Plasma ikke død likevel?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plasma ikke død likevel?

http://www.tgdaily.com/2006/06/01/pl...ments_q1_2006/

"..Plasma TV shipments climb 87% in Q1
    Wolfgang Gruener June 1, 2006 23:08

Global plasma TV shipments continue to grow quickly in all geographic regions, according to a report published by Displaysearch. According to the market research firm, shipments increased 87% in the first quarter of this year to 1.7 million units year-over-year. Revenues came in at $4.0 billion, up 41% over last year. Compared to Q4 2005, shipments were down about 26%; revenues fell 25%, Displaysearch said.

North America currently holds a 32% in the plasma TV market, with shipments having increased 85% over Q1 2005. The most popular segment was the 50" high-definition market, which account for 64% of all plasma TV sold. The European region continues to lead the global plasma TV market with a 35% share, followed by China with 9% and Japan with 6%.

Panasonic was the most successful plasma TV maker in Q1, accounting for 21.6% of all units shipped. LG ended the quarter in second place with 17.8% share, followed by Samsung with 14.0%.."

-k

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Muligens et dumt spørsmål men.. Hvorfor skulle plasmaen ha vært død ? Jeg har fått med meg at LCD er en mer seriøs konkurent enn først antatt spesielt med nye teknologier som led mm. men fikk ikke med meg dødsanonsen til plasma (som jo nå ikke var død alikevel)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •