Billedkvalitet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Billedkvalitet

Nå har jeg vært rundt og sett etter flatskjermtv. Er ikke blitt noe overbevist om at billedkvaliteten er bedre enn på min 8 år gamle tv som vel var noe av det kjipeste som var å få kjøpt da. F. eks har jo alle plasmaene som jeg har sett på problemer med å skille mørke konturer. Alle med mørkt hår ser jo ut som om de har hjelm. Nå ble jo bildet mye bedre når ekspeditøren koblet til en digital tuner, men betyr det at jeg som har et budsjett på 20k og kabeltv må ta med tuner i budsjettet for å få grei kvalitet? Gode råd og tips mottaes med takknemlighet!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking Nb!!

Du må huske på, at og se en plasmatv utstilt i butikken ikke nødvendigvis bør gi deg så enormt godt inntrykk av tvbildet.Grunnen er ganske enkelt at de ikke har peiling, "og tid" på og sette bildet på det optimale.Med dette mener jeg bla...at det er mange tv som kobles opp mot hverandre i en felles koblingsboks,signalene blir da ikke riktige!! (pga for mye lys i lokalene bla..) Hvis tv,n kobles opp hjemme hos deg selv med kun et uttak i veggen ,skal du se andre boller som regel :grin: Jeg har selv traska rundt i de fleste store butikkene her i Oslo og erfart dette selv, etter mange år som kresen billedmann!!Jeg har et grellt eksempel av mange andre som jeg kan nevne her: :???: Jeg var innom en nå flyttet forretning som ligger ved siden av Colosseum kino,og kikket på et 32 tommers ws 100 hrtz. En kompis av meg skulle handle, (5-6 ÅR SIDEN)der viste de en film av eldre dato på dvd med dårlig kvalitet fant jeg "vi" ut.Jeg gikk bort til ekspeditøren og ba han sette på en DISNEY film og det ble disney-klassiker,n med navn "Tarzan"Skal si deg vi ble lange i maska,tvbildene viste seg mye klarere og skarpere uten noen form for forandring av innstillinger!!Så det man evt kan gjøre er og ta med seg en film med tipp topp kvalitet og sette denne på i butikken for så se selv hvordan dette blir.Kvaliteten er etter min mening meget bra på Disneys DVD utgivelser!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •