Lg 42pc1rr - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 82

Tråd: Lg 42pc1rr

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk hentet TV'en i dag.

Enkel å pakke ut pga tipset fra trådstarter

Utrolig mye TV; mange funksjoner, innstillinger og tilkoblingsmuligheter.
    Men mest overraskende er lyden - hadde aldri trodd den var så bra!
    (jeg har ikke koblet til surround anlegg ennå)

Men dessverre var TV'en transportskadet, så nå er jeg spent på NetonNet sin kundeservice!

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Fikk hentet TV'en i dag.

Enkel å pakke ut pga tipset fra trådstarter

Utrolig mye TV; mange funksjoner, innstillinger og tilkoblingsmuligheter.
    Men mest overraskende er lyden - hadde aldri trodd den var så bra!
    (jeg har ikke koblet til surround anlegg ennå)

Men dessverre var TV'en transportskadet, så nå er jeg spent på NetonNet sin kundeservice!
    Hvordan gikk det? Fått ny TV? Hva var skadet?

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes sortnivået er ganske dårlig på disse tv'ene. Regner med at det er
    samme skjerm som PC1R. Selv etter kalibrering med DVE og sortnivå stillt heeelt ned så fikk vi ikke sort til å bli annet enn grått. Skuffende. De skulle også gjort sånn at stanby-lampen sloknet når tv var slått på, denne er irriterende.
    Pen tv iallefall til en rettferdig pris. Nå går de for 12 høvdinger hos Expert.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    Hvordan gikk det? Fått ny TV? Hva var skadet?
    Det var transportskade nede i høyre hjørne - plasten sprukket og noe av metallramma bøyd.

Kundeservice NetonNet = fantastisk!

Jeg tok noen bilder av skaden, sendte dem på mail til kundeservice - fikk svar om at de sender NY TV, på pall levert hjem på døra - og at jeg bare skulle levere den første på posten - det er gjort så nå venter jeg bare på pallen!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redline
    Synes sortnivået er ganske dårlig på disse tv'ene. Regner med at det er
    samme skjerm som PC1R. Selv etter kalibrering med DVE og sortnivå stillt heeelt ned så fikk vi ikke sort til å bli annet enn grått. Skuffende. De skulle også gjort sånn at stanby-lampen sloknet når tv var slått på, denne er irriterende.
    Pen tv iallefall til en rettferdig pris. Nå går de for 12 høvdinger hos Expert.
    Med TV'en følger det med en CD plate med en avansert brukermanual. Mener å huske å ha sett et sted at lysstyrken på stand-by knappen kan settes til redusert styrke. Skal sjekke det når jeg får den nye TV'en i hus

Sortnivået synes jeg ikke er dårlig - det er mange innstillingsmuligheten så kanskje ikke en kalibrerings DVD er det rette verktøyet.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Med TV'en følger det med en CD plate med en avansert brukermanual. Mener å huske å ha sett et sted at lysstyrken på stand-by knappen kan settes til redusert styrke. Skal sjekke det når jeg får den nye TV'en i hus

Sortnivået synes jeg ikke er dårlig - det er mange innstillingsmuligheten så kanskje ikke en kalibrerings DVD er det rette verktøyet.
    Hei!
    Jeg hadde satt umåtelig stor pris på om du kunne lagt ut hvordan du kan stille ned standbylysstyrken! Irriterende det hvite lyset når jeg ser mørke filmer... Jeg er enig med sortnivået, det er ikke så dårlig som det blir framstilt som, greit nok at Panasonic PV60 er bedre, men LGen er ikke langt unna. Sammenlign med en LCD!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg får den nye TV'en, så skal jeg sjekke det med power-light i den avanserte brukermanualen på CD'en - og legge ut info her.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg lett og lett - men finner dessverre ikke muligheten for å dempe lysstyrken på power-on/stand-by lyset.

Sad but true.....

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Audio utgang:

denne TV'en har kun én audio-utgang:
    "variable audio utgang"

Dette betyr at lyden som kommer inn til receiver er i utgangspunktet veldig lav - avhengig av hvor høyt volumet er satt på TV'n

Jeg har spurt Yamaha om dette og de anbefaler IKKE denne metoden da det kan medføre at jeg må skru volumet på receiveren unaturlig høyt og så glemme å skru ned igjen hvis jeg skifter til CD eller DVD.

Er det noen herinne som vet om jeg kan gjøre noe med dette?
    F.eks bruke en av scart inngangene på TV'n og endre den til en fixed-audio-output?

Eller endre oppsettet på VARIABLE-audio-output til FIXED ?

PS! jeg har ikke dekoder, men TV signalene rett inn i TV'n - med en dekoder er jo problemet løst siden disse har fixed-audio-out

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm, ingen som vet noe om dette med varaible-audio kontra fixed audio??

en annen ting: når jeg skrur av min Belkin Surgemaster så kuttes strømmes til TV'en - det skal man jo når man skal reise bort f.eks
    Skrur på igjen og alt er helt greit bortsett fra klokka på TV'n - den er nullstilt.
    Skal det være sånn?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått svar - jippi.

Men ikke av LG - men av NetonNet som solgte meg TV'n:

På LG 42PC1RR er det ingen muligheter for å bruke PIP sammen med tekst-tv.

Vedrørende lyd som må justeres og advarsel fra Yamaha om receiver, så kan man gå inn i menyen på receiveren og justere lyden der. Ikke mulighet for fixed-auto-out på denne tv'en.

Klokka på tv'en vil alltid bli nullstilt når strømmen blir slått helt av.

Opptak som er gjort på harddisken til tv'en kan kopieres til en ekstern dvd brenner, ved å koble den til tv via en scart kabel.

Jaja, 1,5 av 4 er vel bare å akseptere - hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hold på å kjøpe denne plasmaen selv helt til jeg så forskjellen mellom den å hitachi pd8a10 som koster 4k mer da men forskjellen på sortnivået og fargene var så store at jeg ikke kjøpte d :P Så ser jeg at panasonic pv70 kommer nå, venter å ser hvordan d er, koster jo bare 1k mer enn lg sitt.

Forstår ikke hvorfor denne tv'en har vunnet eisa prisen egentlig.

Newcomer marama sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Hold på å kjøpe denne plasmaen selv helt til jeg så forskjellen mellom den å hitachi pd8a10 som koster 4k mer da men forskjellen på sortnivået og fargene var så store at jeg ikke kjøpte d :P Så ser jeg at panasonic pv70 kommer nå, venter å ser hvordan d er, koster jo bare 1k mer enn lg sitt.

Forstår ikke hvorfor denne tv'en har vunnet eisa prisen egentlig.
    Eisa prisen kom vel mye pga att denne har kun ett front glass, uten vifter+ harddisk + pris

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marama
    Eisa prisen kom vel mye pga att denne har kun ett front glass, uten vifter+ harddisk + pris
    Veiledende pris var vel på over 20k når den kom ut, vet ikke helt hva pioneer eller hitachi sin kostet da. Men man kan ikke gi en pris bare fordi den har ett frontglass og ingen vifter. Er jo bildekvaliteten som kommer på førsteplass når man bedømmer ett tv.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veiledende pris var vel på over 20k når den kom ut, vet ikke helt hva pioneer eller hitachi sin kostet da. Men man kan ikke gi en pris bare fordi den har ett frontglass og ingen vifter. Er jo bildekvaliteten som kommer på førsteplass når man bedømmer ett tv.
    bildekvaliteten ble også helt sikker bedømt.....

hadde pana sin pv 60 siden av lg sin pc1r på stua noen dager,
    var aldri i tvil om att jeg skulle velge lg sin tv.

syntes att bilde var mye bedre på analoge signaler + bedre på digitale på lg sin model. å ja sortnivået var bedre på pana. men det betyr ikke att lg hadde DÅRLIG sortnivå som det blir nevnt mye av her på forumet.

å regner med att RR utgaven har den samme bildekvaliteten som R.

å synes R og RR serien får for mye kritikk her på forumet.

De er begge gode tvèr.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marama
    bildekvaliteten ble også helt sikker bedømt.....

hadde pana sin pv 60 siden av lg sin pc1r på stua noen dager,
    var aldri i tvil om att jeg skulle velge lg sin tv.

syntes att bilde var mye bedre på analoge signaler + bedre på digitale på lg sin model. å ja sortnivået var bedre på pana. men det betyr ikke att lg hadde DÅRLIG sortnivå som det blir nevnt mye av her på forumet.

å regner med att RR utgaven har den samme bildekvaliteten som R.

å synes R og RR serien får for mye kritikk her på forumet.

De er begge gode tvèr.
    Nå har ikke jeg sett pv60 så kan ikke uttale meg om det. Men d var stor forskjell mellom den, hitachi og pioneer. Klar di to er litt dyrere modeller men ikke så veldig mye dyrere, ville heller skrapt i sammen penger for å kjøpt en av di to enn å kjøpt lg sin.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg sett pv60 så kan ikke uttale meg om det. Men d var stor forskjell mellom den, hitachi og pioneer. Klar di to er litt dyrere modeller men ikke så veldig mye dyrere, ville heller skrapt i sammen penger for å kjøpt en av di to enn å kjøpt lg sin.
    Synes nesten det blir for dumt.....

ja pioneer sine tvèr er bedre enn min lg pc1r.
    å skrape sammen noen tusen som for min del hadde blitt 7tusen da jeg betalte 12990 kontra pioneer som da kostet 19990 synes keg blir rett å slett for dumt... kanskje jeg skrapte sammen noen tusen for å få lg sin til 13000 i stedenfor en som kostet 10000. eller kunne jo jeg skrapt sammen enda noen tusen for å få enda bedre tv enn pioneers.

pointet til de fleste når de har ett øvre budsjett så kan de ikke gå over det.

Å LG sin R og RR serie som nå ligger sånn ca på 12000-15000 er veldig gode tvèr til den prisen.

Sammenlignet med pana sin for att den ligger på samme prisklasse. å i følge dette forumet er omtrent verdens beste tv. (da den kom på markedet)

har ingenting i mot noen merker eller slikt... men blir bare lit provosert av alle di som uttaler seg uten å ha sett på tv`n de snakker om. å sitter å klager over hvor dårlig lg sin R/RR sine tvèr er, uten å ha sett eller sammenlignet.

sett en del på forumet til playstation3, alle sier jo att det er den beste av alle. men ingen av de hadde verken sett eller prøvd den, bare lest.
    har selv både pl3 og XB360. eller plasma vs lcd mange hiver seg på det de TROR er best

mange på dette forumet sitter å anbefaler tvèr de selv aldri har sett eller prøvd.

vart en liten avsporing her men.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hitachi sitt koster 4k mer enn lg, er jo litt men ikke så veldig mye. Og som nevnt tidligere så var det minimal forskjell i bildet mellom hitachi og pioneer. Og jeg vil si det er verd å legge ut 4k for å få så mye bedre bilde, for så stor forskjell var det faktisk. Jeg skal vedde skjorta mi på hvis du hadde sett dem side ved side så hadde du gått for hitachi'en og hadde du ikke hatt di 17k da så hadde du heller ventet til du hadde di.

Er enig i at d ikke er bare sortnivået som teller, må jo takle analoge tv sendinger bra også.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hitachi sitt koster 4k mer enn lg, er jo litt men ikke så veldig mye. Og som nevnt tidligere så var det minimal forskjell i bildet mellom hitachi og pioneer. Og jeg vil si det er verd å legge ut 4k for å få så mye bedre bilde, for så stor forskjell var det faktisk. Jeg skal vedde skjorta mi på hvis du hadde sett dem side ved side så hadde du gått for hitachi'en og hadde du ikke hatt di 17k da så hadde du heller ventet til du hadde di.

Er enig i at d ikke er bare sortnivået som teller, må jo takle analoge tv sendinger bra også.
    Kjenner meg ikke igjen i alt du skriver her i denne tråden. Jeg har sammenlignet, mye. LGen har et meget behagelig og naturlig bilde. Pioneer har flotte farger, og er estetisk nydelig, men jeg etter å ha sett fotball på analog-kabel (som jeg hadde når jeg kjøpte TV) ble valget enkelt. Pioneeren slet ekstremt med etterslep. I tillegg er det jo maset om innbrenning i Pioneer-skjermene. Hitachi synes jeg har et gjennomført dårligere bilde enn LG, utenom kanskje på hd-signaler.

Har nå brukt LG 42PC1RR mot PS3 i 1,5 uke. Spilling, dvd og bluray. TVen min har fått nytt liv. Jeg er helt utrolig imponert! Var på sony senteret i Bergen og prøvte PS3 før og etter jeg prøvte hjemme, og må si at LGen gruser sony lcd noe helt enormt!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    Kjenner meg ikke igjen i alt du skriver her i denne tråden. Jeg har sammenlignet, mye. LGen har et meget behagelig og naturlig bilde. Pioneer har flotte farger, og er estetisk nydelig, men jeg etter å ha sett fotball på analog-kabel (som jeg hadde når jeg kjøpte TV) ble valget enkelt. Pioneeren slet ekstremt med etterslep. I tillegg er det jo maset om innbrenning i Pioneer-skjermene. Hitachi synes jeg har et gjennomført dårligere bilde enn LG, utenom kanskje på hd-signaler.

Har nå brukt LG 42PC1RR mot PS3 i 1,5 uke. Spilling, dvd og bluray. TVen min har fått nytt liv. Jeg er helt utrolig imponert! Var på sony senteret i Bergen og prøvte PS3 før og etter jeg prøvte hjemme, og må si at LGen gruser sony lcd noe helt enormt!
    Heisann, jeg har jo selv en LG plasma "monitor".
    Såvidt jeg vet, er det samme bilderør som pc1rr, men tv'en er en del billigere pga. den markedsføres som en monitor og den har ikke fot eller veggfeste, samt den har ikke høyttalere innebygget.

Bildet er DEILIG, spesiellt via blueray / ps3.
    Jeg synest kontrast på min monitor er utmerket, lysstyrken også, mye bedre enn dyrere lcd skjermer.

For all del, detfins dyrere og bedre skjermer, men nettop: dyrere!
    Jeg for min del, gav nå 8250kr for min tv.

Nå kan jo folk mase og tyte, etc. bable om at jeg burde kjøpt en tv for 15-17.000kr, men what the h***.

ps3: 6000kr
    tv: 8250kr

Sum: 14250kr

Så kjøpte jeg en hdmi kabel: 300kr
    Og en ps3 sixaxxis fjernkontroll: 499kr
    En film: 259kr
    En blueray fjernkontroll til ps3: 299kr

Sum: 15600kr

Det gir meg mer morro og nytte, enn å kjøpe en skjerm for 15-17k.. Men det er jo meg da, hehe. Bildet her er mer enn bra nok for meg, selv om det nok finnes bedre paneler å se på..

De øvrige pengene vil jeg heller bruke på filmer, spill, maling til veggene, nye taklamper og andre ting som øker komfort mer enn en dyrere tv.

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •