Hvor mye større virker en 50" enn en 42" ?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Samme her, 50" er nærmest ideelt her i gården, og det tror jeg mange andre finner ut etter hvert også. Prisene på 50-tommerne vil nok synke betraktelig etter hvert som salget øker i denne størrelsen. Skal man ha noe over 50" må man mangedoble prisen, dessuten blir TV'ene fryktelig store og klumpete og vanskelig å ha med å gjøre..jeg er litt skeptisk til om det kommer til å bli noe særlig populært med flatskjermer over 50".

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig.
    Den 65" jeg så på veier dessuten 84kg, noe ihvertfall jeg ville värt meget skeptisk til å f.eks henge opp på veggen.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er flott at 50" faller i pris. Det er drøyt å betale 40-50k for en god 50". Problemet er at selv om salget av 50" øker, og prisen faller, så vil type 32-42" fortsatt være mest populært blant folk flest. Og det gjør at 50" vil nok holde seg litt bedre i pris enn de mindre modellene, i allefall en stund til. PC-skjermer er et godt eksempel... se på pris av 17-19" som det selges mest av, og sammenlign med hva man må gi for noen få tommer mer.

50" virker veldig stort når man ser det i butikken, og det virker veldig stort de første dagene. Men etter hvert er det helt perfekt. Jeg har nettopp kjøpt meg ny leilighet, slik at nå kan jeg endelig ha prosjektor. Men 50" blir som TV og data-fremviser. I dag gjør den også en MEGET god jobb som filmfremviser, da med kort sitteavstand vel og merke.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Enig.
    Den 65" jeg så på veier dessuten 84kg, noe ihvertfall jeg ville värt meget skeptisk til å f.eks henge opp på veggen.
    Slike størrelser begynner å bryte med forholdet mellom praktisk og pent, og vil derfor aldri bli en slager i TV-sammenheng for de aller fleste. Lerret er langt lettere og praktisk, og kan gli inn i den vanlige stuen. Vil tippe at majoriteten av befolkningen vil si at 32-42" er perfekt TV-størrelse, mens de kunne tenkt seg 80-120" lerret til film. 65" kommer mitt i mellom, og er ikke spesielt optimalt for noen av delene. Bildekvaliteten kan derimot bli ganske heftig når teknologien blir forbedret.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •