Atec 37" LCD-TV AV370D og PIP

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Atec 37" LCD-TV AV370D og PIP

Har kjøpt meg en Atec 37" LCD-TV AV370D men får ikke PIP til å virke. Jeg får TV-signalene fra analog tilkobling og DVD og XBOX tilkoblet hver sin Scart-kontakt men det er umulig å velge andre kilder enn den kilden jeg benytter meg av og DTV (som jeg ikke har tilkoblet). Er det ikke mulig å se på DVD og analog TV samtidig?

En annen ting. Jeg har ikke så mye peiling på tilkoblingsmulighetene. Mitt TV har DVI-D, S-Video, Scart, komponentvideoinngang og kompositt videoinngang. Hva brukes de forskjellige til og hvilke gir best bilde?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    send den tilbake, enkelt og greit, kjøp en bedre TV...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du angrerett på Atec-en, ville også jeg sendt denne tilbake, og f.eks. gått for mpx.no's Viewell 37" til 12 495,- (orker ikke lete fram link nå).

Når det gjelder videoinngangene er dette et spørsmål som kommer opp hele tiden. Derfor råder jeg deg til å benytte søkefunksjonen, eller lese i bruksanvisningen

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flair
    Har du angrerett på Atec-en, ville også jeg sendt denne tilbake, og f.eks. gått for mpx.no's Viewell 37" til 12 495,- (orker ikke lete fram link nå).

Når det gjelder videoinngangene er dette et spørsmål som kommer opp hele tiden. Derfor råder jeg deg til å benytte søkefunksjonen, eller lese i bruksanvisningen
    Hva er det som er forskjellen mellom Atec og Viewell'en da? Hvorfor bør jeg bytte? Er det så stor forskjell på skjermene i den prisklassen da uansett? blir uaktuellt å gå høyere opp i prisklasse. Og grunnen til at jeg spør ang videoinngangene er at det ikke står noe om hva forskjellene i manualen :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg lånte ein sånn TV for ei stund sidan, og bilde-i-bilde funksjonen syns eg faktisk var veldig bra. Fri miks av kilder. Meiner å hugse at "bilde 2" hadde ein eigen knapp på fjernkonrollen for valg av kilde.

DVI-D og RGB (VGA) for PC. Med ca 1m kabel merka eg ingen forskjell på kvaliteten.

Frå parabol fekk eg best bilde med RGB via AV1 (Scart, AV2 kar kun kompositt). Pass på at kilden er stilt inn på RGB. Komponent hadde nok gitt like bra eller kanskje bedre om eg hadde hatt utgang for det.

S-Video ga dårlegare resultat, og kompositt dårlegast.

I "billeg-segmentet" er TV'en heilt ok.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett noen tester der Atec har fått slakt, mens Viewell har fått ros.

Testene finnes på dingz.no og forbruker.no

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •