Hvilken 50" gir mest bilde for pengene? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Jeg har revurdert innredningsplanen, og funnet ut at jeg havner nå ca 4 meter fra skjermen.
    (Ja, stua blir innredet mtp hjemmekinoen ;-) )
    Som sagt :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Ny 50" fra LG

Ta en titt på nye 50PC1R hvis du er ute etter en prisgunstig 50" plasma. Leverer flotte bilder, god kontrast, lekkert utseende og lite refleksjoner. Lettere enn de fleste plasma og første som er helt vifteløs. Den nye serien til LG lukter det skikkelig svidd av! I underkant av 28 lapper på Elkjøp... :razz:

Newcomer SnowDOG_ sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller enda mindre om du er tolmodig og byr 50PC1R som selges på netthandelen nå. Fikk den til 20tusen.

Har såvidt begynt å teste men allerede er eg knuse overrasket over kvaliteten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Hvordan er Sony KDF-E50A11E på mørke scener? Jeg har mast mye om hvor viktig sortnivå er for meg her på forumet, men det som egentelig er viktigst for meg er at TVen klarer å gjengi detaljer i mørket. Det behøver altså ikke nødvendigvis å være køl svart, så lenge TVen makter å vise detaljene i mørke scener, om så det dypeste svarte egentelig er mørkegrått.

...

Tenkte jeg kunne kjøpe en sånn Sony KDF-E50A11E og ha som 'mellomstasjon' til det kommer noe på plasmafronten (eller SED!) som jeg vil ha.
    Jeg har haft en E50A11E som gik i stykker senere. Den sorte dybde/gråtoner er bedre end på de fleste LCD, men er stadig meget dårlig/skidt i forhold til plasma og CRT. I modlys scener i Godfather er det svært at se noget som helst.
    Jeg vil også advare om at Sony'en larmer en del, ca. lige så meget som en front projektor. Det er ok i action film, men skidt ved normal tale og i stille scener.
    Bortset fra det er billedkvaliteten god, bedre end de fleste LCD. Bemærk dog at TV'et er meget glad for at sit sharpness filter som det også bruger på HDMI inputtet, og det kan ikke skrues helt væk.

Overvej evt. et DLP baseret RP TV, det har bedre sort/gråtoner, eller køb et plasma.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svaret ditt kom litt for sent - jeg endte opp med å kjøpe en Sony KDF-E50A11E da ingen svarte her, og etter å ha lest nesten bare skryt på andre forum.

Jeg er stort sett meget fornøyd med bildet, men sortnivået er jo 'gråttnivå'.

Men når det er sagt, er den allikevel bedre enn min tre år gamle plasma, og den har færre problemer i mørke områder enn den hadde. I tillegg har den mye mindre farge-banding enn plasmaen hadde, og et roligere bilde uten 'yring'.

Det er noe viftestøy - eller 'blåsestøy', for man hører vel egenetlig bare at luften blir blåst ut, og ikke selve viften noe særlig. Som du sier ikke noe problem stort sett, annet enn dersom det er helt stille i rommet og scenen i filmen også er svært stille.

-Nå er min til reparasjon allerede etter en måned, da jeg hadde en 'flekk' midt på skjermen som syntes i ensfargede områder som f.eks. en blå himmel eller en fotballbane. Så ut som en fettflekk utenpå skjermen, men det var det ikke.
    Så jeg valgte å levere den inn til reparasjon. Får bare håpe de fikser det, og ikke sier at det bare er sånn, og er noe jeg må regne med...

Utover dét vil jeg si at Sony KDF-E50A11E er veldig mye TV for pengene, og gir et meget bra bilde ihvertfall så lenge man sitter i riktig posisjon og ser på, for den har et ganske stort vertikalt innsynsvinkel-problem, som vel alle bakprojeksjons TVer.

Jeg ga 12.990,- NOK for den. Jeg vil nok beholde den til det kommer noe virkelig bra på plasma eller SED eller OLED fronten.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg sa at jeg synes den har bra sortnivå så var det sammenlignet med LG's forrige generasjon plasma, og de aller fleste "vanlige" LCD TV'er. Samsungs nye LCD'er har nok bedre sortnivå, men kanskje ikke like bra detaljnivå.

Om man skal klage på viftestøy på denne TV'en så må det være enten fordi det er noe galt med akkurat din TV, ellers så er du sinnsykt var for lyd. Misstenker azirath for å sitte med mute knappen på, og 300m til nærmeste levende vesen. Da hører du selvfølgelig blåselyden, men hvis du tror det er noe bedre på andre fremvisere med vifte så har man et urealistisk forbventningsnivå.

John P: Bruker ikke du en VP30 med TV'en din? Har du tatt hensyn til det i din "anmeldelse"?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    John P: Bruker ikke du en VP30 med TV'en din? Har du tatt hensyn til det i din "anmeldelse"?
    Joda - men av en eller annen grunn er det ikke så store forskjellen med eller uten VP30 på akkurat denne TVen. TVen gir kanskje litt optisk 'blur', slik at den ekstra skarpheten man kunne ventes å oppnå med en VP30 ikke "kommer igjennom". Jeg fikk en mye større a-ha opplevelse med VP30 og min gamle plasma.

Deinterlacingen er dog mye bedre med VP30/ABT102, noe som bare skulle mangle. I tillegg til andre egenskaper jeg fortsatt setter pris på, som det å kunne midtplassere bildet uansett kilde og bestemme overscan selv ++.

Men jeg synes denne Sonyen gir bra bilde helt alene også (når den er stillt inn riktig med farger etc.). Tilogmed på vanlig analogt TV-signal fikk jeg et overraskende bra bilde.

TVen har i det hele tatt et veldig 'behagelig' bilde, kanskje på bekostning av noe skarphet. Kanskje p.g.a. noe manglende skarphet, faktisk.

-Nå snakker jeg om små forskjeller i skarphet, omtrent på linje med å få vasket brillene. Det er jo ikke sånn at denne TVen gir et direkte uskarpt bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

For de av dere som lurer på hvordan sonyen gjør det mot JVC så er det test på disse skjermene i siste Digital World.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Du mener vel Sony SXRD mot JVC HD-ILA, regner jeg med?

Vi snakket egentelig om den gode gamle 3LCD TVen til Sony, som går for en slikk og ingenting i forhold.

Disse nye TVene er jo interessante de, men for rundt 35.000,- er det mulig jeg ville sett etter noe annet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Når jeg sa at jeg synes den har bra sortnivå så var det sammenlignet med LG's forrige generasjon plasma, og de aller fleste "vanlige" LCD TV'er. Samsungs nye LCD'er har nok bedre sortnivå, men kanskje ikke like bra detaljnivå.
    Som sagt, bedre end de fleste, men ikke rigtig godt nok hvis man er sart mht. til sort/gråtoner.

Om man skal klage på viftestøy på denne TV'en så må det være enten fordi det er noe galt med akkurat din TV, ellers så er du sinnsykt var for lyd. Misstenker azirath for å sitte med mute knappen på, og 300m til nærmeste levende vesen. Da hører du selvfølgelig blåselyden, men hvis du tror det er noe bedre på andre fremvisere med vifte så har man et urealistisk forbventningsnivå.
    Hvis du kigger på www.avforums.com vil du også se andre der brokker sig over larmen. Det er en voldsom ændring at gå fra et TV uden blæser til Sony'en. Hvis man ser nyheder eller lignende med normal lydstyrke kan man sagtens høre fjernsynet.

Alt i alt synes jeg at Sony'en er udemærket, men det var ikke det smarteste køb for mig pga. af støj, lang opstarts tid og ikke-optimal forbindelse til min HTPC.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av azirath
    Hvis du kigger på www.avforums.com vil du også se andre der brokker sig over larmen.
    Nå vet jeg ikke hvilket serienummer du har på din TV (når den ble kjøpt), men Sony rettet opp et problem med viftestøy etter et visst serienummer. Det er også mulig for eiere av TVer med eldre serienummer å få installert denne oppgraderingen.
    Dersom du har en TV med nyere serienummer (slik at den er laget etter at dette ble gjort), så er du nok bare vâr for slik støy.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg ikke hvilket serienummer du har på din TV (når den ble kjøpt), men Sony rettet opp et problem med viftestøy etter et visst serienummer. Det er også mulig for eiere av TVer med eldre serienummer å få installert denne oppgraderingen.
    Dersom du har en TV med nyere serienummer (slik at den er laget etter at dette ble gjort), så er du nok bare vâr for slik støy.
    Det vidste jeg faktisk ikke, mit TV har været til reparationer on/off i de sidste 6 måneder Mit TV blev købt Januar 2006.

Uanset hvad er Sony'en et rigtig godt køb til prisen, man skal bare være opmærksom på at det altså er LCD baseret og derfor ikke har super black/gray scale.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er stort sett meget fornøyd med bildet, men sortnivået er jo 'gråttnivå'.
    Prøv at sætte Iris funktionen til High/max eller hvad det nu hedder. Det ændrer brightness automatisk og hjælper enormt i film som skifter imellem mørke og lyse scener. Desværre hjælper det ikke i scener hvor der er både meget lyst og mørkt.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •