Flimmer på 50 tommer - MÅ jeg levere tilbake?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Flimmer på 50 tommer - MÅ jeg levere tilbake?

Hei!

Jeg klinket til på Expert Bonus tilbud i dag - og handlet Samsung PS-50Q7H.
    Det var plug and play - fargene er fine, men den sliter med bildene på endel sendinger og av og til når man bare bytter kamera ser du at at bildet består av digitale punkter.
    Er det noe man kan gjøre (jeg har parabolsignaler med scart fra Nokia Mediamaster 9802 S) - sitter jeg for nærme (tre meter) slik at en 50-tommer vil bli slik uansett?

Jeg kan levere den igjen...men likte bildestr...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tre meter er ikke for nært, hvis det er snakk om riktig TV med riktig signal. (..og signalet ditt høres greit ut, om du skjønner.)
    Du gjør ikke feil om du leverer TVen tilbake. Dersom du angrer er det jo bare å kjøpe den på nytt. Værre om du skulle angre en mnd. etter du har kjøpt.

Jeg skal ikke uttale meg om bildekvaliteten på TVen din da jeg ikke har sett den.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vandret litt rundt i rommet, flyttet tv-en litt lenger tilbake på racket - og nå er det nesten bra. Bildet er topp på snaue fire meter - men på tre - som er det lensgte jeg får sittet unna - bra på endel og litt uklart på annet.
    Er redd jeg må ned i 42-tommer, men lurer da litt på:
    Når det blir HD-sendinger - vil jeg da kunne sitte mye nærmere før bildet blir uklart?
    Hvis så stemmer - og HD kommer ikke så altfor lenge - har jeg ikke lyst til å gå ned i str. For 50-tommer er egentlig helt genialt.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ambings
    Hei!
    men den sliter med bildene på endel sendinger og av og til når man bare bytter kamera ser du at at bildet består av digitale punkter.
    Hva mener du med bytter kamera? Annen kameravinkel? Digitale punkter?

Det kan rett og slett være p.g.a. komprimeringen i signalet. Selv om det er parabol, kan signalet se litt dårlig ut av og til på så stor skjerm.

Har du prøvd DVD og sett om det er samme problemer der?

Tror egentelig ikke det nødvendigvis det er TVen det er noe galt med.

Når det er sagt, hjelper jo dét lite dersom du ikke er fornøyd med resultatet ved TV titting, som jo sikkert utgjør en del av bruksområdet. Men da bør du nok kanskje gå ned en størrelse, ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD er dårligere enn de gode TV-sendingene - kjører scart fra Denon 3800 inn i TV-en (ganske dyr scartkabel) - men det er slett ikke bra.
    Gruer meg litt for å gå ned også, likte str. - men det er kanskje ingen 50-tommr skjermer som er gode nok til at man kan sitte tre meter unna.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ikke prøvd å kjøre prog scan fra dvdspilleren via komponent på tv'n? Dette burde jo gi et løft i bildekvaliteten...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare scartkabel - men skal skaffe meg en komponent mandag for å teste. Håper det blir bra, ikke fornøyd slik det er nå.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sørget for at du sender/mottar signalene over SCART i RGB? Jeg kjenner ikke oppsettet ditt så godt (har hatt en Denon DVD-2900, men husker ikke helt), men det kan tenkes at du må sette opp TVen til å motta RGB over SCART, eller at kun én av SCART-inngangene tar RGB, og/eller at du må sette opp tuner og DVD-spiller til å sende ut RGB over SCART.

HD vil nok gjøre at TVen vil fremstå mye bedre ja. Men det kan jo ta sin tid. Har du muligheten kan du jo prøve å oversende HD materiale fra en PC og se hvordan det blir seende ut.

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vandret litt rundt i rommet, flyttet tv-en litt lenger tilbake på racket - og nå er det nesten bra. Bildet er topp på snaue fire meter - men på tre - som er det lensgte jeg får sittet unna - bra på endel og litt uklart på annet.
    Når det blir HD-sendinger - vil jeg da kunne sitte mye nærmere før bildet blir uklart?
    Hvis så stemmer - og HD kommer ikke så altfor lenge - har jeg ikke lyst til å gå ned i str. For 50-tommer er egentlig helt genialt.
    Med en god 50" er ikke 3 meter for kort avstand. Kan ikke se at du er nødt til å gå ned til 42". Dårlig kilde(r) eller feil instillinger på tv kanskje?
    Sitter for øyeblikket 2,5 meter fra min 50", og selv de kjipe analoge tv-signalene er greie å se på.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snooky
    Med en god 50" er ikke 3 meter for kort avstand. Kan ikke se at du er nødt til å gå ned til 42". Dårlig kilde(r) eller feil instillinger på tv kanskje?
    Sitter for øyeblikket 2,5 meter fra min 50", og selv de kjipe analoge tv-signalene er greie å se på.
    Ja, ja - hvis du hadde klart å ordne dette skulle du fått dusør.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hdmi

Har bare scartkabel - men skal skaffe meg en komponent mandag for å teste. Håper det blir bra, ikke fornøyd slik det er nå.
    Du bør vel skaffe deg HDMI kabel og DVD spiller med HDMI og oppskalering for virkelig å få nytte av din investering. Dagen TV oppløsning blir ikke så bra på så stor skjerm og hvis DVD spilleren er dårligere enn TV, selv på scart, trenger du trolig nye spiller og...

Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte samme TV for noen dager siden på Expert...

Jeg kan ikke helt si at jeg kjenner igjen problemet ditt.

Mener du at du får "blokking" i bildet ved skifte av kameravinkel/bilde eller er det typisk "50HZ" flimmer du mener?

Jeg kjører både Scart og progressive-scan via komponent og må helt ærlig si at jeg ikke ser nevneverdige forskjeller... Det er liksom strøkent uansett

Jeg bruker analoge kabelsignaler fra UPC

Mvh
    Petter

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ser på TV-en under en VM-kamp,ser du at ballen blir uklar, spillerne også når de løper og kamera er langt unna. Når det er nærbilder er det fint. Jeg sitter tre meter unna, flytter jeg en meter til blir fotballbildene fine.
    Ellers merker jeg at bildene sprekker opp på enkelte sendinger, fortsatt blir problemet borte hvis jeg settr meg litt lenger unna.
    Hva ting heter - ikke spør meg - jeg bare beskriver det jeg ser.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det høres ut som om du bruker composite signaler fra paraboltuneren til tven. prøv å endre til RGB i oppsettet til tuneren din.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ser på TV-en under en VM-kamp,ser du at ballen blir uklar, spillerne også når de løper og kamera er langt unna. Når det er nærbilder er det fint. Jeg sitter tre meter unna, flytter jeg en meter til blir fotballbildene fine.
    Ellers merker jeg at bildene sprekker opp på enkelte sendinger, fortsatt blir problemet borte hvis jeg settr meg litt lenger unna.
    Hva ting heter - ikke spør meg - jeg bare beskriver det jeg ser.
    Er ikke dette hva man kaller etterslep? Opplever det samme på min LCD. Nærbilder er veldig bra, mens når kameraet panorerer langt fra blir ballen blurrete.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk testet med komponentkabel i dag - snømenyene var erstattet av krystallklarhet. Fra DVD til TV altså.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For å oppklare litt..

Jeg ville definitivt gått ned til 42" hvis du ikke kommer lenger unna enn 3m. Du vil bare tjene på det når HD-signalene kommer, da det uansett vil være skarpere bilde jo mindre TV (gitt at vi sammenligner samme tv da så klart). Bildet vil oppleves like uskarpt på HD-signal da problemet stort sett ligger i støy i panelet. Noen TV'r er bedre på dette enn andre. De skarpeste TV'ne er som regel de med mest støy, og de krever lengre avstand fra apparatet for at dette ikke skal oppleves som plagsomt. Beste måten å redusere dette problemet på er å sikre godt signal hele veien, kabler med god isolering er 1.bud. - og ikke kjøp for stor TV...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt tid med TV-en er jeg godt fornøyd. Enten er jeg blitt vant til at det er litt kornete innimiellom (ikke så ofte) ellers så er problemet mindre. Kanskje TV-er også har innspillingstid slik som annet AV-utstyr?
    Det er også helt uaktuelt med mindre størrelse nå!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •