TV til 20'000, hva er best i sommer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 36
    Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV til 20'000, hva er best i sommer?

Hei!
    Tenkte jeg skulle fleske til med å kjøpe meg flatskjerm nå når skattepengene kommer til månedsskiftet. Betalte 40% skatt i fjor, med tanke på dette :-)

Så det jeg nå lurer på er hva som gir mest bilde for pengene?

Er så mange smarte hoder her, så håper på noen gode forslag! :-P

Kriterier er:
    • Minst 40"
    • Helst sort
    • HD-Klar selvfølgelig, til HD-DVD blir overkommelig ;-)
    • Best mulig oppløsning (min 1024x768 kanskje?)

Ser masse film, så regner med plasma er tingen enda?
    Er ikke så opptatt av lysstyrke.
    Blir nok ikke brukt med PC, i allefall ikke på noen år.. Da er vel LCD best ja? Kjøper heller det da..

Vil det være smartere å vente til høsten, med tanke på salg og slikt? Eller er det bare å kjøre på å kjøpe seg?

Gleder meg som en liten unge!!!! :razz: :razz: :razz:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her blander du mye. LCD er mer lyssterk enn plasma. Skal du ikke bruke PC, så er det jo ikke et must med LCD. At du krever at den er HD ready gir allerede krav til oppløsning. Det er alltid lurest å vente "til høsten", og da er det lurest å vente "til vinteren", osv..

Før du brenner av 20K, ville jeg anbefale at du i ro og mak heller studerer litt selv slik at du ikke gjør et bomkjøp.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom vel kanskje ikke helt frem i sted, men mente at jeg ikke er opptatt av lysstyrke, altså enda et kriterie for å velge plasma :-P

Har også prøvd å sett litt rundt, men det er altså så sykelig mye å velge i mellom.. Hehe. Og man vet jo heller ikke om det er en gammel eller ny modell til produsenten.. Man kan vel sikkert med fordel droppe å kjøpe det som var "bra i fjor" ja? Eller er det "bra nok i dag"? :wink:

Og vil det i grunn være så stor forskjell på TV'ene til høsten at det kan være grunn til å vente?

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Her blander du mye. LCD er mer lyssterk enn plasma. Skal du ikke bruke PC, så er det jo ikke et must med LCD. At du krever at den er HD ready gir allerede krav til oppløsning. Det er alltid lurest å vente "til høsten", og da er det lurest å vente "til vinteren", osv..

Før du brenner av 20K, ville jeg anbefale at du i ro og mak heller studerer litt selv slik at du ikke gjør et bomkjøp.
    Hva er det han blander? Alt han skriver er riktig.
    Panasonic 42PV60 er skjermen for deg. Den har glimrende bildekvaliteten, men det er ikke alle som liker designet.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har sett litt på den ja, men vet ikke helt om specs'en er bra nok til å tilgi det nokså stygge utseende. No offence! :razz:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Jasså? La oss se. For eksempel:

a) "...HD-Klar selvfølgelig...best mulig oppløsning (min 1024x768 kanskje?)": Dekker ikke HD Ready hans krav til oppløsning?

b) "...Er ikke så opptatt av lysstyrke....Blir nok ikke brukt med PC...Da er vel LCD best ja?": LCD har høyere lysstyrke enn plasma. At den ikke skal brukes mot PC, er ikke ensbetydende at LCD da er det rette valget. Mainstream konklusjon er at man da velger plasma.

Så det så.

At trådstarter ikke ønsker PV60 utifra ren lesing av spesifikasjoner, forteller meg at han absolutt bør ta en tur i butikkene å vurdere selv. Man kan ikke kjøpe TV utifra en ren beskrielse av en spesifikasjon. No offence.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Panasonic 42PV60 er skjermen for deg. Den har glimrende bildekvaliteten, men det er ikke alle som liker designet.
    At LCD er bedre enn plasma fordi den ikke skal brukes til PC. Det er omvendt.

Han er ikke så opptatt av lysstyrke. Det er en av fordelene med LCD.

Plasma er den teknologien med mest organiske bilder, noe som gjør den bedre til film. Lysstyrke har størst fordel i nettopp butikklokaler.

Oppløsning ville jeg ikke ha ofret en tanke og/eller brukt for mye penger på, men at den støtter 720p kan være greit.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at jeg heller mot plasma, er pga det jeg har lest på forumet her. Ser mye film, og har ingen problemer med å justere ned belysningen.

Jeg mente at LCD var vel det beste valget hvis man skulle bruke PC på den, ble kanskje litt rotete skrevet ops: Jeg skal ikke bruke pc sammen med skjermen, så da konkluderte jeg mer eller mindre "høyt" at plasma måtte vel være tingen for meg.

Dere skriver at jeg må dra på en forretning å se forskjellene på tv'ene, men der har jeg små problemer.
    Bor i Brønnøysund, og utvalget av TV butikker her er begrenset, så jeg må mer eller mindre stole på erfaringer/anbefalinger av dere når jeg skal kjøpe tv..

Utseende på tv'n har en god del å si, vil helst ikke skjemmes av den :razz:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MÅ den være sort, og er budsjettet MAKS 20.000?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helst sort ja.. Synes ikke sølv tv'er er så pene å se på... Og skulle vel klart å strekke meg noen tusenlapper til, hadde det vært en nasty bra tv :razz:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke så mange alternativer hvis den skal være helt sort. Samsung PS42Q7H kan være et alternativ, men har ikke sett den selv. Mulig at at en av de nye plasmaene fra LG er også helt sort.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke bry deg så mye om fargen... når du begynner å se film legger du ikke emrke til designet allikavelll. får du så stoore problemer med fargen er vel en sprayboks (matt sort) fra biltema tingen... :smile: :smile:

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av avM
    ikke bry deg så mye om fargen... når du begynner å se film legger du ikke emrke til designet allikavelll. får du så stoore problemer med fargen er vel en sprayboks (matt sort) fra biltema tingen... :smile: :smile:
    *kremt* Sort har flere fordeler enn bare design.

Og for min del, så slår jeg på lyset av og til også.... Sprayboks fra biltema fra vel ikke det første jeg kom til å tenke på i forbindelse med en skjerm til 20k, men spennende tanke... :-?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg vet det er heller lite å velge mellom sorte tv'er.. Stort sett så er det billig-merker og pioneer som er sort.. I grove trekk!

Men klart, skulle vel klart å tilgi den sølvfarga hvis tv'en er bra! Men den burde i det minste ha sort ramme rundt skjermen :razz:

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, nei den sprayboks teorien lar jeg forbli en teori

Er litt opptatt av design, og som HåkonN sa over her: Man har faktisk på lyset til tider, og er jo faktisk ikke ALLTID at tv'en er på :-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stigarve
    Men klart, skulle vel klart å tilgi den sølvfarga hvis tv'en er bra! Men den burde i det minste ha sort ramme rundt skjermen :razz:
    Og det har PV60. Nesten alle plasmaene har forøvrig en sort ramme rundt skjermen. Hva med PV600? Har du råd til den? Mulig å få den til litt ca. 24k ved pruting. Er vesentlig penere enn PV60. Men PV60 ser ikke verst ut hengende på veggen heller.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den PV600'en er ikke så dum nei.. Den kan bli en sterk kandidat
    Men det er jo forøvrig bra pris på lillebrorn PV60 også da.. Men den har den teite høyttaleren nede Kanskje den blir penere med en H-fot? For å henge den på veggen blir ikke gjort, i allefall ikke i denne leiligheta :grin:

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir vel HER PV60 blir billigst ja?

Med H-Fot da :grin:

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, nå klarer jeg ikke å slutte :razz:

For jeg kom til å tenke på denne Hitachi'en
    Er dette en gammel modell? For jeg ser kontrasten er "elendig", men den har jo bra oppløsning da...

Newcomer ronnyr sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt PV60 i 1 1/2 mnd no, og bildekvaliteten er det ingen ting å si på. Etter min menig så tror jeg ikke du finner en tv til under 20k med bedre bildekvalitet. Men noen liker mora og noen liker dattera... Så jeg ville nå ha tatt en titt selv før jeg har bestemt meg.

Har selv kjørt calibrator dvd`en på min tv, og da ble bilde bare helt konge...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •