Nok en "slakt" av samsung 40" lcd?`

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nok en "slakt" av samsung 40" lcd?`

http://www.dagbladet.no/dinside/2006/06/13/468792.html

Enda en gang synes jeg denne modellen får slakt i en test. Kaller det slakt når du sammenlikner med JVC og Sony sine resultat.

Noen som har sett disse mot hverandre og sier seg enig i testen?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    testen er fra hjemmekino. samsung og sony har samme panelet i sine skjermer, men bildebehandlingen er dårligere på samsung. virker som de har gått et steg tilbake i forhold til forrige skjermmodell. bildebehandling er alfa omega
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk nu endelig min Samsung LE40R71B i dag, jeg kan si at den var direkte digg å se film på...

Har ikke sedd så mye på film, men har sedd "Chaos" som var en "ok" film og har sedd noen HD klipp via PC ellers har jeg spilt en "god" del Xbox 360 på den i dag og Playstation 2 og den er perfekt å spille på, bildet er nydelig og fargan er pene og kontrasten er meget god.

Designen er også pen...

De innebygde høytalerne var som sagt ikke noe spesielt, men når man har annlegg fra før av så er ikke det noe problem ;-)

Håper jeg kan få lånt ett kamera snart å få knipset noen bilder av hjemmekinoen min å satt ut her på nett :-)

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å bli litt skeptisk. Kanskje har Samsung gjort noe feil med de nye skjermene. Vurderer å avbestille min M71 og heller gå for en Pioneer 436 - men så var det dette med innbrenning da, har lest masse på nettet om folk som tom. har innbrenning etter TV-logoer. Det kan jeg ikke leve med...

Kanskje Smooth Motion på M71 er tingen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde lyst på en m73, men blitt usikker i det siste etter alle disse testene... men en panasonic pv60 skal vel også fint kunne vise bilder fra pc? tenker ikke da å bruke den som pc skjerm, men til å spille litt fra pc og se film..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung er gull

Har en Samsung LCD 46 tommer. Ikke noe å klage på. DVD er spitzklasse, TV er meget bra. Gruser min forrige plasma som var ca 2 år gammel.

Eneste negative jeg kan si er at sortnivået er litt dårlig da det er mørkt i rommet. Bakgrunnsbelysningen synes. Muligens har jeg på for mye brightness/contrast men jeg liker å få med alt som er på sendingene/DVD'ene.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som Samsungen får slengt i trynet hele tiden er "Black crush" og forstyrrelser i bildet som følge av en støy reduksjons funksjon som ikke uten videre lar seg skru av. Testerene har lagt veldig vekt på dette, og jeg tror nok at den skjermen som "vant" testen er den skjermen flest folk vil kåre som vinner når de ser dem side om side. Sony's nye WideColorGamut og baklys filter gjør tydeligvis jobben sin. Men så kommer mitt store MEN.

Hvilken har TV har best sortnivå? Jo, det er Samsung, det går på bekostning av detaljer, javel, men det er fremdeles den TV'en som vil klare seg best i et rom med dempet belysning.

Stiller Samsungen og Sony'en i samme prisklasse? Testerne kan ikke ta hensyn til annet en veil. pris, og kanskje de stiller i samme klasse der, men på det faktiske prisnivået er faktum at Samsungen fåes kjøpt for 17000,- mens Sony'en ligger på 21000,-

Hvilken TV er penest? Ok, det ER jo en smaksak, men for min del er det imidlertid ingen tvil. Samsungs design avdeling har fått nesten alle konkurentenes TV'er til å se ut som.....Eh....Kjipe, ordinære TV'er rett og slett.

Men la meg understreke at jeg tror testerene har gjort jobben sin og kåret den "beste" TV'en. Jeg mener bare at andre testere kunne kommet frem til andre konklusjoner avhengig av hva man vektlegger. Jeg var godt kjent med Sony'ens fortreffeligheter når valget mitt likevel falt på Samsung. Jeg synes det er litt viktig å få frem at folk er forskjellige og det er TV'ene de velger også. Det er ingen med Samsung i R7 serien som bør være lei seg for valget de har tatt. Det er det en ALT for bra TV til å få på seg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for omfattende og bra svar. Designmessig synes jeg Samsung er overlegen de andre. Ser nok ut til at det blir lagt en bestilling på en R72. Noen som vet billigste stedet?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv "bare" 32R7 versjonen, men jeg syntes den er meget bra til min bruk.
    Bruker den til TV (digital parabol), dvd og pc.

Sammenlignet med andre 32" jeg så på i lang tid, syntes jeg helt klart at samsungen var best i den prisklassen (12000kr)

Angrer ikke et sekund på valget.

Kan ikke tro at 40R7 versjonen er noe dårligere, og de som velger den kommer til å bli meget fornøyde.

Ser SHG.NO har 40R71 versjonen til 17068kr

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikk ehelt enig i at R-serien ser så bra ut.... M-serien derimot, er midt i smørøyet når det gjelder design!!!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarlandre
    Er ikk ehelt enig i at R-serien ser så bra ut.... M-serien derimot, er midt i smørøyet når det gjelder design!!!

Synes nå R-serien er grusomt sexy jeg da. Godt man har forskjellig smak

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •