Plasma-TV til 25.000 kr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plasma-TV til 25.000 kr

Jeg trenger litt veiledning til kjøp av plasma-TV til TV-stue.
    Går for en plasma fremfor LCD og vil ha 42". Har tittet på Pioneers lekkerbiskener som jeg føler er litt for dyre, ettersom fot og høytalere gir en tilleggssum på 6000 kroner.

Jeg vil ha en max-pris på 25.000 kroner, og apparat skal helst være sort eller lakket (pianolakk er et populært begrep) à la Pioneer og Amoi.

Plasmaen skal brukes til vanlig TV/DVD-bruk, samt litt spilling med diverse spillekonsoller. Det er IKKE viktig at PC-bildene blir dårlige, jeg skal ikke bruke den til dette i det hele tatt. Det er veldig viktig at TV'n er god på fotball, vi er nemlig fotballentusiaster over alt annet!

Øverst på listen min står nå Hitachi PD7200

Jeg skal nok klare å få denne til 23.000 kr.

Deres oppgave er å ovebevise meg om en annen plasma-TV eller rett og slett be meg vente osv til det kommer nye. Jeg har hørt at Hitachi kommer med ny toppmodell i juli; men prisen på denne vil vel være mye høyere enn 25.000 eller det 7200 ligger på nå.

Hjertlig takk for hjelpen!

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic PV600 er garantert en bedre skjerm enn Hitachien. Med litt pruting får du den til 25k. Se offisiell tråd for PV60/PV600.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Panasonic PV600 er garantert en bedre skjerm enn Hitachien. Med litt pruting får du den til 25k. Se offisiell tråd for PV60/PV600.
    Denne plasmaen var også i vurderingen, men den har hverken høytalere eller fot. Regner jo da med en merkostnad på 4-5000 kroner og da kan jeg like så godt gå for en Pioneer. Men takk for svar

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av limewire
    Denne plasmaen var også i vurderingen, men den har hverken høytalere eller fot. Regner jo da med en merkostnad på 4-5000 kroner og da kan jeg like så godt gå for en Pioneer. Men takk for svar
    Panasonic PV600 HAR høytalere:

"Høyttalersystemet er spesielt utviklet for den nye generasjonen av flate TV. Det kalles ”Advanced Smart Sound Speakers”, og gir mer fylde enn vanlige høyttalere. Et spesialutviklet system for bassreproduksjon (med 4 høyttaler-enheter) får maksimalt ut av den begrensede plassen i en flat TV. De lyse tonene produseres av supertynne enheter plassert på siden av skjermen – disse nærmest usynlige høyttalerene gir 2 fordeler: De bidrar til å gjøre TV`en mer kompakt, og gir et solid stereoperspektiv. For å komplettere et allerede avansert sydsystem er også en SRS TruSurround lydkrets tatt med – denne gir simulert surroundlyd fra de integrerte høyttalerene."

Panasonic PV600 produktside: http://www.panasonic.no/servlet/PB/m...l13/index.html

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Panasonic PV600 HAR høytalere:

"Høyttalersystemet er spesielt utviklet for den nye generasjonen av flate TV. Det kalles ”Advanced Smart Sound Speakers”, og gir mer fylde enn vanlige høyttalere. Et spesialutviklet system for bassreproduksjon (med 4 høyttaler-enheter) får maksimalt ut av den begrensede plassen i en flat TV. De lyse tonene produseres av supertynne enheter plassert på siden av skjermen – disse nærmest usynlige høyttalerene gir 2 fordeler: De bidrar til å gjøre TV`en mer kompakt, og gir et solid stereoperspektiv. For å komplettere et allerede avansert sydsystem er også en SRS TruSurround lydkrets tatt med – denne gir simulert surroundlyd fra de integrerte høyttalerene."

Panasonic PV600 produktside: http://www.panasonic.no/servlet/PB/m...l13/index.html
    Takk.

Men som sagt så følger det ikke med fot, slik at TV blir altfor dyr i forhold til mitt budsjett på 25K.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk.

Men som sagt så følger det ikke med fot, slik at TV blir altfor dyr i forhold til mitt budsjett på 25K.
    Hvilken butikk er det som ikke gir med fot? Det fölger da med en originalfot, gjör det ikke det? Har aldri sett noen plass det ikke gjör det, ihvertfall.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med panasonic pv60 da.. lik pv600 men ikkje det samme ekstreme lydsystemet og uten sd-kortleser.
    men fåes til 19000 her i landet. sku vel være under din pris..
    bruk dei siste 6000 på dvd helle..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk.

Har nettopp bestilt PV600 selv. Fikk den med veggfeste til totalt 24500 kr. Vet ikke om det følger med fot, men du burde uansett klare å komme under 25k med fot. PV500 er også en bedre skjerm enn Hitachien, men hvorfor kjøpe den når PV600 er kommet.
    Den nye Hitachi 42PD9700 ble testet i denne månedens Hjemmekino og fikk terningkast 4. Panasonic PV60 og Pioneer 436RXE fikk terningkast 6.
    Hvis du vil spare penger og synes designet er greit, kan du gå for PV60.
    Panasonic og Pioneer er de beste plasmaene på markedet.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PV600 er klart et godt valg, PV60 er også en veldig bra tv men er stygg som juling etter min mening. Hitachi 7200 eller 7A10 (penere utførelse enn 7200) er 2 veldig bra tv'er. Om PV600 er så MYE bedre tviler jeg sterkt på. Noe er den kanskje men det er ikke mye. PV500 måtte dele tronen med 7200 og tviler på at de har funnet opp hjulet med PV600

Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pd 7200 er en god tv.

Jeg har pd 7200 og er meget godt forøyd med den jeg kjøpte den fordi den har et pent design og har avtagbare høytalere slik at jeg kjører lyd gjenom surround forsterkeren.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk.

Kjøp deg fot på amentio.no passer til PV600. 768kr for rombefot med frakt

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes PV60-Panasonic ser både billig og kjedelig ut. Hitachi har litt pianolakk og ser jo nydelig ut. Ikke dumt med motorisert fot heller.

Vi er ingen supereksperter, og når DinSide.no gir terningkast 6 i mai i fjor, er det vel meget godt nok for mine øyne.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med LG sin LG 42PC1R. Denne får mye god omtale, og du slipper mye reflekser i dagslys som andre skjermer er plaget med, da glassplaten i front er fjernet.
    Har den ikke selv, men vurderer den opp mot PV60.... :wink:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen skjerm du kan vurdere er Samsung PS42Q7H. Har ikke sett den, men den har fått gode omtaler på et svenskt forum. Den har et utrolig lekkert design. Bonus Expert har annonsert den til 23k.
    Bildemessig tror jeg PV60/PV600 er de beste alternativene. Hitachi 7200 er en god skjerm, men sliter med graderinger. Dette er ikke synlig for alle. Så har du dette med at Hitachi tegner bildet linjeflettet og ikke progressivt. På 1080i sendinger er det en fordel, men på 720p som blir HD standarden i Europa blir det litt dårligere.
    PV500 er jo forøvrig meget fin utseendemessig. Burde være mulig å få den billig nå, siden PV600 er på vei inn. I L&B kom den likt ut med Hitachi 7200 som ble nevnt, men i de fleste tester har PV500 vunnet.
    Uansett, lykke til med valget. God plasma får du uansett i denne prisklassen.

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarlandre
    Hva med LG sin LG 42PC1R. Denne får mye god omtale, og du slipper mye reflekser i dagslys som andre skjermer er plaget med, da glassplaten i front er fjernet.
    Har den ikke selv, men vurderer den opp mot PV60.... :wink:
    kast mynt. Jeg har 42PC1RR, og det er veldig greit nå når VM-kampene går midt på dagen, i fullt sollys... PV60 er genial den også. som sagt; kast mynt!

Newcomer colgol sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG har også kommet med 42PC3R som også virker som en knallskjerm med 2xHDMI blant annet. Den er sort, men bare matt, ikke pianolakk. Denne har også en grå stripe nederst på skjermen (horisontalt). Bildet på AVnytt er feil. Da alt rundt selve skjermen er sort helt ut, unntatt under skjermen som sagt.

Jeg personlig synes det er greit med matt rundt fordi da slipper du refleksjoner.

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av colgol
    LG har også kommet med 42PC3R som også virker som en knallskjerm med 2xHDMI blant annet. Den er sort, men bare matt, ikke pianolakk. Denne har også en grå stripe nederst på skjermen (horisontalt). Bildet på AVnytt er feil. Da alt rundt selve skjermen er sort helt ut, unntatt under skjermen som sagt.

Jeg personlig synes det er greit med matt rundt fordi da slipper du refleksjoner.
    Det stemmer. En del penere å se til. Lurer på om denne bare har 1tuner.
    Ville forresten sjekke om det er samme elektronikken, som i PC1 (bedre/dårligere), da den eller ser fryktelig lik ut i spekken...

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hitachi har ikke like godt sortnivå som de beste, men det vet du sikkert.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har sett Samsung PS42Q7H? Flere som sier den er bedre enn PV60, men har mine tvil. Men Samsung kan dette med design.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Er det noen som har sett Samsung PS42Q7H? Flere som sier den er bedre enn PV60, men har mine tvil. Men Samsung kan dette med design.
    Hei har nettop fått Samsung ps-42q7h. Den er i pianolakk og bildet er svært bra. Har ikke fått sett så mye på det men jeg sammenlignet skjermen i butikken med PV60 og Pioneer (husker ikke betegnelsen) til ca 30000,- Synes Samsungen har minst like bra bilde som disse. Designen er svært bra. Lekkert TV.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •