"Døde" pixler på LCD tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Døde" pixler på LCD tv

Har en JVC LT37S60B som jeg har vørt fornøyd med til nå. I det siste har jeg lagt merke til at ved visse omstendigheter, så blir det synlig en mørk smal vetikal stripe ca 20% inn i bildet fra høyre billedkant.
    Denne er kun synlig med litt mørke farger, feks hvis jeg fyller skjermen med mørk grå eller mørk grønn farge (er feks lett å se i disse fotball-vm tider)
    Den er ikke synlig i helt lyse bilder.
    Stripen kommer samme hvordan kilde jeg velger.

Noen som har noen råd? Innbrenning burde vel ikke forekomme (så lett) på lcd, og pixlene er jo ikke døde.

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd litt for å bli kvitt problemet. Har latt tv'en stå uten strøm en stund, dette skal visstnok bedre "persistence image". Det hjalp lite, kanskje jeg prøvde med for kort periode. Ikke skjønner jeg hvorfor denne streken skulle ha kommet dit heller, for det pleier ikke å være noe strek på den plassen til vanlig.

Er det noe mer som kan prøves, eller er det bare å få til en reklamasjon på tv'en?

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje litt dumt spørsmål, men har du prøvd å dra ut analog RF antenne hvis du har det koblet til? RF antennen kan gi forstyrrelser i bildet selv om den ikke er i "bruk"..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv dette. Mulig det kan hjelpe

http://udpix.free.fr/index.php?p=dl

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unIQue
    Kanskje litt dumt spørsmål, men har du prøvd å dra ut analog RF antenne hvis du har det koblet til? RF antennen kan gi forstyrrelser i bildet selv om den ikke er i "bruk"..
    Jepp, det har jeg prøvd, ingen effekt...

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av smurt
    Prøv dette. Mulig det kan hjelpe

http://udpix.free.fr/index.php?p=dl
    Lastet ned det programmet igår og prøvde det såvidt. Problemet er at det bare dekker 5x5 pixler, så det vil ta en del tid å fikse problemet med dette programmet siden streken er fra topp til bunn.
    Forøvrig så ble ikke den delen av streken jeg testet det mot borte. Dette programmet skal vel også være mot døde pixler, og jeg kan ikke helt tro at det er det som er problemet her. Som sagt er det vel tilnærmet umulig å se streken på lys bakgrunn, men mot mørk grå og mørk grønn er den synlig. Dette vil vel si at det er noe liv i pixlene, men at de ikke helt fungerer som de skal.

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplevde noe lignende med en 434 eller 435 plasma fra pioneer. Den måtte på service, men husker ikke hva som eventuelt ble gjort.

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntos
    Opplevde noe lignende med en 434 eller 435 plasma fra pioneer. Den måtte på service, men husker ikke hva som eventuelt ble gjort.
    Hm, har i alle fall sendt mail til JVC nå ang. problemet. Får se hva jeg får som svar fra de. Hvis ikke blir det vel en tur til nærmeste service verksted så snart VM er ferdig

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •