Sony S og V serien...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony S og V serien...

Ser noen diskuterer Sony's nye X-serie, men jeg kunne tenke meg å finne mer ut av forskjellene mellom S og V serien jeg.

De skjermene jeg snakker om er KDL-40S2000 og KDL-40V2000.

Det åpenbare er DVB-T på V-serien??? (er det riktig?), men det er sikkert andre ting også?

EDIT: Funnet ut at V-serien også har slovensk meny!, er 4mm større, bruker 0,15 w mindre strøm i standby modus, har RCA AV-inngang og annen farge.

Hæ, er det ikke mere?

Active OhmRecs sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener bestemt det stod om de tre seriene i siste utgave av DVD & hjemmekino (eller var det bare hjemmekino det het nå kanskje...)

Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en liten notis, og forskjellen var "Live Color Creation", hva enn dette er.

Ønsker mer kjøtt på beinet enn det ja....

Newcomer Toffe_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JR
    Ser noen diskuterer Sony's nye X-serie, men jeg kunne tenke meg å finne mer ut av forskjellene mellom S og V serien jeg.

De skjermene jeg snakker om er KDL-40S2000 og KDL-40V2000.

Det åpenbare er DVB-T på V-serien??? (er det riktig?), men det er sikkert andre ting også?

EDIT: Funnet ut at V-serien også har slovensk meny!, er 4mm større, bruker 0,15 w mindre strøm i standby modus, har RCA AV-inngang og annen farge.

Hæ, er det ikke mere?
    Hei!

Den nye S-serien er i bunn og grunn bygget på 2005 V-serien.
    Nytt er et slanket kabinett med ny design, kommer også
    i tre forskjellige farger: titanium, koks-grå og sølv. Henholdsvis modellene
    S2000, S2010, S2020. I tillegg har den fått S-PVA panel med 1300:1 i kontrast. (Gamle V-serien hadde PVA med 1000:1.) Nye menyer med flere innstillingsmuligheter i forhold til gamle S og V-serie har den og.

Bravia Engine (tidligere kalt Wega Engine) er på plass i alle modellene. (Sony's bildebehandlingspakke for støyredusering, kontrastforbedring osv....)

Både nye S og V har DVB-T tuner, men den kan selvfølgelig ikke brukes i Norge pga. komprimeringssystemet.

Hos den nye V-serien, eller V2000 som den nå kalles finner man de største endringene fra 2005 modellene. Denne har det som Sony kaller WCG-CCFL, eventuelt Wide Color Gamut-Cold Cathode Fluorescent Light. Dette vil enkelt forklart si at et fargefilter er plassert på baklys og panel som gir et vannvittig stort fargespekter som visstnok ingen annen LCD-skjerm noen gang har klart å gjenskape. Spesielt merkes dette i det blåe og grønne fargepartier. Også denne har nytt slanket kabinett.

Både S og V-serien finnes nå opptil 46", i tillegg til det vanlige 26, 32 og 40 da selvfølgelig..

KDL-32V2000 var nylig på test i DVD&Hjemmekino og ble skrytt opp i skyene både med signaler fra TV og DVD!

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    godt svar. fargene blir helt rå med WCG-CCFL. dette er mye av det samme som vi ser på vw100.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,902
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil forøvrig legge til at foten på TV'ene er litt annerledes. Dessuten er det forandret på fjernkontrollen. S2000 har en billigere plastsak enn det den tidligere V-serien hadde.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei..

Jeg har nå valget mellom disse :

Sony Bravia 40" LCD TV i S-serien (KDL40S2000K) kr. 667,-
    Sony Bravia 40" LCD TV i V-serien (KDL40V2000AEP) kr. 743,-

Det er Complit.no som leverer "hjemmepc" på jobben, og prisen er pr.mnd nettotrekk i 3 år.
    Jeg vil gå for en av disse to. Men er veldig usikker på hvilken. Har en Mediacenter pc og vanlig kabel-tv. Ikke noe hel-digitalt signal å få via kabel, men skal gå for et hdtv skjermkort snart til HTPC'en. Er V-serien verdt pengene med den ekstra teknologien?

Lars Ole

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,902
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merrin
    Sony Bravia 40" LCD TV i S-serien (KDL40S2000K) kr. 667,-
    Sony Bravia 40" LCD TV i V-serien (KDL40V2000AEP) kr. 743,-
    Det blir en prisforskjell på 2736,- Jeg synes at V-serien er verd denne forskjellen og ville valgt denne av de to.

Newcomer Afseth sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager å dra denne tråden opp igjen, men følger det fot med V2000? Eller må den kjøpes i tillegg, og evt. hva koster den?

Skal kjøpe i morgen, og glemte å spørre i butikken. Må passe på at det er nok penger på kortet.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,902
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Afseth
    Beklager å dra denne tråden opp igjen, men følger det fot med V2000? Eller må den kjøpes i tillegg, og evt. hva koster den?

Skal kjøpe i morgen, og glemte å spørre i butikken. Må passe på at det er nok penger på kortet.
    Begge TV'er leveres på fot. Denne er dreibar ca. 20 grader hver vei. Det gjelder også for begge modeller.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •