Hjelp, hva skal jeg velge.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp, hva skal jeg velge.

Min 34" 4:3 Dantax vil ikke mere og må derfor byttes ut. Jeg bruker tv til kun tv og film og dette mest på kveld , ser tv på dag kanskje 10 ganger i løpet av året og tven behøver ikke være flat-tv. Tv signalet får jeg fra Dreambox.
    Minimumsstørrelse må være 40" og pris bør ikke være over 15-18000.

Skal ikke ha en tv som blir ødelagt av innbrenning hvis den blir glemt noe jeg gjør fra tid til annen.

Har tre valg: Sony 50" bakprojeksjonstv , LG 42" monitor eller en 40" LCD i overnevnt prisklasse .

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BakprojektorTV trur jeg ikke er noe "sinnsyk" bra å satse på...

Plasma er best til film, men jeg stoler ikke på meg selv når det gjelder å glemme den på..

LCD TV kan du få F.eks hva med f.eks LE40R71B som er en av de nyeste til Samsung til 22.000 Hos Komplett.no

Den kan du være sikker på at da har du en knall gullegod TV, går du så lavt nede som 15.000 og skal kjøpe TV burde du ikke satse på noe større en 32 Tommer...
    20.000+ for 40 tommer ca...

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da_znake
    Plasma er best til film, men jeg stoler ikke på meg selv når det gjelder å glemme den på..
    Hvis det er noen trøst har jeg selv glemt å slå av en Pioneer plasma. Den hadde tegn på innbrenning etter å ha stått med stillbilde (dvdmeny) i ca 42 timer. Etter å ha hatt bevegelig bilde på den noen timer var den helt fin igjen.

Hvor mange glemmer å slå av tv'n (på over 40 tommer) når man drar bort ei helg eller ei uke?

Bakprosjeksjon har mange ulemper sammenlignet med flatskjermene. Jeg hadde nok gått for enten plasma eller lcd.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av laffenxxx
    Min 34" 4:3 Dantax vil ikke mere og må derfor byttes ut. Jeg bruker tv til kun tv og film og dette mest på kveld , ser tv på dag kanskje 10 ganger i løpet av året og tven behøver ikke være flat-tv. Tv signalet får jeg fra Dreambox.
    Minimumsstørrelse må være 40" og pris bør ikke være over 15-18000.

Skal ikke ha en tv som blir ødelagt av innbrenning hvis den blir glemt noe jeg gjør fra tid til annen.

Har tre valg: Sony 50" bakprojeksjonstv , LG 42" monitor eller en 40" LCD i overnevnt prisklasse .
    Jeg synes du har gjort en veldig korrekt avveining angående innbrenning, dersom dette er noe du er redd for så skal du rett og slett ha en LCD TV. I din prisklasse tenker jeg med en gang på 2 aktuelle kandidater som begge fåes kjøpt for ca. 17.000,-

Samsung 40" - LE-40R71B
    LG 42" - 42LC2R

Samsungen ER bedre på sortnivå og innsynsvinkel, men ikke fullt så skarp i bildet som LG, og sortnivået gir et litt lavere detaljnivå. LG'ens svakhet er altså sortnivået og innsynsvinkel. Men har et detaljnivå som er veldig bra, og virkelig farger med smell i.

Jeg må innrømme jeg er svakest for Samsung, jeg synes sortnivået er det viktigste når man skal se film, dersom sortnivået ikke er bra så forsterker det liksom følelsen av at du ikke er til stede i handlingen, for bildet er hele tiden åpenbart bare et bilde. Et bra sortnivå gjør at hjernen din aldri stopper opp og sier; "Hei, dette bildet er jo falskt jo". For å si det så banalt som mulig.

Jeg skulle gjerne sagt noe fint om Sonys 50" bakprojektorTV også, men frykter at jeg nok er litt inhabil.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde vel egentlig bestemt meg til å kjøpe LG sin plasma men pga. at nesten ingen har den og at min gamle stod på verksted ble ikke det gjort.Har nå i ettertid lest på dette forumet , svenske og engelske forum og kommet til at plasma blir for risikabelt for meg som glemmer tv feks på TV2 og TVN . Pga. lang vei til nærmeste butikk for slike varer sendte jeg min søster til en butikk som selger disse produktene. Hun ringer meg når hun ser på tvene som mates med samme signal og sier at bilde på Panasonic PV 500 var mye dårligere en Sony 50" bakprojektor tv og disse stod ved siden av hverandre.. Hun er ingen proff og hennes første inntrykk var at sonyen var best sammenlignet med det som var av lcd og plasma i størrelse 32-50". Det er klart at betraktningsvinkelen og ulempen med lys er ting som trekker ned men min magefølelse sier 50" Sony ettersom jeg skal se tv på kveld og fra et punkt i stua .
    Jeg må reise 190 km en vei for å se på denne tven og ønsker da å høre om dette er korrekt med henblikk på bilde kvalitet. Når denne tven selges for 13000,- og etter det enkelte forum skriver om denne og kvaliteten på bildet sammenlignet med plasma og lcd til det dobbelte av prisen blir mitt spørsmål :

Er 50 " bakprojektor tv fra Sony bedre på bildekvalitet enn lcd og plasma til 25000,- ?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er 50 " bakprojektor tv fra Sony bedre på bildekvalitet enn lcd og plasma til 25000,- ?
    med tanke på at du i det prissjiktet finner samsung le40m61b, sony kdl-40v2000 og pioneer 436, så er mitt svar helt klart nei.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig med veggis til en viss grad. Dersom du bruker 20.000,- på en plasma i dag så bør du få bedre bilde enn med Sony'en. 436 og m61 ligger nok gjerne litt over 20.000,- og gir nesten garantert et bedre bilde de også, det er virkelig kremen av fjorårets skjermer.

Men det er jo ingen av dem som er 50", så man må nesten bestemme seg for sammenlignings grunnlaget, nå har ikke jeg sett Sony'en under 15.000,- Så min sammenligning er: Finner du bedre TV til 15.000? Eller Hvor mye må du betale for en bedre 50" TV?

I 50" klassen er det de som vil påstå at Sagem har en bedre bakprojektor til ca. 18000,- Men den er jo basert på DLP som enkelte er ømfintlige for (Regnbuer), og den støyer også en del mer enn Sony'en. Jeg er enig i at det er bedre bilde enn på Sony'en, bare ikke mye bedre, slik som Sagem fanatikerene vil ha det til. Utenom den kommer jeg bare på en plasma som er markant bedre: Pioneers 506 serie, "Billigversjonen" går pr.dags dato for ca. 38.000,- mens 506XDE må man ut med ca. 42.000,- 50" fra Philips til 30.000,- er dårligere en Sony'en.

Jeg har projektor, og bruker den til film naturlig nok. Da synes jeg Sony'en er unødvendig stor siden den bare skal brukes til TV titting. Men jeg ville ikke hatt mindre skjerm dersom den skulle blitt brukt til film også, bortskjemt som jeg er med projektor skulle jeg til og med gjerne hatt den større.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313

I 50" klassen er det de som vil påstå at Sagem har en bedre bakprojektor til ca. 18000,- Men den er jo basert på DLP som enkelte er ømfintlige for (Regnbuer), og den støyer også en del mer enn Sony'en. Jeg er enig i at det er bedre bilde enn på Sony'en, bare ikke mye bedre, slik som Sagem fanatikerene vil ha det til. Utenom den kommer jeg bare på en plasma som er markant bedre: Pioneers 506 serie, "Billigversjonen" går pr.dags dato for ca. 38.000,- mens 506XDE må man ut med ca. 42.000,- 50" fra Philips til 30.000,- er dårligere en Sony'en.

Utifra dette tolker jeg det slik at tv er bra og når prisen er så lav som 13000,- kommer jeg til å reise for å se på den på tirsdag.Som jeg nevnte har jeg hatt 34" crt 4:3 og ville med å kjøpe 40 " gå ned i størrelse så dette er lite aktuelt. Til Joey.... må rommet være like mørkt med Sonyen som med projektoren?
    Har noen kassemålene på Sonyen innpakket?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utifra dette tolker jeg det slik at tv er bra og når prisen er så lav som 13000,- kommer jeg til å reise for å se på den på tirsdag.Som jeg nevnte har jeg hatt 34" crt 4:3 og ville med å kjøpe 40 " gå ned i størrelse så dette er lite aktuelt. Til Joey.... må rommet være like mørkt med Sonyen som med projektoren?
    Har noen kassemålene på Sonyen innpakket?
    Nei, Sony'en oppfører seg nesten som en helt vanlig TV. Se forøvrig denne tråden: LINK

Send meg en PM er du snill, hvor selger de denne for 13.000,-

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var 50" Sonyen på plass. Satte opp tv og syntes vel at den var stor men bare etter en halv time virket dette som helt normalt både og se på og i rommet.

En 42" ville blitt pinglete. Har bare en ting og si så langt ..... skjønner ikke hvorfor mange av dere bruker 20000-30000 på en plasma når man kan få et slikt produkt som denne til bare 13000,-

JEG ER KJEMPEFORNØYD.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •