Innbrenning i plasma – brukererfaringer - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 138
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har hatt en 436RXE i ca 14 dager og har ikke sett antydninger til innbrenning. Skjermen er kjørt forsiktig inn etter anbefalingene i FAQ'en på avforums (http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=323983).

I disse VM-tider blir det også til at kanal-logene er på skjermen sammenhengende over lang tid, men jeg har altså ikke merket noe til innbrenning - selv om kontrast m.m. nå er skrudd noe opp ift de anbefalte settingene for innkjøringsfasen (første 200t).

Det ser for øvrig ut som det har vært en feil i programvaren for 436-skjermene produsert før februar 2006 som har økt faren for innbrenning. Allikevel kan diverse brukererfaringer jeg har trålet gjennom tyde på at Panasonic er "tryggere" enn Pioneer på dette området.

Oppsummert: Veldig fornøyd med Pioneer'en så langt og foreløpig ingen tegn til innbrenning.

Mvh,
    Gunnar

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av imho
    Opplever det etter hver eneste fotballkamp jeg, men det skal sies, at det "forsvinner" etter 10 - 15 minutter aktiv tv-titting.
    Pioneer har ingen vaskedvd. Ringer du Pioneer kommer dé til å fortelle deg at du må sette på en tv-kanal uten signal, kun støy altså, og la den stå der over helga. Da forsvinner det meste, det er min erfaring iallefall. Er det ikke borte da, kjør hele uka. En ting er sikkert, det blir ikke værre ;-)

Har hatt 4, 5 og nå 6 gen Pioneer TV og har aldri vært spesielt plaget med inbrenning. Klart jeg har hatt litt .. "innbrenning light" som etter fotballkamper og en hel dag på Discovery Channel, men dette har gått bort etter den overnevnte "aktive tv-tittingen". Kjører også xbox/ps2 & PC på skjermen i tide og utide, har ikke hatt noe problem med det heller. Det må også nevnes .. Pioneers PC-bilde knuser konkurrentene ned i støvlene ^_^

Jeg kjører forresten på Energymodus Save2. Dette skal vissnok øke levetiden på skjermen med ca 50%. Og det hindrer inbrenning ofc. Enkelte vil kanskje oppleve at bildet blir veldig mye mørkere, men i min stue er lysforholdene slik at det ikke er noe problem.

Jeg kan trygt anbefale Pioneer til alle som lurer på hvilken TV dé skal velge.
    Hvis du opplever "innbrenning" etter hver eneste fotball kamp er det for dårlig. Greit nok at det forsvinner etter 10-15 min, men jeg synes det ikke holder mål. Dette er skandaløst av Pioneer som har de dyreste skjermene på markedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

4:3 sendinger og innbrenning

Hva med å bruke plasmatv når man ikke ønsker å strekke bildet med 4:3 sendinger. Jeg har parabol, men de fleste kanalene og programmene sendes fortsatt i 4:3.

Vil man få problemer på grunn av de svarte feltene på hver side av bildet som sjelden blir brukt?

En liten digresjon: Jeg er faktisk mer opptatt av at kanalene begynner å sende mer i 16:9 enn at de sender i HD. Da vil de aller fleste tvapparater vise seg fra sin beste side.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplever det etter hver eneste fotballkamp jeg, men det skal sies, at det "forsvinner" etter 10 - 15 minutter aktiv tv-titting.
    Pioneer har ingen vaskedvd. Ringer du Pioneer kommer dé til å fortelle deg at du må sette på en tv-kanal uten signal, kun støy altså, og la den stå der over helga. Da forsvinner det meste, det er min erfaring iallefall. Er det ikke borte da, kjør hele uka. En ting er sikkert, det blir ikke værre ;-)

Har hatt 4, 5 og nå 6 gen Pioneer TV og har aldri vært spesielt plaget med inbrenning. Klart jeg har hatt litt .. "innbrenning light" som etter fotballkamper og en hel dag på Discovery Channel, men dette har gått bort etter den overnevnte "aktive tv-tittingen". Kjører også xbox/ps2 & PC på skjermen i tide og utide, har ikke hatt noe problem med det heller. Det må også nevnes .. Pioneers PC-bilde knuser konkurrentene ned i støvlene ^_^

Jeg kjører forresten på Energymodus Save2. Dette skal vissnok øke levetiden på skjermen med ca 50%. Og det hindrer inbrenning ofc. Enkelte vil kanskje oppleve at bildet blir veldig mye mørkere, men i min stue er lysforholdene slik at det ikke er noe problem.

Jeg hørte om Pioneer hadde en DVD som kunne hvitvaske skjerm (ser at en del engelske kunder har fått denne tilsendt) fikk som du skriver, beskjed om at en slik hadde de ikke.
    Jeg har fortsatt innbrenning av resultatet fra Brasil kampen.
    Jeg har også innbrenning av resultatet fra siste tippeliga kamp
    Har forsøkt å kjøre snøskjem et par netter uten at jeg synes dette har hjulpet noe, har også lest om kunder i england som har kjørt opptil 1 uke med snøskjerm uten at det har fjernet innbrenningen.
    Nå har jeg satt ned kontrasten til 15, for å prøve å unngå å få enda flere innbrenninger, jeg kjører på Energi sparemodus 1, da blir ikke lysstyrken dempet noe særlig, men elektronik støyen går ned betraktelig! Anbefales til brukere som plages av støy fra skjermen, jeg merket dette spesielt når jeg bruker HDMI utgangen.
    Må vel takke ja til tilbudet fra Pioneer om å komme og se på skjermen, er spent på hvordan de vurderer innbrenningene.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, fint det. :lol:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Pioneer hadde en del innbrennings problemer da de slapp ut 436 serien. Mulig at det skyldes at de økte lysstyrken betraktlig. Med den nye nye softwaren skal det ikke være noe problem lenger, men har hørt noen få skrekk historier.
    Den nye 436RXE har jo enda større lysstyrke i følge testen i nyeste Hjemmekino. Hva kan man forvente da?

Har egentlig lyst på en Pioneerplasma, men innbrenningsproblemene folk rapporterer er ikke bra. Panasonic er jo bedre her, men med sølvfarget innramming så er den egentlig uaktuell.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DA vil du kanskje like pv600 som er på vei nedover i pris og som her ett penere design

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Den nye 436RXE har jo enda større lysstyrke i følge testen i nyeste Hjemmekino. Hva kan man forvente da?

Har egentlig lyst på en Pioneerplasma, men innbrenningsproblemene folk rapporterer er ikke bra. Panasonic er jo bedre her, men med sølvfarget innramming så er den egentlig uaktuell.
    436RXE har vel ikke mer lysstyrke enn de andre i 436-serien?
    Panasonic har også økt lysstyrken på de nye, men jeg har ikke hørt om noen innbrennings problemer foreløpig.
    Har forresten lest litt på et engelsk forum og det virker ut som om det er mange Pioneer eiere som sliter med innbrenning.

Synes Panasonic PV600 ser bra ut jeg. Her er bilder.
    http://www.minhembio.com/forum/index...=post&id=22595

http://www.minhembio.com/forum/index...=post&id=22597

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer

Jeg hadde tidligere en pioneer 42 RXE. Jeg er klar over at denne har et Nec panel.
    Det endte med at jeg fikk stort sett alle tv logoer som er og oppdrive på tv innbrent. Jeg fikk også innbrente fotballresultalter.
    Synes dette virker som og være et stort problem hos Pioneer.
    Synes det er helt utilgivelig at et slikt "kvalitets" merke i realiteten er så dårlig!
    Hva hjelper det om pioneer er gode skjermer ellers når man får fult av innbrenninger???

Etter mye om og men fikk jeg ta meg ut en ny tv hoss elkjøp, da de til slutt innrømet at dette hadde vært et problem hos Pioneer!
    Jeg har nå LG PC3 og er mer enn fornøyd En knall bra tv til 20.000 som kan anbefales!!

Vil med andre ord etter mine erfaringer pluss det jeg har lest her inne be de som har tenkt og kjøpe Pioneer tenke seg ganske så nøye om!!
    Jeg kommer nok ikke til handle pioneer i alle fall!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av berg
    Vil med andre ord etter mine erfaringer pluss det jeg har lest her inne be de som har tenkt og kjøpe Pioneer tenke seg ganske så nøye om!!
    Jeg kommer nok ikke til handle pioneer i alle fall!
    436/506 skal godt gjøres å ødelegge med innbrenning. Jeg har latt min stå på PC bilde i 6-7 timer uten problem. Får litt redention, men det er borte etter 10-15min maks. TV-logoer har jeg aldri lagt merke til at er noe problem, selv etter en hel kveld med for eks. discovery. For meg er innbrenning et ikke-eksisterende problem.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    436/506 skal godt gjøres å ødelegge med innbrenning. Jeg har latt min stå på PC bilde i 6-7 timer uten problem. Får litt redention, men det er borte etter 10-15min maks. TV-logoer har jeg aldri lagt merke til at er noe problem, selv etter en hel kveld med for eks. discovery. For meg er innbrenning et ikke-eksisterende problem.
    Har en kompis som har 506 å der e kanal logoer brent inn han har prøvd alt for å fjerne det uten noe hell.Så der e det brent i tvn,tv3 og eurosport kanal logoer....sees ikke når man ser tv men når reklamen kommer kan du se logoene et øyeblikk..kjører han hvit skjerm sees logoene..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke hatt noe antydning til innbrenning på min pio 436xde. står for det meste på fra ettermiddagen og utover. hatt den siden påske og brukte litt lavere verdier i kontrast o.l. i innkjøringsperioden.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Lurer på med hvilke bakgrunn du sier dette? Blir litt smålig å kun basere det på erfaring med din egen skjerm. Har som sagt lest på et engelsk forum der veldig mange rapporterer om redention/innbreningsproblemer med Pioneer. Mulig at det er mindre problemer med 506.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har og hørt at Pioneer sliter med innbrennning.
    Har ikke merket problemer med min LG Px3 selv om jeg har sovnet og DVD menyen har stått på hele natta. Ca 2min på en annen kanal så er bildet 100% igjen.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på med hvilke bakgrunn du sier dette? Blir litt smålig å kun basere det på erfaring med din egen skjerm. Har som sagt lest på et engelsk forum der veldig mange rapporterer om redention/innbreningsproblemer med Pioneer. Mulig at det er mindre problemer med 506.
    Nå må vi skille appelsiner fra tomater her. Redention og innbrenning er 2 HELT forskjellige ting. Siden du har lest så mye om dette, burde du ha fått med deg noe så vesentlig.

Bakgrunnen er å ha hatt 506 XDE i snart 8 måneder, og lest div erfaringer om denne og 436 XDE i tilsvarende lang tid. Mulig 436 er mer utsatt, men det høres merklig ut siden det er samme type panel, og sammme elektronikk.

Innbrenningsproblemer har det vært på alle plasma-skjermer av tidligere generasjoner.

Hvorfor er det "smålig" (forøvrig merklig ordvalg) å basere erfaringene på sin egen skjerm? Skal alle her på forumet basere sine erfaringer på andre produkter enn det de har hatt i sin egen stue mener du? :?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pioneer

Innbrenningene jeg snakket om på min skjerm var permanente. jeg prøvde først selv og fjerne disse med og kjøre snøbilde en hel helg uten hell.
    derreter ble den sendt inn til elkjøps sercvice verksted, men de klarte heller ikke og fjerne logoene.

Synes det er lite tvil om at dettte er en svakhet hoss pionner. vi hører jo svært kjeldent om andre merker som har fått dette.
    Skjønner dette er noe kjipt for de som sitter med pioneer skjermer til 30-40 lapper, og at de ikke vil anerkjenne dette...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av berg
    Innbrenningene jeg snakket om på min skjerm var permanente. jeg prøvde først selv og fjerne disse med og kjøre snøbilde en hel helg uten hell.
    derreter ble den sendt inn til elkjøps sercvice verksted, men de klarte heller ikke og fjerne logoene.

Synes det er lite tvil om at dettte er en svakhet hoss pionner. vi hører jo svært kjeldent om andre merker som har fått dette.
    Skjønner dette er noe kjipt for de som sitter med pioneer skjermer til 30-40 lapper, og at de ikke vil anerkjenne dette...
    Hvilken skjerm var det du hadde? 42 RXE?? (hvilken model er det i tilfelle?)

Det har ingenting med å annerkjenne å gjøre, når man ikke vil akseptere utsagn som er regelrett vås. Jeg og flere andre på dette forumet har 506 XDE, og jeg har fortsatt ikke hørt om noen problemer av den sort. Det er også vesentlig at man følger råd ang. kontrast/lysstyrke de første 200 timene.

Gardemoen byttet vel ut en god del Panasonic pga. innbrenning. Betyr det at Panasonic sliter med innbrenning? Jeg har også sett en LG plasma som er totalødelagt av innbrenning. Man kan ikke sette et helt merke i en bås og si at det "sliter med innbrenning" pga en dårlig erfaring. Det utsagnet faller på sin egen urimlighet.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HåkonN: Nå du skriver "436/506 skal godt gjøres å ødelegge med innbrenning", mener jeg det ikke holder å basere det alene på erfaring med sin egen skjerm. Det at du ikke har hatt problemer, er ikke nok til å komme med en slik generell uttalelse. Men baserer du det på hva du har lest, er det greit.

Skulle vært interessant å vite prosentandelen på Pioneer sin 436/506 som har problemer med innbrenning.
    Kan godt hende at det snakk om et lavt tall. Legger ikke skjul på at man kan få et inntrykk av at mange sliter med innbrenning, når man har lest en del skrekk historier. Det er fort å bli litt lurt på den måten og tro at det er et større problem enn hva det egentlig er.
    Men uansett, inntil jeg ser noen tall på at det er en veldig lav prosentandel vil jeg ikke anbefale Pioneer 436 til noen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig finnes det eksempler av alle modeller med innbrenning. Men det er vel ikke bare tillfeldigheter at det er pioneer som går igjenn når det er snakk om innbrenning på dette forumet.
    Desutten sier det vel litt når elkjøp innrømmer at pioneer har et problem med dette. De har vel en ganske grei bakgrunn til og si dette også da de selger endel skjermer i løpet av 1 år.

Har ingen problemer med og forstå at dette sikkert ikke gjelder de fleste skjermen hoss pioneer, men det kan vel være heller liten tvil om at dette er en mere utsatt problem hoss pioneer enn hoss andre skjermer.

Dette med innbrenningen er jo tross alt et av de aller største problemene med plasma teknologien og da er det helt elendig av pioneer. at pioneer er det merket i markede som sist klarer og løse problemene med innbrenning er for meg ganske merkelig. skjermen deres koster vel i gjennomsnitt endel mere enn hoss konkurentene! Direkte svakt spørr du meg...

Så nok en gang vil jeg sterkt annbefale og styre unna pioneer, med mindre du er veldig glad i logoer..

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HåkonN: Nå du skriver "436/506 skal godt gjøres å ødelegge med innbrenning", mener jeg det ikke holder å basere det alene på erfaring med sin egen skjerm. Det at du ikke har hatt problemer, er ikke nok til å komme med en slik generell uttalelse. Men baserer du det på hva du har lest, er det greit.
    Innbrenning så vidt jeg vet, ikke noe som kommer på en viss prosentandel av antall skjermer (altså variabel kvalitet i produksjonen), så jeg skjønner ikke problemet når jeg sier at det ikke er noe problem på skjermen jeg bruker?
    Skulle vært interessant å vite prosentandelen på Pioneer sin 436/506 som har problemer med innbrenning.Kan godt hende at det snakk om et lavt tall. Legger ikke skjul på at man kan få et inntrykk av at mange sliter med innbrenning, når man har lest en del skrekk historier.
    Skrekkhistorier som jeg har lest har stort sett kommet fra slike som deg, som leser innlegg på andre forum, og ikke engang har skjermen selv. Andre tilfeller jeg har lest er når folk har kjøpt et konkurrende merke, som de selvølgelig "ønsker" skal være best. Jeg kan ikke huske å ha lest en eneste nøytralt og seriøst erfaring, der man etter vanlig bruk har klart å ødelegge en 436/506. Du er selvfølgelig velkommen til å bevise det motsatte, men siden du ikke engang eier en slik skjerm, så er det fint om du har noen linker vi kan forholde oss til. Innlegg fra folk i forum som syntes Pioneer er "ræva", og har Panasonic el. lign. fordi det er best på alt, trenger du ikke ta med. Gjerne noen artikler som beskriver dette problemet i sin helhet. Det burde være opplyst i en seriøs tidskrift en plass, siden skjermen som er valgt til verdens beste plasma i nærmest samtlige tidskrifter har et stort problem med innbrenning.
    Det er fort å bli litt lurt på den måten og tro at det er et større problem enn hva det egentlig er.
    Men uansett, inntil jeg ser noen tall på at det er en veldig lav prosentandel vil jeg ikke anbefale Pioneer 436 til noen.
    Da vil jeg heller ikke anbefale produsentene Samsung, NEC, LG, Toshiba, Sony, Loewe, Philips etc etc til noen, før jeg ser noen tall i prosent på hvor mange som har klart å få til innbrenning på hver av de skjermene noen av de produsentene har gitt ut. Jeg håper du skjønner hvor håpløs problemstilling det er....

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •