Elkjøp plasma sub-10.000 kr (Thomson) kun til TV-titting, søppel?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Elkjøp plasma sub-10.000 kr (Thomson) kun til TV-titting, søppel?

Hva syns dere om denne, hvis den kun skal brukes til TV-titting (projektor til film, spill osv)?:

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO..._vartypes_text

Takk

Active Cerwin Vega CLSC-215 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Bare til tv' titting, burde det funke helt greit Får sikkert bedre, men det koster mere. Se om du finner noe brukt i samme prisklasse, det kan ofte være det beste

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    42" og 852 x 480 oppløsning... Vil vel kunne fungere greit til vanlig TV sendinger det, selv om den ikke tilfredstiller PAL sine 576 vertikale linjer og hvis man ikke har alt for store bildekvalitets krav, og er så heldig å ha en projektor i bakhånd.. (kjenner ikke denne skjermen selv), men man børr vel også beregne og ha mulighet til en ganske god sitte avstand til en slik skjerm, da den litt begrensede oppløsningen fort vil bli litt for tydelig og ganske forstyrrende synlig på kort avstand.

Ville i testet og sett på skjermen i butikken med en vanlig TV kanal som kilde, og med den samme betraktnings avstanden den vil bli brukt med i hjemmet, og vurdere om det er godkjennt. ;-)

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp den, og test den i 30 dager.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiz
    Kjøp den, og test den i 30 dager.

hehe luring

Elkjøp er greit sånn sett ja.

Stikker dit om ca 2 t. for å sjekke hvordan den er.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sats på noe bedre, sats på 32 tommers LCD, klarere bilde og bedre oppløsning..

LE32R71B fra Lefdal f.eks, men selvsagt hvist det var Plasma jeg var ute etter ville jeg ALDRI ta en plasma som hadde oppløsning som var under 1024 x 768, selvsagt i disse dager ville jeg aldri kjøpt plasma på grunn av den oppløsningen, hadde den iallefall ha 1366 x 768 slik som LCD, men likevel LCD er klarere til å spille med, noe å tenke på i framtiden "If The Future Brings Xbox 360 eller PS3" :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å så på den, var ikke noe særlig bildekvalitet der... (Ikke at jeg forventa det heller)

Nei holder meg til planen og venter på full-HD TVene kommer på markedet, 10.000 kr plasma var ikke noe å satse på

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke jeg tilhenger av plasma skjermer generellt, men disse skjermene ser ofte blasse og lite interesante ut i et typisk og godt opplyst butikk lokale, og blir fort litt anderledes opfattet på hjemmebane med andre lysforhold og mer riktig kalibrering. Med en pris på 10K Kr for en 42" plasma skjerm i dag, kan man vel ikke forvente seg de helt store opplevelsene. Har en liten mistanke om at det drivers med litt "NTSC" panel dumping med disse 42" og 852 x 480 oppløsnings panelene, og det er mest for å få solgt unna alle de opp produserte skjermene.

Når det gjelder å spare penger med å vente, husker jeg så på en av de første pioneer plasmaene til rundt 150k Kr for en del år siden, og vil vel tro at denne 10k skjermen ikke står noe serlig tilbake for det bildet den presterte, huff det var fælt..... Så det er helt klart de lønner seg å vente en stund før man kjøper "ny" teknologi, hvis man skal spare penger og vil ha god ytelse for hver krone, men man må jo realisere drømmen av og til også, så det er en litt frustrerende problemstilling.

Har også bestemt meg for å vente med å gå for en flatskerm til både 32" CRT tven tar kvelden, og man får mer ekte HD oppløsnings skjermer for pengene. Nå ser det vel ellers ut til at man må vente noen år til før man får noe serlig norske TV sendinger i HD her til lands, så skal TVen hovedsakelig bli benyttet til standard definisjons sendinger, er jeg litt i tvil om den egentlige store fordelen med HD, hvis man skal hovedsakelig skal bruke skjermen til norske program og dagsrevyen, og stort sett ser film med projektor.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Nå er ikke jeg tilhenger av plasma skjermer generellt, men disse skjermene ser ofte blasse og lite interesante ut i et typisk og godt opplyst butikk lokale, og blir fort litt anderledes opfattet på hjemmebane med andre lysforhold og mer riktig kalibrering. Med en pris på 10K Kr for en 42" plasma skjerm i dag, kan man vel ikke forvente seg de helt store opplevelsene. Har en liten mistanke om at det drivers med litt "NTSC" panel dumping med disse 42" og 852 x 480 oppløsnings panelene, og det er mest for å få solgt unna alle de opp produserte skjermene.

Så det er helt klart de lønner seg å vente en stund før man kjøper "ny" teknologi, hvis man skal spare penger og vil ha god ytelse for hver krone, men man må jo realisere drømmen av og til også, så det er en litt frustrerende problemstilling.

Har også bestemt meg for å vente med å gå for en flatskerm til både 32" CRT tven tar kvelden, og man får mer ekte HD oppløsnings skjermer for pengene. Nå ser det vel ellers ut til at man må vente noen år til før man får noe serlig norske TV sendinger i HD her til lands, så skal TVen hovedsakelig bli benyttet til standard definisjons sendinger, er jeg litt i tvil om den egentlige store fordelen med HD, hvis man skal hovedsakelig skal bruke skjermen til norske program og dagsrevyen, og stort sett ser film med projektor.

Mhm riktig Er enig i dette.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •