Innbrenning i plasma – brukererfaringer - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 138
    Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plasma Cleaner

En nyhet fra folka bak The Calibrator DVDen, Plasma Cleaner.
    http://www.outpostfx.com/se/news.html
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er glimrende at det er så mange som kommer med sine forskjellige synspunkter og meninger. Om man er enig eller ikke er jo en annen sak, men det hadde vært bra kjedelig hvis alle hadde de samme synspunktene Det er faktisk veldig lærerikt for meg som nykommer og lese de forskjellige erfaringene. Uansett så valgte jeg Pio, og det hadde jeg gjort idag igjen

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pv60 her, sovnet på sofaen masse ganger i løpet av de siste to månedene og våknet om morgenen til zombie-tv...men ingen innbrenning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innbrenning er ikke noe stort problem lengre, men at DVD-menyer etc henger igjen i bakgrunnen er noe man må leve med hvis man velger plasma. Hvor lenge det henger er avhengig av hvor lenge bildet har stått. Detter forsvinner/vaskes ut som regel etter kort tid, men kan være plagsomt hvis det har stått på litt. Hvitvaskings-programmene som ligger i menyen på tv'n, noen ganger kun i service-menyen bør ikke brukes for ofte da det stresser panelet veldig og korter ned på levetiden. Det er en stor påkjenning for apparatet, blir som å spinne med bilen for å få varmen i dekka - sitter godt etterpå, men...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innbrenning - svar fra Pioneer

Hei

Beklager sen tilbakemelding, jeg har vært litt på farten...

Vi har fått meget hyggelige tilbakemeldinger og tester på TV'ene våre.

Du har rett i at det går an å få skygger av menyer etc. på skjermene hvis man ikke tar noen forholdsregler, særlig i begynnelsen. Fosforet er mer følsomt for å sette seg de første 500 timene.

Vi anbefaler folk å være litt forsiktige i begynnelsen: Still gjerne kontrast og lysstyrke litt ned, pass på at menyer etc. ikke blir stående over lenger tid, fyll ut hele skjermen, og bytt gjerne på TV-kanaler du ser på så ikke logoer blir stående igjen. Etter 500 timer er tendensen til at dette skal skje mye redusert. Skulle du oppleve at noe henger igjen, kan du forsøke å kjøre snø (uinnstilt kanal) over natten. Når du spiller spill
    anbefaler vi deg å se litt på vanlig TV etterpå.

Hvis du passer på dette i begynnelsen bør det ikke være noe problem. Dette blir litt som innkjøring av en bil.

Hvordan vår TV er i forhold til andre merker har jeg ikke god nok kjennskap til.

Lykke til og god sommer

hilsen

Pioneer Norge v/

To: firmapost@pioneer.no
    cc:
    Subject: Pioneer vs. Panasonic - innbrenning

Først må jeg få gratulere med veldig pene og stilrene produkter, særlig
    Plasma-tvene.

Jeg skal altså kjøpe plasma-Tv, og er svært interessert i 436-modellene.
    Har søkt litt på div. Avforum på nett, både norske og internasjonale? og der er det mange debatter om at Pioneer har et mye større innbrenningsproblem og "gosting" enn Panasonic. Når man skal legge 30 lapper på bordet for en TV er jeg jo opptatt av at jeg skal slippe å være nervøs for at dette skal skje.

>Er dette virkelig er et større problem for Pioneer enn Panasonic? Kan
    "hele" verden av elektrofreaks ta feil? Skal bruke TVn både til vanlig
    Tv-titting, spill og PC. Takknemlig for svar.

Med vennlig hilsen

Newcomer manfred sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje ikke noe stort poeng å fyre mer oppunder den diskusjonen her, men jeg sliter også med "retention" på min 436 XDE. Jeg fikk en av første sending til fyndbørsen, og merket etter en mnd. tid at tv2 logen henger igjen nede i venstre hjørnet.

Kjørte snø på skjermen et par kvelder på rad, men logoen var der fremdeles. muligens ble den litt svakere. Nå etter snart 1 år i bruk, ser jeg ingenting.

Likevel mener jeg at disse skjermene fra pioneer er mer plaget med dette enn andre skjermer jeg har vært borti. Likevel er jeg storførnøyd og har aldri angret på kjøpet. Ville per i dag ikke hatt en annen skjerm, selv om bildet fra skikkelig oppsatte panasonic plasmaer virkelig overbeviser meg til tider...

Gå og sjekk, finn en du liker. Når du har den i stua vil 99 % være fornøyd med valget. Den siste prosenten vil neppe bli fornøyd uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en pioneer 436 XDE i snart et år nå, og selv om jeg kjører rimelig forsiktige kontrast og lys settings sliter jeg mer enn jeg håpet på når det gjelder midlertidig innbrenning. Skal normalt ikke mer til enn en fotballkamp før de faste delene av bildet (typisk logoen med lagene/stillingen) gir noe retention i etterkant. Dette synes best med jevn, lys bakgrunn.

Har aldri hatt noen form for permanent problem, alt lar seg fjerne med noen timer snø + høy kontrast, men er litt skuffet over hvor lett det egentlig oppstår. Det gjør hvertfall all bruk til PC / spillkonsoll etc helt utelukket for min del

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Skulle vært interessant å vite prosentandelen på Pioneer sin 436/506 som har problemer med innbrenning.
    Fryktelig vanskelig å kartlegge ettersom ulike folk har veldig varierende evne til å se retention i det hele tatt selv om problemet er der...

Selv om dette blir litt gjetning fra min side, er jeg rimelig sikker på at en god andel av de som sier de ikke har noe som helst problem med innbrenning eller retention helt enkelt er mer robuste/godtar mer eller rett og slett er mindre kapable til å se problemet (vær i såfall takknemlig)

Men ja, det hadde vært interessant å hatt noen skikkelige statistikker på dette, men det tror jeg er helt urealistisk å få til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Foreslår at vi setter opp en avstemning; Har du hatt problemer med innbrenning på din TV? Alternativer blir gjerne Ja, Pioneer - Ja, Panasonic osv. og Nei, Pioneer - Nei, Panasonic osv.

Jeg tror du vil erfare at faktisk brukererfaring rundt innbrenning tilsier at problemet er minimalt, spesielt her inne. Når det gjelder feil på TVer som har kommet inn på Elkjøp tror jeg det kan være en rekke faktorer som gjør at Pioneer dukker opp som et av merkene de sier sliter spesielt. For det første er gjerne kjøpere av Pioneer veldig opptatt av kvaliteten, og studerer gjerne bildet litt nøyere enn kjøpere av mer ukjente, rimeligere merker. Videre er det nok typisk en lite teknisk familiefar som lar spill og andre statiske kilder gå i dagesvis og ukesvis som opplever denne type problemer...
    Jeg er ganske så fersk her på forumet, og er ikke i nærheten av entusiastnivået til de fleste her, men jeg er opptatt av å få best mulig lyd og bilde for kronene mine.
    Jeg undres litt over det du sier om at i dette tilfellet Pioneer-skjermer ikke har et problem med innbrenning, det er bare skader fremprovosert av uvitende brukere, og da er er ikke det et problem med Pioneer, selv om andre, feks Panasonic, takler slike uvitende brukere.

Jeg har ingen av skjermene, men det er Pioneer og Panasonic jeg står og vipper mellom. Denne tråden, som startet ganske så informativt og interessant, blir for meg litt mindre viktig når jeg leser slike påstander som "typisk en lite teknisk familiefar som lar spill og andre statiske kilder gå i dagesvis og ukesvis som opplever denne type problemer... "
    Selges et produkt til gud og hvermann, så må det tåle å bli brukt av gud og hvermann også.

Mine €0.02

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Jeg ser ingen grunn til å "kommer" å ta Pioneer i forsvar.
    HåkonN, jeg har lest en god del av det du skriver, og jeg må bare si at jo mer jeg leser av innleggene dine, jo mer fremstår du som nedlatende, bedrevitende og som en ufin mobber, som er mer opptatt av å henge ut folk pga små skrivefeil, enn å diskutere sak. Alle andre tar feil og er dumme, fordi de er uenige med deg.
    Jeg lurer, i likhet med en annen forumbruker i denne trådem, om du ikke hadde hatt det bedre om du diskuterte med moren din.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janmb
    Har hatt en pioneer 436 XDE i snart et år nå, og selv om jeg kjører rimelig forsiktige kontrast og lys settings sliter jeg mer enn jeg håpet på når det gjelder midlertidig innbrenning. Skal normalt ikke mer til enn en fotballkamp før de faste delene av bildet (typisk logoen med lagene/stillingen) gir noe retention i etterkant. Dette synes best med jevn, lys bakgrunn.

Har aldri hatt noen form for permanent problem, alt lar seg fjerne med noen timer snø + høy kontrast, men er litt skuffet over hvor lett det egentlig oppstår. Det gjør hvertfall all bruk til PC / spillkonsoll etc helt utelukket for min del
    Det er nettopp dette som gjør det tungt å anbefale noen å kjøpe Pioneer plasma, man kan ikke bruke det som et vanlig TV apparat uten at det får konsekvenser.

Selv om noen mener at 436 har en marginalt bedre bildekvalitet enn PV60/600 vil jeg påstå at muligheten for å kunne bruke Panasonicen uten frykt mer enn opphever den lille fordelen Pioneer måtte ha mht billedkvalitet.

Jeg har falt i søvn med mitt PV60 på utallige ganger, jeg spiller Xbox og ennå værre jeg bruker XBMC. Det værste jeg har sett så langt er skygger ved helt sort skjerm etter bruk av XBMC, men da skal rommet være mørkelagt, og du skal stå max 1m fra skjermen. Når de så i tillegg forsvinner i løpet av 1 minutt er det ikke noe å bråke om.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du mye på TV2 om morgenen så kjøp ikke plasma
    de har en mega stor logo som du ikke blir kvitt.

Min mening er at Plasma TV er til å se FILM ikke noe annet.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blueline
    Ser du mye på TV2 om morgenen så kjøp ikke plasma
    de har en mega stor logo som du ikke blir kvitt.

Min mening er at Plasma TV er til å se FILM ikke noe annet.
    Høres da undelig ut?!?
    Min plasma slås på ca 06 og står mer eller mindre på hele dagen til ca 24 HVER dag, og det har den gjort nå et år. Hele formiddagen er det stort sett Tv2 som surrer på, og jeg har ingen tegn til innbrenninger!!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke riktig å si at teknologien ikke duger, det er implementasjonen av den hos enkelte som har sviktet litt. Og har du en plasma som sliter med innbrenninger bør du kanskje vurdere å se film uten tekster, for også de ser ut til å skape problemer for Pioneers 436 modeller hos noen.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må legge til at jeg har en LG plasma, og er ikke kjent med evt problemer som andre merker måtte ha.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som det er flere som har eldre pioneerskjermer (produsert før februar) som opplever både retention og innbrenning. Men er det noen her som har kjøpt tven etter dette? Noen som evt. kan komme med erfaringer fra en nyinnkjøpt skjerm?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Det er nettopp dette som gjør det tungt å anbefale noen å kjøpe Pioneer plasma, man kan ikke bruke det som et vanlig TV apparat uten at det får konsekvenser.

Selv om noen mener at 436 har en marginalt bedre bildekvalitet enn PV60/600 vil jeg påstå at muligheten for å kunne bruke Panasonicen uten frykt mer enn opphever den lille fordelen Pioneer måtte ha mht billedkvalitet.

Jeg har falt i søvn med mitt PV60 på utallige ganger, jeg spiller Xbox og ennå værre jeg bruker XBMC. Det værste jeg har sett så langt er skygger ved helt sort skjerm etter bruk av XBMC, men da skal rommet være mørkelagt, og du skal stå max 1m fra skjermen. Når de så i tillegg forsvinner i løpet av 1 minutt er det ikke noe å bråke om.
    Hvis du refererer til at du kan skimte bildet etter at du slår av TVen i et helt mørkt rom, tror jeg dette er rimelig normalt for absolutt alle plasma paneler, uansett merke/fabrikat.

Ellers er jeg rimelig enig; dersom det virkelig er tilfelle at panasonic er så mye mindre utsatt for retention og/eller innbrenning vil jeg for min del si at dette langt overveier minimale forskjeller i bildekvalitet ellers. Stiller meg dog litt tvilende til hvor stor forskjell det egentlig er mellom ulike fabrikater når det gjelder dette problemet, selv om tråder som denne definitivt tyder på det.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tråder om innbrenning på Pioneer plasma modeller finner man i forum verden over. Jeg har ikke lest de inngående men det finnes rapporter om at også modellene etter januar 06 har problemer.

Det jeg synes er det verste med denne situasjonen er at Pioneer ved å endre firmwaren innrømmer at de har et problem, men de kundene som sliter blir overlatt til seg selv og får ikke reparert sine skadede apparater, men blir avspist med enn unnskyldning om at det er teknologiens feil.

Går de til retten tror jeg Pioneer vil tape

- De har ved å endre firmwaren innrømmet at det er et reelt problem

- Apparatene kommer som default satt til høye kontrastverdier. Det er litt som om en bil skulle blitt levert med tomgangen justert til 7000 RPM, og når kundene kom å klagde på at motoren gikk i stykker fikk de vite at det var deres egen feil fordi de i innkjøringsperioden ikke skulle overstige 4000RPM

Sagt med andre ord, Pioneers kundeservice holder det absolutte lavnivå, og jeg har for lengst igangsatt min 1 manns boikott av de!! Jeg skulle egentlig kjøpe en Pioneer DV693, men har heller bestilt en Oppo DV970. Min neste surroundreceiver blir heller ikke en Pioneer, håper det svir!!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *gjesp* Nok en diskusjon ang "problemene" med Pioneer 436/506 plasma, skrevet av folk med Panasonic plasma.

Merkelig at alle (og det er mange) som har Pioneer 436/506 plasma på forumet ikke bryter ut i sinne over deres 30-40k plasma har unødvendig innbrenning.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *Gjesp* Om du gidder å lese hele denne tråden, og mange andre verden over vil du se at det er eierene som rapporterer problemene. Og det er et reelt problem, om du liker det eller ikke.

Jeg synes bare at flest mulig skal være klar over at problemet eksisterer, og at de ikke vil få noen hjelp hos Pioneer når det går galt. De kan da selv bedre vurdere om det skal være et Pioneer. Panasonic, LG eller Samsung plasma, eller kanskje de blir så skremt at de kjøper et LCD.

Hvorfor noen vil late som om problemet ikke eksisterer vet ikke jeg, kanskje du kan svare på det Håkon?

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •