsvares å kjøpe plasma i dag?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KristianP
    32" til 70K? Bare av nysgjerrighet - hvilken?

Er det virkelig ikke mulig å få en 40" tv til 20 lapper i disse dager?
    Har vært en del innom utenlandske sider å lett litt også og finner blant annet lcd skjermer til halve prisen av det vi betaler - Eks. Amazon

Noen som har håp om enda større priskrig her i Norge eller er det bare å bla opp gjennom billigste søkemotor?

Men tilbake til spørsmålet mitt;

Er ikke så kravstor at jeg trenger en tv til 70 høvdinger - skjønner at det er for entusiaster. Krever bare at den ikke skal ha spesielle svakheter som er så irriterende at en må levere tv'en tilbake etter 13 1/2 dag.

Vil også gjerne ha litt mer rådgivning i forhold til plasma vs LCD. Kan det forsvares å kjøpe plasma i dag?
    Tven er en Bang og Olufsen. Den er helt klart i det litt sykeste laget. Men grunnen til at jeg sier du bør vurdere en litt mindre sice er jo fordi det da blir lagt litt mer penger i kvalitet istedenfor sice. Du får helt klart en 42tommer til 20k. Men om du er av den typen som vil ha det sykeste, så ville jeg vurdert en litt mindre sice. Er overhode ikke noe ekspert innen tv. Så og gi deg svar på hvilken modell du bør se på kan jeg desverre ikke. Men ville bare si at om du ser på en litt mindre tv, får du mer bilde kvalitet, bedre desig, bedre funksjoner og flere tilkoblings muligheter for pengene. Ellers får du vente på at noen andre gir deg svar om hvilken modell du bør se på;-)

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo..

Det er vel valgets kvaler...

Har vel aldri valgt merker som Bang & Olufsen eller Loewe grunnet prisnåvet.

Har sett på mindre størrelser, men synes 32" blir "litt lite". Kanskje jeg tar feil.. har alltids hatt en 32" bilderørs tv på soverommet og har vært fornøyd med det, men når tv'ene står i butikken ser 32" litt lite ut.. kanskje jeg tar feil...

Men hvis jeg derimot hadde valgt en 32". Noen gode forslag?

(PS: tar fortsatt imot forslag på 40" ;-) )

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ta ein titt på elprice.no der har dem noen plasmaer til under 20k, eg kjøpte selv en 42" Dantax plasma tv der for 10k pluss 2k for vegfeste og fot for 1år sia og den funker like flott enda har ikke hatt noe problemer med den.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •