Hva skal man kjøpe når man har 15k-25k? LCD? Plasma?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva skal man kjøpe når man har 15k-25k? LCD? Plasma?

Har sett litt rundt omkring etter en ny tv.
    Jeg MÅ ha meg en ny tv iløpet av juli... så et eller annet må jeg ha.

Har forstått det sånn at plasma "er mer ut" eller rettere sagt utkonkurrert? Stemmer dette? Har også hørt at plasma brenner seg fast osv (fks hvis den står mye på en kanal så brenner logoen seg fast?)

Det som er viktigst for meg et at bildet er godt på normale kabel sendinger og fra dvd. Kan hende jeg kobler den til pc'en... men som oftes så blir det bare en vanlig tv titter tv... PS2, og selfølgelig film.

Har kommet over disse:

Samsung:
    http://www.dingz.no/php/art.php?id=289804
    http://www.samsung.com/no/products/t...v/le32r71b.asp

Philips:
    http://www.consumer.philips.com/cons...CSHQVHKFSESI5P

Panasonic:
    http://forbruker.no/digital/tester/t...cle1142623.ece

Eller skal jeg bare vente til vi har fått HD sendinger og kjøpe en slik en:
    http://www.dingz.no/php/art.php?id=304142

Alle har mer eller mindre fått gode kritikker... men hva som er det beste kjøpet??? har jeg ikke snøring på! Noen som kan kjelpe?

:-)

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ikke påstå at plasma er utkonkurrert, men at LCD og PLASMA har både styrker og svakheter. En ting jeg synes er litt vesentlig er at man får mye større bilde på plasma til lavere pris enn lcd. Hva med Panasonic TH-42 PV60? Testvinner i nyeste nr av "hjemmekino" til 23k. Den kan også kjøpes på fyndbørsen.se til 20 000 svenske som blir ca 17500 norske.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest at flere har inne har anbefalt TH-42 PV60 og PV600?
    Hvilke fordeler er det med TH-42 PV60 iforhold til Samsung le-40m61b?

Mulig jeg spør dumt nå

Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også planlagt å kjøpe ny TV i sommer, og har funnet ut at plasma var tingen for meg. Siden jeg ser mye film, så har jeg funnet ut at plasma er bedre enn LCD i denne prisklassen. Har sett på en del LCD skjermer, og der "henger" bildet igjen ved kjappe bevegelser, pga lav responstid. Det kommer til å bli for irriterende å se på i lengden.. Hehe. :razz:
    Fare for innbrenning på plasma er vel historie mener jeg, da de nyeste tv'ene har funksjoner som forhindrer dette.

Hadde det vært snakk om til neste år igjen, så er det jo mulig at man får bedre og rimeligere LCD. LCD er bedre ved bruk av PC/HTPC.

Men klart, det vil nok være LED/LCD som kommer til å ta over markedet, men de skjermene er for dyre nå.

Ble kanskje elendig forklart og formulert dette, stresser litt akkurat nå :grin: Håper du fikk en anelse ihvertfall ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stigarve
    Ble kanskje elendig forklart og formulert dette, stresser litt akkurat nå :grin: Håper du fikk en anelse ihvertfall ;-)
    Nei da takk for innlegget

Så ingen innbrenning altså?
    Hvilke ulemper har plasma da?
    At den er litt dårligere å koble til pc?
    Lavere oppløsning?
    Eeee... leve tid?

angående at det blir etterheng på LCD kan hende gjelder de eldre LCD'ene... jeg så på Samsung LE-32R71B i dag og den var ikke antydling til noe slikt heller... veldig rask... veldig skarp.. og meget god synsvinkel.

Det som er positivt med plasma er jo selfølgelig at svart blir svart

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke bli så bra bilde fra PC nei, bokstaver blir utydelig på plasma..

Mener å ha lest at det er liten fare for innbrenning nå ja.. Men klart, man lar da ikke TV'n stå på med samme skjermbilde i en uke heller da :razz:

Og det er vel litt lavere oppløsning på plasma forhold til LCD ja.

Plasma får man jo igjen større skjerm som Marantz nevnte.. Prismessig vel og merke.

Vet at f.eks. Sony har sluttet å produsere plasma, gjelder nok andre produsenter også. Pga at LCD kommer til å ta over markedet. Men pr dags dato mener jeg at man får størst og best bilde via plasma.. Med tanke på prisen. Neste år vil det nok være motsatt sånn som utviklinga går.. :?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LE40M61B er fortsatt en bra TV, den vant jo EISA prisen det "er" jo en ting, men det er i fjord og det holder ikke nu lenger, går for LE40R71B, det skal jeg gjøre, jeg går for den på grunn av kontrasten og Game Mode og det nusselige designet og prisen da også, 22.000

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mora mi har faktisk den i 27" Syns den fungerer bare fint

Fant den til 17'000,-

Link til Samsung LCD

Så det blir LCD? :wink:

Newcomer colgol sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HVa med LG's 37LB1R? Denne er knallgod spør du meg!
    http://nordic.lge.com/sv/prodmodelde...&model=NOTHING

Toshiba (Mener det var toshiba) har også kommet med en ny 1920x1080 42" LCD, men blir kanskje litt dyr til rundt 30' ?

Finner ingen link til denne i farten, og husker desverre heller ikke produktnavnet.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant link til toshibaen:

http://avforum.no/avnytt/showproduct...f8330e94876b31

På avnytt faktisk ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av colgol
    HVa med LG's 37LB1R? Denne er knallgod spør du meg!
    Har desverre ikke sett denne LG tv'en selv :-| Men ser at du har LG fra før... så du mener de lager gode tv'er? som kan konkurere med de beste?

Om det blir LCD eller plasma har jeg rett og slett ikke snøring på.
    Men må innrømme at Samsung sin LE-40m7X frister veldig.
    Pga at den ser veldig estetisk bra ut og jeg har sett bildet på Samsung le-40m61 og den er meeeget bra

Men hvis Panasonic TH-42 PV60 har likebra/bedre bilde... så har jeg ikke noe behov for å kaste bort flere tusenlapper en nødvending :grin:
    Dessuten så finnes det vel ingen LCD skjermer som klarer sort likebra som en plasma? (noe som faktisk er viktig når man sitter i et mørkt rom å ser en film) :???:

Men er det ingen som kan si hva som er det beste kjøpet nå da? ;-)
    Som har veid for og imot

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil takke for all hjelp Flott å diskutere det med noen...
    De som tester disse tv'ene anbefaler jo bare forskjellige ting... lett å bli forvirret av alle de modellene og anbefalingene gitt.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes denne: LINK ser spennende ut. 2 HDMI kontakter og 1 TV-Tuner. Finnes også med innebygd HDD opptaker på 80GB, og 2 TV-Tunere, men da bare med 1 HDMI tilkopling. 42PC1RR koster også ca. 1000Kr mer.

Edit: Husket feil angående specs.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Jeg synes denne: LINK ser spennende ut. 2 HDMI kontakter og 2 TV-Tunere. Finnes også med innebygd HDD opptaker på 80GB, koster da 1000Kr mer, men da bare med 1 HDMI tilkopling.

To tv-tunere? Hmmm... synes det sto en jeg

Oki... så LG er tydligvis ikke så dårlig. Noen plass det går ann å se denne tven?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arctic_celi
    Har desverre ikke sett denne LG tv'en selv :-| Men ser at du har LG fra før... så du mener de lager gode tv'er? som kan konkurere med de beste?

Pga at den ser veldig estetisk bra ut og jeg har sett bildet på Samsung le-40m61 og den er meeeget bra

Men hvis Panasonic TH-42 PV60 har likebra/bedre bilde... så har jeg ikke noe behov for å kaste bort flere tusenlapper en nødvending :grin:
    Dessuten så finnes det vel ingen LCD skjermer som klarer sort likebra som en plasma? (noe som faktisk er viktig når man sitter i et mørkt rom å ser en film) :???:

Som har veid for og imot

Jeg syns egentlig at Samsung har ganske gode sorthet og kontrast, sort er "greit" så lenge fargene ser meget "pene" ut og ikke kjedelige, men generelt jeg syns nyere modeller nu ser ganske bra ut med sorthet, men det verste som man kan se av film er vel egentlig vist filmen vises slik:
    http://ganjataz.com/tutorials/images...widescreen.jpg

Slik var f.eks Mission Impossible 2 og det var litt kjedelig man så at de "blackbars" som var oppe og nede var ikke helt svart, men når filmer vises helt utdekt på skjermen det er det som er mest perfekt...

PS: jeg hadde tenkt å kjøpe LE40M71B, men på grunn av pris så blir det LE40R71B, bortimot det samme, nesten like mye kontrast selv om ikke 2 HDMI kontakter, så lenge den hadde game mode...

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Som har veid for og imot

Hei! har nu hatt PV60 42" i en uke ingen tegn til innbrenning og du dæven det kanon bilde det er på den.tenkte sjøl på M61/71 men synes svartnivå var for dårlig og prisen var for høy.derfor kjøpte jeg meg pannaen og ser på tv uten digital dekoder synes det er meget bra men blir nok mye bedre med dekoder.så på dvd film igår konsert med Jean Michel jarre Live fyttikatta til bilde.eneste minus på PV60 er gjenskinn fra tv.Men når bildet er så bra på tven bryr jeg meg ikke så mye om d.Hvis du skal bruke tven til mye PC velger du LCD.

Er storfornøyd med min å så skal det sies at jeg har justert ned alt av kontrast,lysstyrke,farge,skarphet og bildet er meget bra! blir nok enda bedre når jeg har fått justert tven inn med DVE platen.Sortnivå er i toppklasse på PV60 bedre enn Pioneer FDE/XDE :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror disse frister mest altså...

Samsung LE-40M71
    http://hjemmekino.no/database/tvinfo...337&view=price
    http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=610739
    NOK 16.990,00???
    Hvordan er Shg.no egentlig?
    Har lest kritikkene... og ja... føler at de ikke tar kundeservice så alvorlig akkurat.Men billige er de!

Samsung LE-40M61B
    http://avforum.no/avnytt/showproduct...856129d08c208c
    NOK 20 245,00

Panasonic TH-42PV60
    http://www.hjemmekino.no/database/tv...265&view=price
    NOK 18 489,-

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Som har veid for og imot
    Jeg har som du sier LG selv, og synes dette er av de beste LCD'ene jeg har sett, selv om dette blir noe subjektivt. Skarpe gode bilder, og godt sortnivå. Om denne tv'en til ca. 25k er verdt de tusenlappene mer enn PV60 er vanskelig å si, men du får bl.a PiP på denne LG'en som du ikke har på PV60. Og så er den myyye penere å se på! Ta deg en tur til enten Elkjøp eller Lefdal i en av storbyene så får du sett på den (Hvis du har mulighet til det da )

LCD vil jeg også påstå er en del bedre som alternativ hvis du mener å koble en PC til TV'en.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øivindo
    Hei! har nu hatt PV60 42" i en uke ingen tegn til innbrenning og du dæven det kanon bilde det er på den.tenkte sjøl på M61/71 men synes svartnivå var for dårlig og prisen var for høy.
    hei Hvor kjøpte du den? og hva betalte du?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av colgol
    Og så er den myyye penere å se på! Ta deg en tur til enten Elkjøp eller Lefdal i en av storbyene så får du sett på den (Hvis du har mulighet til det da
    Det skal jeg gjøre! Bodø har vist en el-kjøp butikk en plass

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •