Ny TV - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30

Tråd: Ny TV

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Ja, enig. Synes det er litt tullete å komme med anbefaling av en teknologi som enda ikke er kommet på markerdet og som i tillegg det er usikkert når kommer. Har allerede blitt utsatt flere ganger. Selv om SED ser unektlig bra ut på papiret, så er det heller ingen som vet hvor bra det blir i praksis. Prisene blir dessuten med ganske stor sikkerthet høye til å begynne med.
    Noen apparater er solgt i japan. Jeg er i grunnen helt enig med deg i det du skriver, faktisk. Men siden jeg synes billedkvaliteten er dårlig på Plasma/LCD, så synes jeg det er lite smart hvis en har en fungerende 32" CRT. Hvis en har en ødelagt TV eller en 4:3 er det en helt annen sak, en må jo ha en TV.(Hadde dog allikevel kjøpt en 32CRT). Ja, jeg håper at SED kommer snart, og jeg håper den blir så bra som mange tror. Hadde det vært OLED TV så er det en annen sak, de tror jeg er lenger vekke.Jeg kan heller ikke vente evig naturligvis, men jeg tror og håper at de kommer snart, og i allefall lenge før HD slår til for fullt. Prisene på nye ting har en tendens til å falle mye etter kun 1 år. Er overbevist om at det blir en del brukte LCD/Plasma til salgs av entusiaster 1 år etter at vi får SED(?)

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 123sub
    Noen apparater er solgt i japan. Jeg er i grunnen helt enig med deg i det du skriver, faktisk. Men siden jeg synes billedkvaliteten er dårlig på Plasma/LCD, så synes jeg det er lite smart hvis en har en fungerende 32" CRT. Hvis en har en ødelagt TV eller en 4:3 er det en helt annen sak, en må jo ha en TV.(Hadde dog allikevel kjøpt en 32CRT). Ja, jeg håper at SED kommer snart, og jeg håper den blir så bra som mange tror. Hadde det vært OLED TV så er det en annen sak, de tror jeg er lenger vekke.Jeg kan heller ikke vente evig naturligvis, men jeg tror og håper at de kommer snart, og i allefall lenge før HD slår til for fullt. Prisene på nye ting har en tendens til å falle mye etter kun 1 år. Er overbevist om at det blir en del brukte LCD/Plasma til salgs av entusiaster 1 år etter at vi får SED(?)
    Skjønner det hvis du ikke synes plasma/lcd gir bra nok bilde. Personlig synes jeg toppmodellene til Panasonic og Pioneer (plasma) gir vel så bra bildekvalitet med digitale signaler som en god crt. Og med HD er de suverene.
    Men de koster selvfølgelig. Har man lavt budsjett derimot, anbefaler jeg også en crt.

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Skjønner det hvis du ikke synes plasma/lcd gir bra nok bilde. Personlig synes jeg toppmodellene til Panasonic og Pioneer (plasma) gir vel så bra bildekvalitet med digitale signaler som en god crt. Og med HD er de suverene.
    Men de koster selvfølgelig. Har man lavt budsjett derimot, anbefaler jeg også en crt.
    Jeg byttet ut min Sony 36FS70 (spinnvillt dyr CRT skjerm) med plasma nå. Mye pga kløe i fingrene hver gang jeg gikk inn i en Elkjøp butikk :-) Men også plass mangel, CRTen er meget dyp og veier 100kg. 42PC1RR valgte jeg pga at LG og Pana skjermene er minst like gode som CRTen på "vanlig tv" og fryktelig mye bedre på dvd->hd.
    Enkelt regnestykke for å trøste deg etter kjøp av flatskjerm. stk 32/36" crt = 1kvm, boligpris = 20k per kvm. flatskjerm = 0,25 kvm. prisdiff mellom CRT og flatskjem = 10k. sum: 5k spart ved kjøp av flatskjerm! :grin:

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Da har jeg bestillt :PANASONIC TH42PV62E.
    Hadde egentlig tenkt å gå for lcd, men fikk et tilbud på elkjøp og slo til.
    Var innom expert og likte pioneer sin nye 43" til 29k.
    Men pga elendig service og kunnskap om de forkjellige produktene, reiste jeg på elkjøp. Fikk da Panaen til 18k og de 11 lappene mere for pioneer synes jeg ikke var verdt så mye....Takker for alle tilbakemeldinger, det ble faktisk mye enklere å bestemme seg i butikken når jeg hadde i bakhuet hva dere faktisk synes om de forskjellige modellene

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trym
    Da har jeg bestillt :PANASONIC TH42PV62E.
    Hadde egentlig tenkt å gå for lcd, men fikk et tilbud på elkjøp og slo til.
    Var innom expert og likte pioneer sin nye 43" til 29k.
    Men pga elendig service og kunnskap om de forkjellige produktene, reiste jeg på elkjøp. Fikk da Panaen til 18k og de 11 lappene mere for pioneer synes jeg ikke var verdt så mye....Takker for alle tilbakemeldinger, det ble faktisk mye enklere å bestemme seg i butikken når jeg hadde i bakhuet hva dere faktisk synes om de forskjellige modellene
    Jeg tror du kommer til å bli meget fornøyd med ditt valg. Gratulerer med ny TV!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny og glimrende skjerm! God pris også!

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. bra pris, godt valg!
    Du har kjøpt deg en super tv!

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tvèn min gikk til H****e i går kveld, så det var ikke for tidlig jeg fikk bestillt ny. Måtte flytte 28" som jeg har på soverommet ned i stua, og det ble bare latterlig å se på...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    Enkelt regnestykke for å trøste deg etter kjøp av flatskjerm. stk 32/36" crt = 1kvm, boligpris = 20k per kvm. flatskjerm = 0,25 kvm. prisdiff mellom CRT og flatskjem = 10k. sum: 5k spart ved kjøp av flatskjerm! :grin:
    Haha, det var det eneste JEG trengte for å ta den endelige avgjørelsen, etter et halvår med tenking. :smile:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny tv kai, kanskje jeg må invitere meg selv for en demo.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •