Innbrenning i plasma – brukererfaringer - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 138
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    *Gjesp* Om du gidder å lese hele denne tråden, og mange andre verden over vil du se at det er eierene som rapporterer problemene. Og det er et reelt problem, om du liker det eller ikke.

Jeg synes bare at flest mulig skal være klar over at problemet eksisterer, og at de ikke vil få noen hjelp hos Pioneer når det går galt. De kan da selv bedre vurdere om det skal være et Pioneer. Panasonic, LG eller Samsung plasma, eller kanskje de blir så skremt at de kjøper et LCD.

Hvorfor noen vil late som om problemet ikke eksisterer vet ikke jeg, kanskje du kan svare på det Håkon?
    Jeg er delvis enig her, det er INGEN tvil om at Pioneer skjermene er spesielt følsomme for innbrenning og det er ikke bare grunnet for høye kontrast innstillinger fra fabrikken. Jeg har som man kan lese tidligere i tråden, problemet med permanent innbrenning av logoer, til tross for moderate kontrast innstillinger. Nå er skjermen for lengst innkjørt, og selv med kontranst innstillinger helt nede på verdi 15 så får jeg innbrenning under f.eks en hel fotball omgang. Det skal sies at den veldig sakte gradvis blir svakere, men den forsvinner foreløpig ikke helt.
    Representanten fra Pioneer påstod at mine logoer (De som har vært innbrendt i snart 3 mnd nå), kun var en svak logo skygge som han kalte det og ville forsvinne ved å kjøre snø over natten noen dager. Det har ikke hjulpet, og nå gidder jeg ikke å slite skjermen unødvendig for å se om de går bort.
    Nå har jeg egentlig vent meg til innbrenningene, og de er jo kun synlig ved sterke farger uten bakgrunn.
    Men det er allikevel synd at man skal få slike problemer i 2006 med en såpass dyr skjerm fra en ledende produsent innefor plasma teknologien.
    Det er også helt forunderlig at Pioneer ikke lager en innebygd funksjon som flytter bildet for å unngår innbrenning, når de vet at skjermen er så sensitiv for det. Dette hadde jeg til og med på min gamle philips plasma som ble produsert 2004/2005, aldri tegn til innbrenning, heller ikke på min neste skjerm som var en Panasonic PV500. Jeg skulle nok heller gått for PV600 da jeg solgte min 37pv500, men klarte ikke å vente og så håper man alltid at "problemet rammer ikke meg hvis jeg er forsiktig".
    Men samtidig så virker det også som enkelte ikke har dette problemet med Pioneer skjermene, selv om de ikke har vært så forsiktig med kontrast innstillingene.
    Jeg kan desverre ikke anbefale denne skjermen hvis du vil unngå innbrenning og er glad i å se fotball, samtidig må jeg si at skjermen er helt topp ellers.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ovegeir

Det er helt riktig at det også er mange som sier at de ikke har problemer med innbrenning på deres Pioneer plasma.

Det er også mange som sier at viftene i PV60 er lydløse, det synes jeg er en overdrivelse, jeg vil strekke meg så langt som å påstå at de ikke er plagsomme. Det kan selvfølgelig skyldes andre akustiske forhold hjemme hos meg, eller kanskje jeg bare er mere kritisk enn de fleste. Kanskje er du også bare mere kritisk enn mange andre Pioneer eiere? Man skal heller ikke undervurdere trangen til å beskytte egne valg og produkter, det er ikke alle som har evnen til å omtale produkter de eier på en noenlunde objektiv måte.

Jeg synes egentlig det verste med denne situasjonen er at Pioneer ikke vil hjelpe de som har problemer.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *Gjesp* Om du gidder å lese hele denne tråden, og mange andre verden over vil du se at det er eierene som rapporterer problemene. Og det er et reelt problem, om du liker det eller ikke.

Jeg synes bare at flest mulig skal være klar over at problemet eksisterer, og at de ikke vil få noen hjelp hos Pioneer når det går galt. De kan da selv bedre vurdere om det skal være et Pioneer. Panasonic, LG eller Samsung plasma, eller kanskje de blir så skremt at de kjøper et LCD.

Hvorfor noen vil late som om problemet ikke eksisterer vet ikke jeg, kanskje du kan svare på det Håkon?
    Late som problemet ikke eksisterer? Det er en påstand som ikke holder mål. Hvorfor skulle folk late som problemet ikke eksisterer? Hadde jeg hatt det problemet, hadde jeg spurt om hjelp relativt raskt. Eventuellt fortalt alle om min irritasjon ift. Pioneer. Redention (ikke samme som innbrenning, det er en generell misforståelse) ser ut til å forekomme oftere på Pioneer enn for eks. Panasonic. Men dette er ikke innbrenning. Det betyr ikke at innbrenning KAN forekomme, men det kan det også på alle andre merker (som for eks. samtlige Panasonic skjermer på Gardemoen, som ble byttet til Pioneer). Linkene som er gitt tildigere i denne tråden som skulle "bevise problemet", var derimot hovedsakelig om redention.

Jeg kan godt lese igjennom hele tråden, men jeg skjønner ikke helt vitsen når det er jeg som har vært mest aktiv i den tidligere for å prøve å forklare nettopp andre Panasonic-eiere om at det er redention mange snakker om, ikke innbrenning.

Jeg gidder ikke å starte den diskusjonen med nok en Panasonic eier, du for lese gjennom hva som har blitt beskrevet tidligere... Jeg er derimot helt åpen for å ha en saklig diskusjon om redention, og hvordan fornuftig bruk av plasma er....

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror for de fleste av oss, så ansees redention også som et problem. Som sagt tidligere, så synes det er for dårlig at man f.eks ikke kan se en fotball kamp uten å få midlertidig innbrenning. Noen brukere rapporterer at det forsvinner etter et par minutter, andre rapporterer at det kan ta timer eller i verste fall dager.
    Redention forekommer mest sansynlig i mindre eller større grad på alle plasmaer, men det virker ut som om Pioneer sliter med det mer enn andre.
    Forsvinner det veldig kjapt så vil det ikke være noe problem, men det er lite hyggelig hvis skjermen bruker tid på å kvitte seg med det.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Jeg tror for de fleste av oss, så ansees redention også som et problem. Som sagt tidligere, så synes det er for dårlig at man f.eks ikke kan se en fotball kamp uten å få midlertidig innbrenning. Noen brukere rapporterer at det forsvinner etter et par minutter, andre rapporterer at det kan ta timer eller i verste fall dager.
    Redention forekommer mest sansynlig i mindre eller større grad på alle plasmaer, men det virker ut som om Pioneer sliter med det mer enn andre.
    Forsvinner det veldig kjapt så vil det ikke være noe problem, men det er lite hyggelig hvis skjermen bruker tid på å kvitte seg med det.
    Jeg har begynt å se etter redention på min Pioneer etter denne diskusjonen kom på bordet. Ser ut som dette forekommer ganske ofte, selv med moderate instillinger på kontrast. Har ikke lagt spesielt merke til det, da det (i allefall på min plasma) forsvinner etter 5-10 minutter. Satte for morro skyld opp kontrast ganske kraftig før helgen, og testet med litt surfing på nettet. Redention kom satt lengere enn vanlig, og var i begynnelsen relativt synelig, spesielt å lyse scener. Satte kontrast ned til normal igjen, som ser ut til å fungere bra. Den har stått på stillbilde i flere timer tidligere, uten at det har vært noe problem. Jeg tror det gjelder å ikke overdrive kontrastinstillinger, men dette bør være en fornuftig regel på alle plasma.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håkon

De problemene som geirove og mange andre beskriver er ikke det som jeg vil beskrive som retention siden det nettopp ikke forsvinner. Retention og burn-in er uansett 2 sider av samme sak, og hvis du klarer å innrømme at Pioneer er følsomt for retention har du egentlig også innrømmet at det er mere følsomt for burn-in enn andre apparater.

Jeg tror ikke du på alvor forsøker å diktere at kun Pioneer eiere skal kunne få diskutere Pioneer apparater? Hvis så vil jeg foreslå at du lager deg ditt eget forum og flytter diskusjonen over dit.

Jeg ble klar over problemets eksistens da jeg begynte å lese meg opp på flattv i forbindelse med at jeg skulle kjøpe et. Det og prisen var hva som fikk meg til å velge fra Pioneer og konsentere meg om andre merker. Det alene ville ikke være nok til at jeg ville velge fra Pioneer i andre situasjoner. Det som gir meg avsmak er deres måte å behandle kundene på. Pioneer er ikke det første, og neppe det siste firmaet som forsøker å gjøre egne problemer til andres. På 90 tallet gjorde Philips det samme med en serie CD brennere, og jeg har siden ikke kjøpt et eneste Philips produkt.

Nå, om bare alle lyd&bilde produsentene kunne gjøre det samme så ville jeg bli nødt til å finne meg en annen, og kanskje mere givende hobby :grin:

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Retention og burn-in er uansett 2 sider av samme sak, og hvis du klarer å innrømme at Pioneer er følsomt for retention har du egentlig også innrømmet at det er mere følsomt for burn-in enn andre apparater
    Alle plasma får redention. Redention er IKKE "burn inn". Hvis du tror det er samme sak, så bruk google. Jeg kan la min plasma stå på i 6-7 timer med stillbilde i windows, svak redention i 5-10 min. kommer, men så blir det borte. Mulig at Pioneer ikke er flink nok til å advare om for høy kontrast, da spesielt de første 200 timene. Men da er det i tilfelle noe galt med brukermanualen og default settings, ikke selve panelet. Gi meg din Panasonic skjerm, så skal jeg nok klare å få burn in på den også etter noen timer med feil bruk... Dette kan skje alle plasma.

Tviler ikke på at OveGeir har fått innbrenning, men alle saker har 2 sider. Og man kan ikke sette en produsent i en bås pga enkeltilfeller. At Pioneer ikke ønsker å hjelpe Ovegeir, er selvfølgelig dumt dersom det har seg slik at dette ikke skyldes feilbruk. Men det selges enorme mengder av Pioneer skjermer, og dette er første tilfellet jeg har lest om som ikke er redention, så jeg tillater med å være uenig at det er en generell oppfattelse at "pioneer sliter...".
    Håkon
    Jeg tror ikke du på alvor forsøker å diktere at kun Pioneer eiere skal kunne få diskutere Pioneer apparater? Hvis så vil jeg foreslå at du lager deg ditt eget forum og flytter diskusjonen over dit.
    Prøver ikke å diktere noe som helst. Jeg har lest så mange tråder på for eks. avsforum.com, og hver gang så starter som regel diskusjonen med utbrud allâ "panasonic er best, fuck the rest" etc etc... Videre så er det ofte folk som IKKE eier Pioneer som tydligvis vet mer om "problemene" enn eiere selv, og av en eller annen grunn ønsker å ta på seg jobben med å sverte Pioneer. Overdrivelsene blir i visse tilfeller så ekstreme, at det er helt latterlig.
    Jeg ble klar over problemets eksistens da jeg begynte å lese meg opp på flattv i forbindelse med at jeg skulle kjøpe et. Det og prisen var hva som fikk meg til å velge fra Pioneer og konsentere meg om andre merker. Det alene ville ikke være nok til at jeg ville velge fra Pioneer i andre situasjoner. Det som gir meg avsmak er deres måte å behandle kundene på. Pioneer er ikke det første, og neppe det siste firmaet som forsøker å gjøre egne problemer til andres. På 90 tallet gjorde Philips det samme med en serie CD brennere, og jeg har siden ikke kjøpt et eneste Philips produkt.
    Skjønner at du har tatt på deg jobben som "TV2 Hjelper deg", og har gjort det til din fanesak å ta Pioneer med å fortelle om de store problemene pga dårlige erfaringer som du har hatt. Godt mulig at du finner 1-2 som har fått reell innbrenning, men dette kan det være flere grunner til, likeledes som du finner folk som har innbrenning i Panasonic skjermer. Det er helt greit at du påpeker din dårlige erfaring, men å si at "Pioneer sliter med innbrenning, PUNKTUM", blir tullete. Hvis dette er et stort problem, burde vi ha sett langt mer til det. Noen poster om redention er ikke nok.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge mente mange at det var gale-mattias å si at NAD hadde kvalitetsproblemer med deres surroundreceivere, i dag vet vi bedre. Omstendighetene var veldig like de vi ser i denne situasjonen med rapporter omkring problemet i forum verden over. Også den gang var det noen som sa "Men min NAD receiver fungerer, ergo har ikke NAD problemer"

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge mente mange at det var gale-mattias å si at NAD hadde kvalitetsproblemer med deres surroundreceivere, i dag vet vi bedre. Omstendighetene var veldig like de vi ser i denne situasjonen med rapporter omkring problemet i forum verden over. Også den gang var det noen som sa "Men min NAD receiver fungerer, ergo har ikke NAD problemer"
    Rapporter hele verden over om Pioneer skjermer som er ødelagt av innbrenning er nytt for meg... tydlig noe jeg har oversett. Gardemoen derimot innrømmet sine problemer, men det var med Panasonic plasma. Problemet ble løst ved å bytte til Pioneer, som nå ser ut til å fungere bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ene tråden er fra Ovegeir. De andre konkluderes det med at det faktisk er redention det er snakk om. Dette er mange av de samme linkene Bomholt kom med som bevis på fast innbrenning. Les igjennom trådene.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest de fleste av de den gang da jeg kjøpte mitt TV. Logoer som blir hengende igjen i times, dages, ukes, månedsvis og til evig tid; kall det gjerne retention om du vil, som du kan se av innleggene, irriterende er det uansett.

Og det finnes mange flere tråder om emnet bare på avforums alene.

Noen ganger når jeg leste de trådene tenkte jeg på om stakkarene kanskje hadde brukt flere av timene av fjernsynets samlede levetid til å forsøke å vaske vekk fastbrente bilder enn til å se på TV.

Det er ikke til å komme i fra at Pioneer har levert et produkt som ikke kan brukes normalt uten å ta skade. De har leveret produktet satt opp på den verst tenkelige måte, du kan nesten si 'primed for self destruction'. De har ikke advart om problemet, og de nekter å ta ansvar.

Hadde jeg eid et Pioneer plasma med innbrenninger ville jeg ikke gitt meg før jeg fikk pengene tilbake.

Jeg kan se at det argumentet du blir ved å bruke er at Gardermoen har byttet ut Panasonic med Pioneer, og derfor har ikke Pioneer problemer med innbrenning. Først og fremst ville jeg likt å vite hvorfor de har valgt plasma i det store og det hele, det finnes vistnok profesjonelle LCD skjermer som er langt bedre egnet til formålet. For det andre, hvor gamle var de Panasonic skjermene? Panasonic fjernet vistnok den største faren for innbrenning ved forrige generasjon, og minsket den ytterligere ved siste. Nå er relevansen i argumentet ditt rimelig tynn allerede, at noen Panasonic skjermer har fått innbrenninger betyr ikke at Pionner ikke kan få det. Historien sier heller intet om hvordan Pioneer skjermene fungerer. Og hvis Panasonic skjermene beskriver seg fra forrige årtusen forsvinner siste rest av relevans ut vinduet.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest de fleste av de den gang da jeg kjøpte mitt TV. Logoer som blir hengende igjen i times, dages, ukes, månedsvis og til evig tid; kall det gjerne retention om du vil, som du kan se av innleggene, irriterende er det uansett.

Og det finnes mange flere tråder om emnet bare på avforums alene.

Noen ganger når jeg leste de trådene tenkte jeg på om stakkarene kanskje hadde brukt flere av timene av fjernsynets samlede levetid til å forsøke å vaske vekk fastbrente bilder enn til å se på TV.

Det er ikke til å komme i fra at Pioneer har levert et produkt som ikke kan brukes normalt uten å ta skade. De har leveret produktet satt opp på den verst tenkelige måte, du kan nesten si 'primed for self destruction'. De har ikke advart om problemet, og de nekter å ta ansvar.
    Jeg er enig at default instillinger er feil satt opp på Pioneer sine skjermer. Dette gjelder også min skjerm, og dette bør Pioneer rydde opp i, og gi god service til de som har vært uheldige som følge av det. Tydlig at de ikke er flinke til dette, og fortjener pepper på dette punktet.
    Hadde jeg eid et Pioneer plasma med innbrenninger ville jeg ikke gitt meg før jeg fikk pengene tilbake.
    Enig at innbrenninger ikke bør forekomme, men det er ikke bare å få igjen pengene. Spørs om det er feil bruk det kommer av, eller feil bruk som mangel på opplysninger i brukermanualen. Hadde derimot vært spennende å fulgt en slik sak, dersom noen hadde tatt den "all the way"....
    Jeg kan se at det argumentet du blir ved å bruke er at Gardermoen har byttet ut Panasonic med Pioneer, og derfor har ikke Pioneer problemer med innbrenning. Nå er relevansen i argumentet ditt rimelig tynn allerede, at noen Panasonic skjermer har fått innbrenninger betyr ikke at Pionner ikke kan få det. Historien sier heller intet om hvordan Pioneer skjermene fungerer. Og hvis Panasonic skjermene beskriver seg fra forrige årtusen forsvinner siste rest av relevans ut vinduet.
    Jeg brukte det aldri som et argument for at det ikke eksisterer noe innbrenningsfare på Pioneer skjermer. Poenget mitt var at innbrenning kan skje alle produsenter. Pioneer skjermene som står på gardemoen kan ses i full offentlighet, og selv med mange hvite statiske reklamebilder er det ingen burn in så vidt jeg kan se. Dette er som du sier ikke så relevant for vår diskusjon, men tråden handler om generelle erfaringer, så det var verdt å nevne.

Mulig at redention forekommer i mindre grad på Panasonic enn Pioneer, men IMO er dette et overdrevet problem og jeg ville aldri ha ofret ting som for eksempel bildekvaliteten på en Pioneer mot en Panasonic pga muligheten for å få litt mindre redention. Men dette er bare meg, folk har forskjellige preferanser og behov....

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det blitt skjerm på deg thunderstorm? Jeg har hatt min PV600 i snart to uker nå. Veldig fornøyd meg skjermen. Noen svakheter har den som alle flatskjermer, men alt i alt en kanon plasma. Har forresten ikke sett spor av verken redention eller permanent innbrenning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

436 Fde

Har selv enda et lett omriss av resultatboksen fra VM kampene oppe i venstre hjørne på min Pioneer 436 FDE skjerm. Den er nå nesten vekke, men må innrømme at jeg er veldig spendt på om den vil gå helt vekk..... Jeg har senket kontrast innstilligene en del (fra 40 til 30) på de fleste programmer, og VM i fotball vår første gang jeg opplevde at denne "innbrenningen" var et problem. Og som det nevnes tidligere i denne tråden, tror nok at Pioneer (og panasonic) eiere har en tendens til å nistirre på de minste antydninger til "defekter" med disse ellers så fantastiske (og dyre) plasmaskjermene.

Så min erfaring er altså : JA, man kan oppleve innbrennings relaterte problemer med pioneer , men det er også en fantastisk skjerm som helt klart gir deg et av de beste bilder som er tilgjengelig på markedet i dag !

01.08.2006 : UPDATE :
    VM merkene på skjermen er nå definitivt vekke........så det var ikke en permanent innbrenning ! ! Hurra ! !
    ..og så må det sies at det selv fra begynnelsen av (slutten av VM) ikke var snakk om noen skjemmende merker, men selvsagt ganske irriterende bare å vite at slikt kan skje på en så fin og dyr skjerm....

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation 435 Hde

Hei, Nå har jeg hatt min Pioneer hengende i stua i 2 år, Den står på fra klokken 6 om morgenen og til 12 om kvelden. Barn bruker den, den står kanskje med TV Norge logoen i en hel dag, har ALDRI hatt problemer med innbrennig. Det er også koplet til en MCE2005 pc, som står å spiller med statisk bilde mye av tiden....
    Det som er problemet med min skjerm syns jeg er like alvorlig er striper i skjermflata, som ligger bak kontrastbelegget. Dette er MEGET stygt. Det ser ut som skjermen er full av fettflekker - striper, men umulig å få bort, da disse er på baksiden....
    Er det bare jeg som har dette problemet, eller er dette en gjenganger???

Takknemlig for svar, og løsninger......
    KURT

Newcomer Kimskey sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ot: Fått noen riper i pianolakken på min helt nye Pioneer 436 XDE selv om jeg har vært veldig forsiktig. Tydelig at det skal veldig lite til for å få riper :| Dette er umulig å se fra sitteposisjon, men likevel.
    Bruker kun den tørkefilla som fulgte med tv'n, trodde da denne skulle være et trygt valg..

on-topic:
    Sovnet igår til Pulse-dvd'n, våknet noen få timer senere til 'song-selection' menyen, slo av tv'n og sov videre..

Når jeg senere slo på tv'n for å se Start-Brann kampen så kunne jeg ganske tydelig se listen over sangene på selve fotballbanen :-x

Dette gikk heldigvis mer eller mindre bort i løpet av kampen og gikk ~helt bort etter et par filmer :?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    lest gjennom det meste i denne posten og blir nesten mer og mer usikkert ved et eventuelt kjøp av plasma. Ser ut som det kan lett forekomme innbrenning på en del skjermer:/

Men er det noen av plasma skjermene som ikke er så "følsomme" på innbrenning av andre?

Om folk kanskje kunne satt opp en liste e.l om hvilke skjermer som er bra eller dårlig når det gjelder innbrenning hadde det vært fint for oss som kanskje ikke er helt oppdatert når det gjelder innbrenning og på hvilke skjermer dette lett forkommer.
    '

mvh

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror alle nye plasmaer som selges i dag er veldig sikre i forhold til innbrenning. Det er først og fremst feil bruk som fører til innbrenning. Utifra det jeg har lest så virker det som om Pioneer sin 436 serie sliter mer med redention og innbrenning enn andre plasmaer, men jeg har ikke noe sikre tall på det.

Tror ikke det er noen som har oversikten over hvilke merker som er mer utsatt enn andre, så en slik liste er ikke lett å sette opp. Med riktig bruk av skjermen er sansynligheten for permanent innbrenning svært liten. Ikke noe å være redd for, men jeg setter et lite spørsmålstegn med Pioneer. Pioneer kommer med nye modeller i oktober/november, og da tipper jeg de har løst problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Tror alle nye plasmaer som selges i dag er veldig sikre i forhold til innbrenning. Det er først og fremst feil bruk som fører til innbrenning. Utifra det jeg har lest så virker det som om Pioneer sin 436 serie sliter mer med redention og innbrenning enn andre plasmaer, men jeg har ikke noe sikre tall på det.

Tror ikke det er noen som har oversikten over hvilke merker som er mer utsatt enn andre, så en slik liste er ikke lett å sette opp. Med riktig bruk av skjermen er sansynligheten for permanent innbrenning svært liten. Ikke noe å være redd for, men jeg setter et lite spørsmålstegn med Pioneer. Pioneer kommer med nye modeller i oktober/november, og da tipper jeg de har løst problemet.
    Så ved å eventuelt å sette ned kontrast og skarphet kan være greit å gjøre de første hundre timene skjermen står på og så øke etterhvert?
    Er det lettere å få innbrenning ved å for det meste bruke plasmaen til å se på dvd film?

Er det noen med erfaringer med LG skjermene som sliter med innbrenning?

mvh

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •