Samsung PS-42Q7H HDMI/DVI PC Hjelp.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Samsung PS-42Q7H HDMI/DVI PC Hjelp.

Har kjøpt et Samsung PS-42Q7H TV med HDMI inngang. Kjøpte kabel med DVI i ene enden og HDMI i andre. Koblet pcen til skjermen; men fikk ikke bilde. Slo opp i manualen og oppdaget til min forskrekkelse at det står: "du må ikke prøve å koble HDMI/DVI-kontakten til grafikkortet på pc" for dette vil ikke virke!?? Er det virkelig slik at den eneste muligheten jeg har for å koble pcen til skjermen er via D-Sub? Det kan da ikke stemme. D-Sub er jo et analog signal og er vel mye dårligere enn DVI? Er det slik på andre plasma-skjermer også? Føler at jeg har blitt lurt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut av det. For å få bilde trengte jeg en full DVI-D kabel med 24 pinner og ikke en slik kabel jeg hadde kjøpt. Hørte med noen andre som har plasma tv og det samme står i disse manualene at man ikke bør bruke HDMI/DVI til pc-tilkobling. Ps. bilde ble helt ekstremt bra med rette kabel.

Active _frost_ sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du det til?
    Har akkurat kjøpt en 32" lcd fra samsung og det samme står der at man ikke kan kople pc via hdmi kontakten...
    Vil gjerne gjøre det da Og hvis du fikk det til vil jeg gjerne høre hvordan.
    Hva er forskjell på dvi og dvi-d?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Kjøpte en 7 m HDMI kabel og en DVI/HDMI adapter som var fullkoblet; tror det er 29 pinner. Kom opp med en gang i Windows som Samsung PDP. Det som ikke virket var en kabel som hadde HDMI i ene enden og DVI i andre. Forskjellen er at i denne kablenen ikke hadde alle pinnene i DVI pluggen.
    Bildet ble superb og nå kjører jeg alle DVD filmene mine fra pc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Samsung LE40R51b. Har tenkt å koble denne til pcen. På tven er det HDMI kontakt og på pcen har jeg en DVI kontkat(den har 3x8 pinner + 4x4 pinner).

I manualen til tven står det at pc ikke kan kobles til tv gjennom HDMI kontakten. Stemmer dette og må jeg da bruke pcinngangen i stedet? Og hva er evt. grunnen til at pc ikke kan kobles til HDMI kontakten?

Trenger ca 5m kabel, tar gjerne imot tips om hvilken jeg trenger.

Takker for svar!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •