Hvilken 50" gir mest bilde for pengene?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken 50" gir mest bilde for pengene?

Jeg har kjøpt meg leilihet, og må selge Barcoen :-|
    Må kjøpe meg tv, og i og med at jeg er bortskjemt mtp (bilde)størrelse, har jeg funnet ut at jeg må ha 50".

Plasma varierer jo fra 20-50tusen, og kvaliteten på de billigste er vel deretter og.
    Men er bildet f.eks Pioneer til 50lapper leverer verdt de 30tusn extra i forhold til de billigste skjermene?
    Som jeg har forstått, så er ikke innbrenning et problem lenger på plasma?

Ogsa har man jo projection-skjermer. Dårlig kontrast? Dybden på kabinettene?
    Men man får jo stor tv for en rimelig penge.

Jeg har egentlig ikke bestemt meg for hvor mye jeg skal legge i skjerm, helst så skulle noen ha kommet å gitt meg en skjerm gratis :wink:

Jeg skal sitte ca 6 meter fra tven. Den blir brukt i alle lysforhold, og til kabel-tv og spilling, og muligens litt surfing hvis størrelsen tillater det.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å såg på en Sony F-tv 50" HD-Ready projection tv i dag.
    Må si at jeg ble overrasket over kvaliteten på både HD og analog, blir nok en slik for mitt vedkommende

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å kikke etter en 50" i det rimelige sjiktet, og heller invistere "noen kroner" en prosessor som tar seg av bildebehandlingen (dvdo, crystalio m.fl).

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seks meter fra 50"? Det høres trist og leit ut, spør du meg. Et par forslag:

http://avforum.no/avnytt/showproduct...4b7e2e7ec8ae41
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/gaultier

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6 meters avstand ja....Kanskje en slik da: LINK

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Seks meter fra 50"? Det høres trist og leit ut, spør du meg. Et par forslag:

http://avforum.no/avnytt/showproduct...4b7e2e7ec8ae41
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/gaultier
    Joda, har tenkt litt på Sagem.
    Det er fullstendig uaktuelt å selge 1209 for å kjøpe en kjip liten digital pj!! 8)

Men er det ingen her inne som har prøvd billig-50"? Greit at folk begynner med "du får hva du betaler for", men hadde jo vært greit å høre fra noien som faktisk har sett en av skjermene.

Joda, det er mulig det blir altfor smått med 50" på 6 meter...

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurte også på dette med 50" tv som ikke er plasma. Som f.eks. den nevnte 50-tommern til Sony. For 14000,- må det da være mye for pengene selv om kontrasten ikke blir like bra som på plasma etc. Den er jo HD Ready, og i tillegg er det jo Sony som står bak, så da kan det vel ikke være så ille..?

Kanskje jeg burde komme meg ut og se en selv...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminator
    Jeg lurte også på dette med 50" tv som ikke er plasma. Som f.eks. den nevnte 50-tommern til Sony. For 14000,- må det da være mye for pengene selv om kontrasten ikke blir like bra som på plasma etc. Den er jo HD Ready, og i tillegg er det jo Sony som står bak, så da kan det vel ikke være så ille..?

Kanskje jeg burde komme meg ut og se en selv...
    Har dere kikket her: LINK?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er bildet på Sonyen kontra f.eks den Scansonic 50" til 20lapper eller LG 50PM1MA til 23000,-sek?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Hvordan er bildet på Sonyen kontra f.eks den Scansonic 50" til 20lapper eller LG 50PM1MA til 23000,-sek?
    Jeg har ikke sett noen av dem så jeg kan ikke annet enn å gjette, og selv om Scansonic'en kan være en gjemt perle så har jeg vanskelig for å tro mye på det. LG'en derimot bør kunne måle seg med andre 50" plasmaer i 30.000,- klassen. Men jeg tviler på at den kan måle seg med Sony'en på sortnivå. Med Sony'en får man jo det beste fra begge verdener. Vanligvis vil jo LCD baserte TV'er slite med sortnivået pga. baklyset. Men på en bakprojektorTV vil mye av dette strølyset forsvinne i det mørke "lerrettet".

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har revurdert innredningsplanen, og funnet ut at jeg havner nå ca 4 meter fra skjermen.
    (Ja, stua blir innredet mtp hjemmekinoen ;-) )

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    sitter du med barco 1209 nå, og vurderer en scansonic plasma?

du har vel strengt tatt bare ett alternativ som vil kunne nærme seg det bildet du er vant til, og det er pioneer 506.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, er klar over det, men jeg er forberedt på at referansedagene er foreløpig over mtp. bilde. Og jeg stiller ikke så høye krav til en tv som jeg gjør til CRT'ene mine. Så jeg må ha en tv som er størrelse på, og som funker.

Og det jeg setter spørsmål ved, er om bildet virkelig er verdt 30lapper mer på Pioneeren kontra Scansonicen.

Jeg har akkurat startet å lete etter tv, og holder mulighetene åpne :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er selv ute etter 50" til under 30000kr har funnet tre forskjellige som kan være aktuelle

PHILIPS 50PF7320 på elkøp til 24 995kr (jeg vet det er elkjøp, klask på lanken) men er ikke Philips kjent og bra?

SCANSONIC 50# plasma HD fra El-price til 26 995kr

Hyundai 50" Plasma HPTD-5001S m/ tuner og HD-ready. Fra komplett.no til 27995kr

Noen som har erfaringer/synspunkter på disse?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony kommer med SXRD bakprojekson i løpet av året, blant annet i 50". Disse virker veldig lovende og kan kanskje være verd å vente på?

Alt blir vel et skritt tilbake etter Barco'en?

Newcomer be_h sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hooligan
    Er selv ute etter 50" til under 30000kr har funnet tre forskjellige som kan være aktuelle

PHILIPS 50PF7320 på elkøp til 24 995kr (jeg vet det er elkjøp, klask på lanken) men er ikke Philips kjent og bra?

SCANSONIC 50# plasma HD fra El-price til 26 995kr

Hyundai 50" Plasma HPTD-5001S m/ tuner og HD-ready. Fra komplett.no til 27995kr

Noen som har erfaringer/synspunkter på disse?
    Jeg har noen små erfaringer med 50" Philipsen du har der. Ikke akkuratt den beste TVen jeg har vært borti.. Pixler og generelt uklart bilde preget denne tven..

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    scansonicen er grei nok den, men fargene er litt " død ", det er nesten litt for lite farger, og kontrasten kunne med fordel ha vert litt berdre. men til prisen er den grei nok.
    men som pc kjerm funker den fett,spes til spilling, bare så det er sagt.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG 50px4r får man jo fra fyndbørsen for litt over 20lapper. Noen som har erfaringer med denne?

Som sagt, jeg setter ikke like store krav til en plasma som jeg gjør til Barcoen, og er klar over at det blir et steg tilbake. Men må ha meg tv, og det må være 50tommer, og gidder ikke betale oppimot 50lapper for en, det er det rett og slett ikke verdt. :-)

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er Sony KDF-E50A11E på mørke scener? Jeg har mast mye om hvor viktig sortnivå er for meg her på forumet, men det som egentelig er viktigst for meg er at TVen klarer å gjengi detaljer i mørket. Det behøver altså ikke nødvendigvis å være køl svart, så lenge TVen makter å vise detaljene i mørke scener, om så det dypeste svarte egentelig er mørkegrått.

Mitt kanskje største ankepunkt ved min gamle plasma var at ting rett og slett ble borte i mørke scener. F.eks. i HULK, i en scene der om natta der han sloss med noen beist, kunne jeg ikke se noenting annet enn i beste fall noen grå flekker som fløy over skjermen til tider. Hele scenen som sikkert varer i fem minutter var altså et stort irritasjonsmoment med den TVen.

Tenkte jeg kunne kjøpe en sånn Sony KDF-E50A11E og ha som 'mellomstasjon' til det kommer noe på plasmafronten (eller SED!) som jeg vil ha.

Lyskontroll er OK i min stue, da jeg har lystette rullegardiner.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    6 meters avstand ja....Kanskje en slik da: LINK
    50" med 6m avstand er i minste laget. Synes du bør seriøst vurdere den nye bakprojeksons skjermen fra JVC som Joey 1313 har linket til. Ser veldig spennende ut. Mener den skal være en hybrid av DLP/LCD.
    Har ikke sett LG 50px4r, men har sett LG42PX5R som er mye det samme. Fin skjerm, men dårlig sortnivå. Virker ut som det er svakheten til LGs plasmaer.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •