Opplevelse av dårlig bilde!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Opplevelse av dårlig bilde!

Hei
    Jeg har kjøpt meg flatskjerm til hytta og trenger litt hjelp.

Handlet vel litt på impuls i påsken og havnet opp med en Amoi 26" LCD, da selgeren hevdet jeg ville få bra bildet med en takmontert antenne.

Bildet ble ikke bra med antenne, så parabol ble montert.
    Resultatet av dette er alt for mange kanaler (hytte) men fortsatt frustrerende bildekvalitet.

Amoi 26" har to scart innganger en for RGB og en tradisjonell
    I tillegg har den Component (eller hva det heter) og en tilkobling på siden for pin og s-video

Tv signalet blir best ved tilkobling med scart til RGB, men DVD signalet blir begredelig (bildet henger igjen og er som en geleklump) ved standard scart kobling, så hva da med dvd tilkobling

Har ikke sjekket Component (eller hva det riktige benevnelsen er) da jeg mangler kabel

MEN TV signaler er ikke akseptabelt selv ved RGB (og parabol tuneren er også satt til RGB)

Slik opplever jeg bildekvaliteten:
    Mye grønnstikk i området mellomtone og skygge
    Ullent bilde (hår ser ut som stålull og mister detaljer)
    Overganger i bildet blir råe og veldig harde (malt med brede pensler)
    Virker som om bildet blør
    Mange scener ser ut som om de er tatt med en billig og dårlig gammel videokamera der bildet er grøtete og sammenflytende

Jeg har rettet spørsmål til forhandleren men jeg er usikker på om de er motivert eller har kompetanse til å hjelpe meg - for ting tar tid.

Kan nevne at jeg har mottatt 3 ulike veggfester og alle er feil - venter fortsatt på det riktige

Mitt håp er at det er noen her som kan gi meg tips om innstilling eller tilkobling som gir bedre bilde.

Alternativet blir helt klart å levere den tilbake.

http://www.amoi.com/uploadfiles/USR_...0917034871.pdf

Vedlagt brukermanual

Mvh JarleT

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å stille på de ulike fargene? Synes heller ikke bildet er allverdens, men det hjalp veldig når man bl.a stilte grønnfargen litt ned

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke se deg blind på flatskjerm

Største fordelen til flatskjerm kontra katoderør-TV er størrelse og plasseringsvennelighet og ikke billedkvalitet - med få untak. Amoi er vel ikke all verdens TV heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superprice
    Har du prøvd å stille på de ulike fargene? Synes heller ikke bildet er allverdens, men det hjalp veldig når man bl.a stilte grønnfargen litt ned

Har prøvd dette, ja og det hjalp ikke stort

Nå er det ikke grønnvargen som er det værste, men opplevelsen av total dissharmoni og detaljer

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Største fordelen til flatskjerm kontra katoderør-TV er størrelse og plasseringsvennelighet og ikke billedkvalitet - med få untak. Amoi er vel ikke all verdens TV heller.

Så da skal man akseptere kvalitet på nivå med smalfilm fra 1973 på kodak film da? :-?

Kan vel ikke være riktig, vel?

Newcomer Jaune sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett noen Amoi LCD tver og de er om mulig dårligere enn de første JVC 100Hz tven som kom (de var DÅRLIGE de). Forferdelig bilde kvalitet dessverre.

Til og med DVD input på komponent holder ikke mål (synes jeg).
    Men som sagt tidligere i tråden LCD/Plasma er ikke en forbedring på bilde siden, heller stikk motsatt. Men de er plasseringsvenlige om ikke annet.
    Skal man kunne oppnå et "brukbart" bilde på LCD må man nesten ha en digital kilde inn. Minste støy i bilde blir mye mer synlig på LCD virker det som.

Mvh,
    Jaune

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det slik å forstå at DVD eller Parabol tuner via komponent kan gi bedre resultat?

Eller har jeg kjøpt en dårlig tv?

Newcomer Jaune sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, begge deler.

Du vil nok få et bedre bilde med komponent fra DVD og Parabol.
    Men om du vil bli fornøyd tviler jeg på, dessverre så er Amoi LCD tv av den heller dårlige sorten. Du for LCD tver som er bedre en Amoi, spør du meg
    Har du plass til en vanlig tv (CRT) så ville jeg gått for en sånn, kanskje ikke fult så stilig å se på, men billige og MYE bedre.
    Jeg har selv en QPvision 37" LCD og det er ikke mye bra, men p.g.a plass mangel så måtte det bli sånn. Hadde jeg fått plass hadde jeg uten tvil kjøpt en god gammeldags CRT tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel prøve komponent da, før jeg bærer B&O' n ned fra loftet igjen..... :-|

Takk for svar og hjelp

Imøteser andre tipps hvis det er

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har problermer med at folk blir "rød" i trynet kan det være at R i grunn fargene må en del ned til ca 400 mens Grønn(G) og Blå står på ca 600+. Regner med at du har prøvd med en sikkelig scart(tviler på at det vil rette opp alt). Min erfaring er at en må ganske mye ned i lysstyrke og av med alt av støyreduksjon m.m. for å få et ok bilde. Har prøvd 37" amoi og den hadde akkurat de samme "symtomene" som du beskriver men den var meget bra på DVD via HDMi og forfordelig på TV signaler(med bra kabler).

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke sett denne TVen, men kjenner igjen beskrivelsen. Et par av tingene får du nok ikke gjort så mye med, men jeg vil anbefale deg å forandre på fargeinnstillingene ('skru ned' fargene en del), velge en fargeinnstilling som ikke er glorete ('vivid' og lignende - velg heller 'normal'), og lek litt med kontrast/brightness.

Gå så inn og slå av alt som skal 'forbedre' bildet, hvis det lar seg gjøre; slå av noise reduction, prøv litt forskjellige innstillinger på Sharpness (vanligvis bør den skrues ned en del).

Se om dette hjelper (om det lar seg gjøre).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det takkes!

Best signal TV får jeg ved RGB. Og ved RGB er det ikke mulig å justere fargene.

For øvrig har Amoi ytterst få justeringsmuligheter

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Amoi byttet i LG26LX2

og med det forsvant frustrasjonen over dårlig bilde :razz:

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig synd at selgere anbefaler Amoi, det er en elendig TV. Ser skarp og fin ut ved første øyekast og har et flott design, men svakhetene kommer fram etter hvert.
    Har flere ganger hørt selgere anbefale Amoi på det varmeste. Bra du fikk byttet skjermen.
    Forøvrig så er plasmaer mindre kresen på bildesignalene og flere klarer seg bra med analoge signaler.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •