LG 37LB1R og 37 LC2R

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG 37LB1R og 37 LC2R

Er dette samme tv med unntak av dual tuner og kabinett/lyd? Ut ifra specs kan man tro at det er samme panel og samme bildeprosessering. Jeg har forstått det slik at LB1R tilsvarer LP1-modellen. Hvis LC2R også har tilsvarende kvalitet så er det mye for pengene til 13944. Muligens mer enn Dell sin 37" som går for 14.700 for øyeblikket? Er LG bedre enn Dell på sortnivå?

Jeg har testet LP1R og funnet at 1:1 pixel (1360x768) og sann 50/60hz (uten ratekonvertering) var mulig - mine 2 viktigste kriterier etter ren bildekvalitet. Spent på andres erfaringer på dette.

http://www.shg.no/link.asp?goto=info...f=prisguide.no

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken Dell snakker vi her om? Link?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LC2 har ikke EFFL panelet som LB1 og LP1 har. Det er noe av hovedforskjellen fra LC2

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjender ikke til denne : http://www.flatpanelman.com/lg-m3700...cdmonitor.html men synes det er fint med en monitor type, uten høyttalere, sparer masse plass...
    Noen der kjender denne ?

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det stor forskjell mellom LC2R og LB1? Og hvordan er disse i forhold til Sonys nye KDL-40V2000? Fordelen med LG er jo at de klarer 1:1 pixelmapping via digitalinngangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hatt LG 37LB1R i 3 dager og er strålende fornøyd med alt utenom de analoge signalene, den fungerer heelt utmerket med hdmi /vga / og meget bra med komponent, EFFL panelet er helt utmerket og dette føles som et kupp (fikk den til 15 600) kjørt hjem av posten. Det som er kjipt er at den har vga istedet for DVI og KUN 1 HDMI PORT!!!! til den prisen er det vel vanskelig å si at det finnes et bedre kjøp, og 37" er akkurat perfekt til stua. Har kjørt så å si alle HD klipp fra microsoft og ja det var virkelig et lekkert syn. Har du ikke parabol vil jeg derimot ikke anbefalle tvén, da den sliter med analoge signaler i form av dårlig bilde, mye støy. XD chippen gjør en utmerket jobb i mange sammenheng men ikke nok på de analoge signalene.
    alt i alt en utrolig god tv synd mange har gått glipp av den..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å få vite hvor du har fått den prisen?

Har du sjekket andre i samme prisklasse når det gjelder analoge signaler? Har veldig lyst på denne tvèn, men har kun analog linje inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pris

Sjekk f.eks prisguiden på hw.no det er store prisforskjeller ute å går. billigste var vel ca. 15' mens de dyrere butikkene solgte den til 19-20'

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaringer med LC2R vs. LB1R?

Dumt med bare 1 HDMI på LB1R, men har den så mye bedre bilde?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det slik at LC2R har 2 HDMI?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ja

Ja LC2R har to HDMI

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så disse er samme TV, men LC2R har 2 HDMI, og ikke EFFL panel? (hva er det?)

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er også jeg blitt den heldige eier av 37lbr1 "tror jeg" betalte 13280kr ink frakt
    siden jeg for tiden er ute og reiser er det bare kone mor som har fått gleden av å bruke tv ,og hun og venner syntes tv var meget bra selv med analoge signaler ,bedre en mitt tidligere panasonic 32 100hz crt tv.
    At tv bare har 1 Hdmi ingang ser ikke jeg på som noe stort problem ,jeg må nå uansett oppgradere min 11år gamle reciver ford den bare har 1 optisk ingang ,og kjøper trolig sony da5200es koster ca 9000kr som har 3 hdmi inganger og det er nok for min del.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daytona
    Nå er også jeg blitt den heldige eier av 37lbr1 "tror jeg" betalte 13280kr ink frakt
    siden jeg for tiden er ute og reiser er det bare kone mor som har fått gleden av å bruke tv ,og hun og venner syntes tv var meget bra selv med analoge signaler ,bedre en mitt tidligere panasonic 32 100hz crt tv.
    At tv bare har 1 Hdmi ingang ser ikke jeg på som noe stort problem ,jeg må nå uansett oppgradere min 11år gamle reciver ford den bare har 1 optisk ingang ,og kjøper trolig sony da5200es koster ca 9000kr som har 3 hdmi inganger og det er nok for min del.
    Hei,

Du kunne ikke være så elskverdig å dele med oss andre hvor du kjøpte TV'en?
    Jeg ser den har falt i pris nylig (til i overkant av 13000 på diverse nettbutikker), men det virker ikke som noen av de har den på lager.

Jeg har selv bestemt meg for denne TV'en, men finner altså ikke noen som har den på lager til en slik hyggelig pris.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte den på stretto.no der sto det ubekreftet 05.10.06 ,ble derfor gledelig overasket når det ble levert på dør i slutten av forige uke, med posten ,tv var skikkelig pakket og ble levert på palle.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. var de jeg tenkte å bestille fra også, siden de hadde så billig frakt (82 kroner eller no). Sendte de en mail og spurte om det var riktig med så lav frakt, og det bekreftet de at det var.

Da er det vel bare å bestille og håpe på det beste.. Tenkte jeg skulle vente litt og se om det var andre butikker som fikk inn før, siden det står 5. oktober på mange av de.

Takk for infoen

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne noen som har dette 37" LB1R TV vært så hyggelig og fortelle hvilken instillinger dere benytter ,ved TV,DVD etc...
    fortelle gjerne hvilken kalibreringsmetode som er brukt eks kalibrerings DVD...

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, noen som vil dele sine kalibrerte verdier, hehe?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en ukes vurderin av tv ,vil jeg vurdere tv som følgende ,første dag med analogt signal fra kabel tv var det for mye forstyrrelser/uklart og kornete og vurderer da tv som dårliger en mitt tidliger panasonic 32"100hz ,fikk dagen etter digital tuner ,som gir ett svært mye bedre bilde ,mye mindre forstyrrelser,mye klarere bilde og klart langt bedre bilde enn mitt gamle 32" TV.
    Dvd gir ett skarpt og flott bilde ,svakheten nå er ved vsning av fotball kamper ,her blir bilde rett og slett elendig ,med en gang det blir bevegelser i bilde ,flyter det utover og gir etterslep ,her er det gamle tv overlegent.
    Alt i alt syntes jeg alikevel Lcd tv er en stor oppgradering i forhold til mitt gamle crt tv.
    Jeg bruker til vanlig eget definert bilde i stedenfor lys sensoren
    Kontrast 80
    Lys styrke 40
    Farge 36
    Skarphet 30

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen kalibrerte X-Box 360 verdier..?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •