Oppkobling av Pioneer 436 xde

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppkobling av Pioneer 436 xde

Da er sony 32 tommeren jekka ut av stua, endelig kan vi glede oss over ei helt nytt leverom med masse plasss og TVn fint og flatt på veggen...

a) xde har control in/out og Pioneer 520 brennern har control in -
    hva slags kabel skal jeg bruke mellom og hvordan får jeg styrt brennern nå?
    b) xde har digital out. Den skal vel i digital in på receiveren og all lyd gjennom der?

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    a) Du skal bruke en 3-rings mini-jack kabel (SR+ kabel). Kjøpte en slik av av-connection i Danmark og den fungerer fint. Nå styres alt via ir-inngangen til tv-en. Jeg har XDE-en koplet sammen med en slik kabel til en pioneer receiver.

b) Etter det jeg har lest så fungerer digital out kun med dvb-t tuneren. Den fungerer i alle fall hos meg når jeg tar inn dvb-t.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akseln
    a) Du skal bruke en 3-rings mini-jack kabel (SR+ kabel). Kjøpte en slik av av-connection i Danmark og den fungerer fint. Nå styres alt via ir-inngangen til tv-en. Jeg har XDE-en koplet sammen med en slik kabel til en pioneer receiver.

b) Etter det jeg har lest så fungerer digital out kun med dvb-t tuneren. Den fungerer i alle fall hos meg når jeg tar inn dvb-t.
    3 - rings ?

Leser man manualen så står det at dig. out er for å koble seg til en receiver, nøyaktig som jeg har gjort med 520 n og Marantzen !

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nesten du må forklare bedre hva som er problemet ditt, eller svarte jeg for dårlig?

1. Du må kjøpe deg en SR+ kabel for å bruke control in/out funksjonen til Pioneer.
    2. Digital ut fra XDE-en fungerer kun med bruk av den digitale tuneren på tv-en.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nesten du må forklare bedre hva som er problemet ditt, eller svarte jeg for dårlig?

1. Du må kjøpe deg en SR+ kabel for å bruke control in/out funksjonen til Pioneer.
    2. Digital ut fra XDE-en fungerer kun med bruk av den digitale tuneren på tv-en.
    1)
    Spurte Pioneer Norge om SR+ kabel, og resultatet ble en 3 rings mini 3.5 jack for femti krona på Elkjøp

2)
    Det står ingenting om dette i manualen til XDE, det er heller forklart slik at det er en generell lyd ut til receivern - så da handla jeg lyskabel også.

TVn er ennå historie - skulle ha sitti å glodd nå, men Tollpost har "rota den bort" -- kanksje fredag?

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du helt sikker på at du har fått riktig kabel? Har fortsatt til gode å se en SR+ kabel i vanlig elektrobutikk, men kjempebra hvis Elkjøp har begynt å føre de.

SR+ kabelen skal ha 3 sorte ringer og ikke 2 som vanlige stereo mini-jack plugger har.

Gjorde et søk på xde og optical out og det kan godt være at jeg tar feil her. Bruker selv bare ekstern dvb-s tuner og den innebygde dvb-t tuneren.

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du helt sikker på at du har fått riktig kabel? Har fortsatt til gode å se en SR+ kabel i vanlig elektrobutikk, men kjempebra hvis Elkjøp har begynt å føre de.

SR+ kabelen skal ha 3 sorte ringer og ikke 2 som vanlige stereo mini-jack plugger har.

Gjorde et søk på xde og optical out og det kan godt være at jeg tar feil her. Bruker selv bare ekstern dvb-s tuner og den innebygde dvb-t tuneren.

Lykke til!
    Du har så evinnelig rett ops:
    Det er tyst som graven fra optical out ja ...

Og den kabelen til 50 krona er bare å arkivere - den virker ikke nei ...

Kunne du fortalt meg hva /hvordan det skulle virke , og en link til hvor man kan få tak i en slik kabel ?

Endring:
    Etter endel graving på nettet så er dette en kabel spesiallaget av Pioneer med delenr. ADE7095 -- virkelig dyr -- 500 kr (?),den finnes av og til på ebay.com for 2-3 dollar ...

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte på av-connection. Du finner den her

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte på av-connection. Du finner den her

173 danske, levert, det får gå.

Hvordan vil den funke med en 436 plasma og en 520 brenner tro ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1. Da er SR+ kabel kjøpt fra Avconnection (124,-) og nå styres brennern til fulle fra TV og en mindre fjernkontroll!

2. Jeg rota litt i Maranz oppsettetet - nå har jeg digital TV ut fra NRK, Dagsrevyen å fotballen !!

Newcomer Totte sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så fint. Ikke lett å få tak i den kabelen gitt.... Er det kun fjernkontroll signaler som blir overført? Hva slags andre funksjoner er det snakk om? (har 435hde og ax4asi) Fant en kabel på fotovideo.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •