Ny LCD Teknologi bedre enn CRT - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jada, flatskjermene blir bedre, men alle har de fremdeles klart dårligere ytelse på kontrast og de introduserer alle defekter i bildet ved at de må skalere et PAL-bilde. Så lenge min gamle CRT ikke sier *poff* og så lenge 99,9% av materialet jeg ser på er PAL så er innkjøp av ny TV ikke aktuell for meg.

Med mere HD-materiale (Jeg har UPC og kan ikke sette opp parabol så det kan ta tid) og bedre og billigere skjermer så kan det selvsagt endre seg i fremtiden.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Jeg er også spent på hva det "next thing" er... Ingen av de store produsentene ønsker å røpe noe, og øker kun produksjonen av plasma/lcd som svar på tiltale. Det får meg til å tro at vi ikke kommer til å få noe ferdig produkt i butikkene tidligst 2008.
    Det neste store blir LED LCD. Har sett fungerende modeller på 46" som ser ut som ferdige produkter og de har et fantastisk bilde. Panasonic er klar over dette og vet at det kun er pris som vil kunne holde liv i plasma i fremtiden. Panasonic har allerede satt på bremsene og argumenterer mot 1080P, plasma skal ikke være et produkt for høy ytelse, men for lav pris.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Det neste store blir LED LCD. Har sett fungerende modeller på 46" som ser ut som ferdige produkter og de har et fantastisk bilde. Panasonic er klar over dette og vet at det kun er pris som vil kunne holde liv i plasma i fremtiden. Panasonic har allerede satt på bremsene og argumenterer mot 1080P, plasma skal ikke være et produkt for høy ytelse, men for lav pris.
    Jeg har lest om LED LCD, dog ikke sett det. Slik jeg har forstått det, har teknologien fortsatt noen av de svakhetene som LCD sliter med. Hvor mange produsenter legger ned produksjonen av LCD eller plasma fordi LED-LCD er "the next thing"?

Når det gjelder plasma, så satser NEC og Pioneer utelukkende alt på plasma, og mener p.t. det er overlegent LCD på større skjermer. Det er en mening de ikke er alene om. Om LED-LCD er overlegent plasma på alle områder, gjenstår å se. Personlig tror jeg de må komme opp med en helt ny teknologi, slik som for eks. SED ble spådd til å være, for å virkelig kunne utdaterere dagens teknologi.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange produsenter legger ned produksjonen av LCD eller plasma fordi LED-LCD er "the next thing"?
    Ingen har råd til å gå en periode uten å selge noe, men leste du virkelig denne artikkelen?
    http://www.digitimes.com/displays/a20060615VL200.htmls

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen har råd til å gå en periode uten å selge noe, men leste du virkelig denne artikkelen?
    http://www.digitimes.com/displays/a20060615VL200.htmls
    Har ikke lest den før, men gjorde det nå. Noe spesielt jeg bør se etter? Ser ikke noe som er så voldsomt revulsjonerende annet enn en naturlig utvikling av LCD-teknologien. Er alle problemer med sortnivå/gråtoner løst med LED-LCD? Klarer de nå å gi like organiske bilder som plasma? Kan de produsere opp til 50", og holde seg til riktig pris? Er alle problemer med innsynsvinkel løst? Er dette faktiske målinger som er testet ut, eller er det spesifikasjoner Philips gir ut? Hvordan blir de første skjermene som kommer?

Ingen tvil om at det er fremgang, men jeg venter forstatt på en teknologi som er overlegen både LCD og plasma.

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen tvil om at det er fremgang, men jeg venter forstatt på en teknologi som er overlegen både LCD og plasma.

He he,ja med stadig nye fristelser i horisonten,som selvfølgelig overgår alt annet,"våkner" man en dag og innser at hobbyen best beskrives som venting...........

Ikke spesielt myntet på deg Håkon,men "venting"på ny teknologi er noe som går igjen på forumer,ikke så rart kansje ? Jeg må innrømme at jeg selv har en tendens til å fokusere mer på kommende teknologi en eksisterende.I denne verden har man alle muligheter til å vente i evigheter.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.P
    He he,ja med stadig nye fristelser i horisonten,som selvfølgelig overgår alt annet,"våkner" man en dag og innser at hobbyen best beskrives som venting...........

Ikke spesielt myntet på deg Håkon,men "venting"på ny teknologi er noe som går igjen på forumer,ikke så rart kansje ? Jeg må innrømme at jeg selv har en tendens til å fokusere mer på kommende teknologi en eksisterende.I denne verden har man alle muligheter til å vente i evigheter.
    Hehe... du har helt rett. Føler meg ikke akkurat så veldig truffet heller av det utsagnet, for det er vel mer eller mindre samme lekse jeg kommer med når folk vil vente med å kjøpe for eks. plasma fordi SED er "rett rundt hjørnet".

Men igjen er det godt forståelig at man fokuserer på kommende produkter, når man skal ut med en større pengesum. Produsentene snakker ofte om produkter som skal revolusjonere hverdagen, på en slik måte at det lett kan misforstås, og man sitter igjen med innrykket at man trenger kun å vente noen uker, mens i realiteten er det ikke sikkert produktet noen gang når forbruker.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også spent på hva det "next thing" er... Ingen av de store produsentene ønsker å røpe noe, og øker kun produksjonen av plasma/lcd som svar på tiltale. Det får meg til å tro at vi ikke kommer til å få noe ferdig produkt i butikkene tidligst 2008. OLED gikk i vasken, og SED har det blitt snakket om så lenge at det begynner å bli kjedelig. Undres om noen av "de store" har noe spennende på gang snart.....
    OLED lever i beste velgående - det tar bare mye lenger tid enn de nok hadde håpet. Når det gjelder SED er det vel noe av det samme der, men SED er nærmere produksjon (trur eg).

Du kan følge utviklingen i de to trådene på AVS:

OLED (scroll nedover for de nyeste oppdateringene)

SED

Ellers så er det jo andre konkurrerende teknologier også, som omtrent ingen har hørt om, som f.eks. denne (scroll nedover for nyeste nytt).

Men... Du har nok rett i at vi ikke får se noe særlig til dette før kanskje 2008.

-Det er litt som med enkelte PC-spill; man får veldig tidlig høre om et spill som kommer til å ha revolusjonerende teknologi, revolusjonerende grafikk- og fysikkmotor, og man får se tidlige skjermbilder av hvordan det vil bli seende ut. Så går man og gleder seg villt til det skal komme ut. Men så går tiden da... Og går og går... Og spillet blir utsatt og utsatt. Til slutt, når det endelig blir utgitt, har andre spill tatt igjen forspranget for å si det sånn, og det som ville ha vært et revolusjonerende spill for to år siden er plutselig bare helt vanlig når det endelig blir sluppet.

Litt sånn føler jeg det er med disse nye teknologiene også. Hvem vet vel hvor mye bedre plasma og LCD teknologiene har blitt om to år?

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis en hele tiden skal vente på en kommende ny og bedre teknolgi så kan en som nevnt tidligere vente til evig tid, ettersom det alltid vil komme noe som er bedre. På den annen side så snakker vi her om et pengebeløp på gjerne 15K og oppover, og et produkt som med normal bruk skal vare i allefall 10år(?).Dette er ikke et produkt på linje med f.eks.mobiltelefoner som alle har råd til å bytte 1 gang i året eller mer for de som har et ønske om det, men en dyr gjenstand en skal ha i lang tid. Så for personer med en fungerende CRT, og med tanke på det lille som er av HD pr.i dag, så har de ikke så vondt av å vente i akkurat den TV situasjonen vi er i akkurat nå. Vi er helt i begynnelsen av overgangen til HDTV. Mange stormer og bytter ut sitt fungerende CRT utelukkende for at det ikke er flatt. Det blir omtrent som å bytte ut sin fungerende monoTV for å kjøpe et StereoTV når 99.9% av alt som sendes er i mono. Flatskjermhysteriet har dessuten ført til at gjennomsnittprisen på TV har øket.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen her så vidt meg bekjent som har sett en eneste SED
    Joda, det er flere her som har sett SED. Selv ble jeg ikke imponert.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, det er flere her som har sett SED. Selv ble jeg ikke imponert.
    OK, da er jeg dårlig oppdatert. Hvordan TV var dette? Hvilken størrelse og hvor så dere denne?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2