Ny TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30

Tråd: Ny TV

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lightbulb Ny TV

Jeg skal ha meg ny tv, og lurer på hvilen tv plasma eller lcd som har det beste bildet, uavhengig av pris?
    Har være rundt og sett i div butikker, men blir alldri helt overbevist.
    Til nå er det lcd som har vært best, men det kan også ha med innstillinger i butikken.
    Skal se tv, dvd og muligens koble til pc, men hovedskelig tv og dvd.
    Størrelse 37-43"

Tar imot alle poitive erfaringer dere har

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung LE40R71B, Pen, god Pris, Nusselig Skal den også være til DVD, kan desverre ikke si at dette er ærlig erfaring, men jeg har bestilt den og venter på at den skal komme...

LCD er dessuten og best til Spilling og har som oftest bedre klarhet og oppløsning enn Plasma i omtrent samme størrelse...

LCD-TVer nu til dags kjører som standard oppløsning på 1366 x 768 mens på Plasma TVer som er omkring 40 - 42 tommer så får du bare 1024 x 768 i oppløsning...

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se på den nye Sony KDL-V40S2000. Klart en av de bedre LCD-TV'ene på markedet i dag. 32" kom forøvrig meget godt ut av testen i forrige DVD&Hjemmkino. Ellers ville jeg ventet på 40" i X-serien (1080p) fra Sony, men denne koster nok noe mer... Det kommer helt an på budsjettet, men er nok verde å vente på.

Samsung og Sony bruker forøvrig de sammen panelene, men styringselektronikken er forskjellig. Skal du koble på PC er LCD å fortrekke, da en slipper å bekymre seg for innbrenning.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uavhengig av pris holder jeg nok en knapp på LCD, men i de største formatene blir LCD endel dyrere enn plasma
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen jeg har vudert:

Philips 37PF9830
    Pioneer PDP-436XDE
    Samsung LE-40M61B

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis din gamle TV ikke lenger kan brukes, så ville jeg kjøpt en rimelig og god ny 32CRT, eventuelt en brukt 36CRT. Hvis den virker, så ville jeg fortsette å bruke den, så sant det ikke er en 4:3 TV. Hvorfor? Vente på SED TV, istedenfor å kjøpe en LCD/Plasma som må mates med HD signaler for å overgå en god CRT på en del områder. Hovedgrunnen til flatTV hysteriet er som med sølvfargete biler. En sau sprang, så fulgte resten av flokken etter uten egentlig å spørre seg selv så mye om hvorfor.

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lenge må jeg evnt vente på SED TV?
    Det fungerer det tv jeg har i dag, men det er 4:3 format og veier ca 70 kg!

Newcomer Gaudakongen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 123sub
    Hvis din gamle TV ikke lenger kan brukes, så ville jeg kjøpt en rimelig og god ny 32CRT, eventuelt en brukt 36CRT. Hvis den virker, så ville jeg fortsette å bruke den, så sant det ikke er en 4:3 TV. Hvorfor? Vente på SED TV, istedenfor å kjøpe en LCD/Plasma som må mates med HD signaler for å overgå en god CRT på en del områder. Hovedgrunnen til flatTV hysteriet er som med sølvfargete biler. En sau sprang, så fulgte resten av flokken etter uten egentlig å spørre seg selv så mye om hvorfor.
    Vel, hvis man bestandig skal vente på det neste nye som kommer, så får man aldri kjøpt noe.

Men ser man lyst på det så sparer man jo penger ved å ikke få kjøpt noe da.

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg bekymrer meg for hvis jeg venter, er at første generasjons sed har alt for mange problemer som både plasma og lcd hadde i starten. tror nok jeg går for plasma eller lcd...

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal primært se film og TV sendinger så er plasma fremdeles best imho. LG har en ny modell med innebygd 80GB HDD opptaker til ca. 20.000,- Fikk selv tilbud fra en godt kjent butikk over grensen på 15.500NOK pluss eventuell porto. Modellnavn 42PC1RR. Den er desverre stygg som juling ( imho det også ) men virker som det mest intressange kjøpet for øyeblikket. Apropos stygge TV'er kan Panasonics 42PV60 også være verdt en titt, ca. samme pris men da uten HDD opptaker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fortsatt til overs å se en lcd som er bedre enn flaggskipene til Panasonic og Pioneer. Til ditt bruk ville jeg gått for en av disse. (Du skrev 'uavhengig av pris'.)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gaudakongen
    Vel, hvis man bestandig skal vente på det neste nye som kommer, så får man aldri kjøpt noe.

Men ser man lyst på det så sparer man jo penger ved å ikke få kjøpt noe da.
    De som skriver inn på disse sidene, er ofte personer som er mer enn middels interresert i TV etc. Jeg regner med at flere av dere er personer som i sin tid nettopp hadde kjøpt en S-VHS istedenfor en vanlig VHS. Mange av de TV apparatene som anbefales her er i en høy prisklasse, og disse produktene er ment å vare mange år. SED TV er ikke langt unna, og i og med at tilgangen pr.i dag på HD material er liten, og prisen på enkelte produkter som HD-DVD/Blue Ray i begynnelsen ikke vil være rimelig, så synes jeg ikke det er så smart å kjøpe LCD/Plasma i dag. Jeg regner med at det er nettopp personer som dere som vil ha et SED TV den dagen det kommer. Derfor står jeg på mitt, og anbefaler å sette et 15000+ LCD/Plasma på hold. Tiden går fort nok som den gjør, så jeg ser ikke problemet med å litt mer tålmodighet.

Newcomer Gaudakongen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som skriver inn på disse sidene, er ofte personer som er mer enn middels interresert i TV etc. Jeg regner med at flere av dere er personer som i sin tid nettopp hadde kjøpt en S-VHS istedenfor en vanlig VHS. Mange av de TV apparatene som anbefales her er i en høy prisklasse, og disse produktene er ment å vare mange år. SED TV er ikke langt unna, og i og med at tilgangen pr.i dag på HD material er liten, og prisen på enkelte produkter som HD-DVD/Blue Ray i begynnelsen ikke vil være rimelig, så synes jeg ikke det er så smart å kjøpe LCD/Plasma i dag. Jeg regner med at det er nettopp personer som dere som vil ha et SED TV den dagen det kommer. Derfor står jeg på mitt, og anbefaler å sette et 15000+ LCD/Plasma på hold. Tiden går fort nok som den gjør, så jeg ser ikke problemet med å litt mer tålmodighet.
    Vel jeg kan vel ikke si at jeg er en av DISSE som du nevner. Jeg har ennå en 6 år gammel vanlig tv. Men når huset mitt blir ferdig bygd i desember så blir det LCD/PLASMA.

Og jeg vil nok ikke bytte den ut med SED når det kommer. Når SED kommer og de etterhvert får luket bort barnesykdommer fra første generasjon så forundrer det meg ikke om det kommer noe nytt igjen. Skulle jeg da fortsatt hatt min NÅ 6 år gamle tv i vente på det neste nye etter SED??

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gaudakongen
    Vel jeg kan vel ikke si at jeg er en av DISSE som du nevner. Jeg har ennå en 6 år gammel vanlig tv. Men når huset mitt blir ferdig bygd i desember så blir det LCD/PLASMA.

Og jeg vil nok ikke bytte den ut med SED når det kommer. Når SED kommer og de etterhvert får luket bort barnesykdommer fra første generasjon så forundrer det meg ikke om det kommer noe nytt igjen. Skulle jeg da fortsatt hatt min NÅ 6 år gamle tv i vente på det neste nye etter SED??
    Kjøp hva du vil for meg, det er dine penger og dine valg, vi har alle forskjellige kvalitetsgrenser angående billedkvalitet, og din ser jeg er lavere enn min.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beste LCDen på markedet som jeg kjenner til er Loewe. Beste plasmaene er Panasonic og Pioneer. Personlig foretrekker jeg plasma, bedre kontrast og fargegjengivelse.

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sjekket litt ang Loewe lcd og fant denne: Loewe Xelos A37
    Men jeg tror ikke den er like bra som Philips 37PF9830 selv om prisen er den samme. Jeg skal ta en runde på mandag og sjekke hva de forskjellige butikkene kan tilby av skjermer og priser og så høre hva dere mener jeg bør gå for da

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes selvfølgelig flere Loewe modeller. Her er en test av Loewe indidivdual selection 32.
    http://www.dingz.no/php/art.php?id=297068

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trym
    Jeg skal ha meg ny tv, og lurer på hvilen tv plasma eller lcd som har det beste bildet, uavhengig av pris?
    Har være rundt og sett i div butikker, men blir alldri helt overbevist.
    Til nå er det lcd som har vært best, men det kan også ha med innstillinger i butikken.
    Skal se tv, dvd og muligens koble til pc, men hovedskelig tv og dvd.
    Størrelse 37-43"

Tar imot alle poitive erfaringer dere har
    Har ikke store erfaringer med tv. Men vi har en b&o tv til 70 lakser. Den er bare rå! Er en 32", Men har nå kommet som 40" også. Driter du penger så ta deg en titt på b&o. Ingen slår de på design vertfall! ;-)

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp hva du vil for meg, det er dine penger og dine valg, vi har alle forskjellige kvalitetsgrenser angående billedkvalitet, og din ser jeg er lavere enn min.
    Har du sett en SED-TV?? Det virker som om du sitter på en prototype, siden du er så skråsikker på at dette skal bli så sinnsykt mye bedre enn LCD og plasma, som er bygget og forbedret i mange år...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    Har du sett en SED-TV?? Det virker som om du sitter på en prototype, siden du er så skråsikker på at dette skal bli så sinnsykt mye bedre enn LCD og plasma, som er bygget og forbedret i mange år...
    Ja, enig. Synes det er litt tullete å komme med anbefaling av en teknologi som enda ikke er kommet på markerdet og som i tillegg det er usikkert når kommer. Har allerede blitt utsatt flere ganger. Selv om SED ser unektlig bra ut på papiret, så er det heller ingen som vet hvor bra det blir i praksis. Prisene blir dessuten med ganske stor sikkerthet høye til å begynne med.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •