Ny 37" LCD ; LG eller Samsung ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny 37" LCD ; LG eller Samsung ?

Skal ha meg flatskjerm. Har hele tiden hatt mest lyst på plasma av ukjente årsaker, men da jeg har MYE vinduer og lys i stua har jeg blitt foprtalt at det er LCD som er tingen for meg. HAr kikket rundt og forstått at det er Samsung og LG som er mest posetivt omtalt av LCD-skjermene. Noen formeninger om det?

Har kikka på LG sine modeller 37LC2R, 37LB1R & 37LZ55 men finner ingen forskjeller på disse, men prisene varierer med 2-3000 kr. Noen anbefalinger her?

Anbefalinger hos Samsung sine modeller?

Er det andre produsenter som skiller seg ut?

Viktig for meg:
    Stilrent design, helst rektangulært og sort....
    HD-ready
    God til vanlig TV-titting.
    Komponent-tilkobling og SCART, samt HDMI eller DVI.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meningene vil variere, men jeg mener at det er bruksområdet som må avgjøre om du skal ha Plasma eller LCD. Til film og vanlig TV titting er det i dag fremdeles plasma som er best. LCD vurderer du om du i tillegg skal bruke TV'en til konsoller som Playstation eller XBOX eller til PC bruk.

Når det gjelder reflekser i glassplaten på plasmaer så er det noe produssentene nå har begynt å ta hensyn til ved å spraye et antirefleks og økt kontrast belegg et lag lenger inn og så droppe glassplaten i front. Noen av LG's nye plasmaer er visst allerede på markedet med slik konfigurasjon, mener å ha lest at Pioneer også er på vei.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klar over at plasma er amnbefalt til vanlig TV-titting, men jeg her en stor stue med store panoramavinduer mot vest, mao vil det være en veldig opplyst stue. Helt generelt; anbefaler man fortsatt plasma fremfor LCD?

PC, XBox etc er ikke aktuelt tror jeg..

Gidder ikke å kjøpe 2 stk, for så å levere tilbake den dårligste....

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarlandre
    Er klar over at plasma er amnbefalt til vanlig TV-titting, men jeg her en stor stue med store panoramavinduer mot vest, mao vil det være en veldig opplyst stue. Helt generelt; anbefaler man fortsatt plasma fremfor LCD?

Samme problem som meg med vinduene. Ta deg en tur i en elkjop/expert butikk og be dem sette en spot mot TVen (rett på), da ser du virkelig hvilke TVer som der best på dette. Som du har lest er LG 42PC1RR uten den ytre glassplaten. Dette hjelper veldig.
    Ser at "alle" anbefaler LCD til PC bruk. Jeg er meget fornøyd med plasmaen min koblet opp mot 3år gammel PC. For å få utnyttet LCDen (og få bedre enn plasma) må du ha et ganske supert skjermkort, og en ganske grom TV vil jeg tro...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nei, på et generelt grunnlag anbefales ikke plasma i godt opplyste miljøer. Men i fjor kom altså LG med en plasma uten den største refleksgiveren: LINK Legg merke til hvor lite refleks det er fra blitsen på noen av bildene. I år kommer altså LG med samme løsning på skjermer som er HD-Ready. Jeg har ikke sett noen tester enda, men regner med at de nye er vel så bra som denne jeg linker til. LGs 42PC1RR kommer endatil med innebygd harddisk opptaker på 80GB.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Nei, på et generelt grunnlag anbefales ikke plasma i godt opplyste miljøer.
    Er det lys-styrken på skjermen eller er det reflekser som er problemet med plasma/opplyste miljøer?

Hvis det er reflekser, så tror jeg jammen jeg går for en av disse nye LG'ene. Hvis det derimot er lys-styrken så må jeg finne meg en LCD-modell....

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har ihvertfall vært en ting til men det blir litt komplisert og kanskje vanskelig å forestille seg, men inni en plasma skjerm står/stod det ofte noen "staver" horisontalt mellom linjene. Disse er/var svart matte og skal/skulle bidra til bedre sortnivå, dette var ihvertfall tilfellet på eldre plasmaer som ikke var HD-Ready. Med en oppløsning på bare 852x480 ble det så stort mellomrom mellom pikslene at man kunne se "bak" plasma panelet. Men jo mer lys det blir i lokalet, desto mindre svarte vil disse stavene fremstå, noe som går ut over sortnivået på TV'en. I dag hvor det er stadig vanligere med høyoppløste plasmaer vet jeg ikke hvor utbredt denne tilnærmings metoden er. Jeg kan altså bare snakke ut fra egen erfaring. Og min erfaring i dag er at plasmaens eneste ankepunkt i lyse omgivelser er reflekser i glasset.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det lys-styrken på skjermen eller er det reflekser som er problemet med plasma/opplyste miljøer?

Hvis det er reflekser, så tror jeg jammen jeg går for en av disse nye LG'ene. Hvis det derimot er lys-styrken så må jeg finne meg en LCD-modell....

Tror ikke det er noe å utsette på lysstyrken. Har sett mer på TV i dag, med solen på skjermen, var så bra at jeg glemte å ta ned blendingsgardinen... Tror ikke du kommer til å angre på det dersom du velger LG!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wir müssen die Juden ausrotten!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Wir müssen die Juden ausrotten!
    Og med det mente du???
    Må innrømme at jeg ikke helt skjønte symbolikken her.... Er det plasma eller LCD som er "Juden" ?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enten har noen logget inn som han og skrivd eller så ar han vel litt å forklare. Er ikke stødig i tysk men teksten virker halv suspekt

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok en antisemittisk uttalelse.
    Den kan kanskje ha noe med avataren til jantoreg å gjøre (cartman i hitler uniform)?

Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte 3,5 sekunder på denne, men HALLO?

QUOTE: "...å ta ned blendingsgardinen..."

EDIT: Eller Revox...?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ment mot avataren hans ja. Det er en quote fra cartman i den episoden hvor han er utkledd som hitler. Han flyr rundt i gata å skriker dette på tysk som betyr : We must exterminate the Jews. Eller faktisk sier han : Es ist Zeit für Rache! som betyr : It is the time for revenge. Og en gjeng med kristne flyr bak å sier det det andre i den tro at det er et kristent slagord i forbindelse med filmen the passion.

Ganske drøy episode egentlig

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Var ment mot avataren hans ja. Det er en quote fra cartman i den episoden hvor han er utkledd som hitler. Han flyr rundt i gata å skriker dette på tysk som betyr : We must exterminate the Jews. Eller faktisk sier han : Es ist Zeit für Rache! som betyr : It is the time for revenge. Og en gjeng med kristne flyr bak å sier det det andre i den tro at det er et kristent slagord i forbindelse med filmen the passion.

Ganske drøy episode egentlig
    Ganske drøy, men det er ingenting antisemmitistisk, heller sjikane mot rasister og nazister.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JR
    Brukte 3,5 sekunder på denne, men HALLO?

QUOTE: "...å ta ned blendingsgardinen..."

EDIT: Eller Revox...?
    en slags rullegardin, med utsyn, men ikke innsyn. I mangel av bedre ord ble det "blendingsgardin."

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •